n.a.v van http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

n.a.v van http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 16:37

n.a.v dit topic: [VMR] Op zoek naar ong. 16 jr. die eigen paard betalen..
Heb ik een paar vragen.

Ook voor mensen rond de 16 jaar, die nog op school zitten.
Hoe hebben jullie dat geregeld als er iets mis gaat met het paard/pony? Is die daarvoor verzekerd voor een deel?

Betalen jullie alles zelf?

Hoeveel hebben jullie dan totaal nodig aan geld zonder de stalling meegerekend, maar dan alleen de dingen die je echt moet doen, dus niet van o leuk een mooie deken erbij ofzo, maar echt de noodzakelijke Knipoog

Bij welke verzekering hebben jullie je pony of paard zitten?

En al die dingen eromheen zou ik graag info over willen hebben.

Dankje

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:17

Ik betaal mijn paard niet zelf (verwend? Schijnheilig ) en ben 18, maar zit nog wel op school. Bud is inderdaad verzekerd. Bij de EFO (http://www.efo.nl). Ik heb het nog niet nodig gehad, maar heb er niets meer dan goeds over gehoord.

Citaat:
Hoeveel hebben jullie dan totaal nodig aan geld zonder de stalling meegerekend, maar dan alleen de dingen die je echt moet doen, dus niet van o leuk een mooie deken erbij ofzo, maar echt de noodzakelijke Knipoog


Wat bedoel je hier precies mee?

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 17:21

Daar bedoel ik mee:
De stallingskosten er niet meegerekend omdat dat per plek verschillend is dus.
Maar dus de dingen zoals wormenkuur, hoefsmid, etc per maand... het totale nodige plaatje dus.
Zonder iets onverwachts..
spullen ook niet zozeer, want dat gaat eenmaal stuk en niet altijd per maand etc.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd Xono.

Overigens je hebt een heel mooie pony (qua maat dan nog pony Tong uitsteken Haha!)!!

En wat leggen jullie apart naast wat jullie dus al moeten betalen?

Sanne

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:24

Het is een paard! Extreme duivel Knipoog Maar dankjewel Lovers

Uhmm...sja...hoeveel heb je nodig. Ik houd dat eigenlijk niet zo bij. Bud gaat om de 8 weken naar de hoefsmid en met ijzers achter en rondom bekappen ben ik 55 euro kwijt. Entingen en wormenkuren worden allemaal tegelijk gedaan en dat betaal je ter plekke, dus houd je ook niet echt bij. Zonder stallingskosten, zo'n 60 euro per maand misschien? Verward

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:58

Ik betaal Tos half *ben half verwend Schijnheilig *
Aan de stalling betaalde ik eerst niks mee, maar ben sinds vorige week verhuist, en aangezien het 1,5 keer zo duur werd, moest ik meebetalen.
Maar mijn trouwe supporter (mijn oma Haha! ) stelde voor het verschil te delen. Ik hoef dus maar 25 euro per maand bij te leggen.
Verder betalen mijn ouders de wormenkuren en smid. en entingen...
De "basis" kreeg ik qua spullen, zoals zadel, deken, hoofdstel... maar bv nieuw halster, hoofdstel of een extra deken moet ik zelf betalen.

Ik geef zo ongeveer mijn halve loon uit aan Tos, en mijn loon verschilt per maand nogal, aangezien ik niet elke maand evenveel sta ingeplant.

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 09:18

Veder niemand die me een indicatie kan geven?

Ethelate ontettend bedankt voor die van jou!

Sanne

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:01

ik kan je alleen een indicatie geven van mijn shetje.
-hoefsmid €12.50
-wormenkuur € 7.98
-voer € 7.50
-hooi € 10.-
totaal: 37.98/mnd

Maar dan hebben we het over een shetje he. Ik doe iets langer dan een maand met een zak bix en ik verbruik 4 balen hooi á €2.50/mnd (soms iets minder).

Mijn ponys (heb er nu 2) zijn niet verzekerd. mocht er iets gebeuren kan ik op mijn ouders terugvallen en het daarvan lenen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:25

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je een behoorlijk aantal van dit soort topics tegen. Misschien kun je daar eens in gaan spitten?
Verder hebben de kosten voor je paard weinig met je leeftijd te maken.