Boett-Regendecke! Toll! (Of beter: wat met regen?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Boett-Regendecke! Toll! (Of beter: wat met regen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 14:23

Hey!

De knoop is eindelijk helemaal doorgehakt. Haha! Ik heb er wel een jaar over gedaan, maar het zien en voelen van een Boett-deken bij een bevriende IJslander heeft ons overtuigd. We gaan een Boett-deken kopen, maar we weten nog niet welk. Frusty

Wat zeker is, is dat we het model met buik-flap gaan kopen. Maya schuurt ook aan haar buik. Boos! Over een hoofdmasker ben ik nog niet helemaal uit. Het ziet er zo lelijk uit en misschien heeft ze er wel meer last dan pret aan. Ik denk dat we eerst een tijdje zonder gaan proberen en dan zien of het nodig is.

Maar ik heb nog een grote vraag: wat doe je als het regent?

Op de Duitse site (www.abee-boett.de) heb ik gelezen dat er ook een Boett regendeken bestaat. Dit is speciaal voor in het regenseizoen.
Maar zou ik dit wel kopen? Ik vrees dat als ik zo één koop, dat ik dan ook nog een gewoon deken moet kopen voor in de zomer omdat zo'n regendeken waarschijnlijk minder ademt en dus nog warmer is. (help dat wordt duur!) Klopt deze veronderstelling? Wat doen jullie in het tussenseizoen? Ik heb al gelezen dat er enkelen een regendeken onder het 'Boettekleed' doen. *LOL* Maar Maya draagt normaal nooit een deken en heeft dus een hele dikke wintervacht in het voorjaar. Volgens mij gaat ze dan wel zweten onder die twee dekens, niet? Wat denken jullie hiervan? Wat is jullie advies? Verward
Alvast bedankt!



Afbeelding

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:33

Onze shetlander heeft ook een Boett deken (zie profiel voor foto) maar wij hebben daar geen regendeken onder.
De vacht droog bijna net zo snel als zonder deken........het is een heel goed ademende deken.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 18:26

Doe je het deken er dan nooit af? Ook niet in een 'regen-periode' (die heb je in België wel meer Knipoog )

Leuke foto's trouwens. Is dat witte deken ook een soort eczeemdeken of is dat er niet echt voor bedoeld?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:53

op stage werden de deken gewoon altijd opgelaten
de paarden drogen met deken net zo goed op als zonder

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:05

Ik haal de deken er inderdaad niet vanaf........ze heeft hem ongeveer op van maart tot oktober, daarna gaat de deken weer de schuur in.
De witte/zilveren deken is een bucas deken en is netzo iets maar wel wat ander materiaal en daar zit ook geen buikflap aan.
Maar omdat we de Boett moesten bestellen hebben we de bucas tijdelijk zolang aangeschaft (is overigens een prima exzeem deken als je een paardje hebt die niet zo ernstig exzeem heeft.....helaas heeft onze shet het echt heeeeeeel erg).