M'n zusje wil dood....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

M'n zusje wil dood....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 11:47

hoi mensen,

Ik heb een zusje van 12 jaar (ben zelf 14) en het gaat de laatste tijd niet zo goed met haar... Verdrietig
Ze heeft een hele moeilijke klas op school, waarin vaak wordt geruzied. Voor haar klasgenootjes is dat geen probleem, want die schelden elkaar gewoon de huid vol. Het probleem is nu juist dat mijn zusje dat niet durft. Ze komt niet goed op voor zichzelf en begint meteen te huilen als er iets kleins gebeurt...
Ik wil haar dan heel graag helpen, maar als ik dat doe dan gaan die kinderen de volgende dag tegen d'r zeggen: Wat een stom kind ben jij zeg, je gaat je zus er toch niet bij halen.. Clown
Ik heb ook geprobeerd om het rustig met ze uit te praten. Dit ging erg goed en uiteindelijk vond ik het allemaal erg lieve meiden. Maar dan hoor ik opeens dat de volgende dag alles weer opnieuw is begonnen!!! Misselijk
Voornamelijk gaat het allemaal over roddelen...

je denkt nu misschien: joh, bemoei je er gewoon niet mee, dan komt alles wel weer goed!!!!
Maar dat is niet zo! Mijn zusje begint steeds vaker te schreeuwen dat ze dood wil.
Dit is ook haar naam op msn geweest Verdrietig

Ze zit bij het Riag (ofzoiets!) en mijn ouders weten ook van haar problemen. Toch zie ik nix verbeteren....het wordt alleen maar erger..

Wat moet ik nou doen? Ik ben hier echt radeloos mee....
Als ik dan lekker plezier ga maken bij de paarden en mn zusje weer eens alleen eenzaam thuis blijft ben ik steeds banger dat ze zichzelf nog een keertje iets aan doet....

Groetjes Zilla ( pfff dat is eruit!!! )



wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:32

vragen of je ouders eens met die meester of juf ofzo gaat praten over die klas. Misschien kan ze wel overgeplaatst worden.
Weetje wat ook wel eens helpt. Dat ze nog zo veel voor zich heeft. Ik bedoel later zou ze blij zijn dat ze het niet heeft gedaan.

Je weet wel wat ik bedoel.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:38

Naar een andee school misschien? Echt een hele strenge school ofzo? Verder heel moeilijk.. sterkte verder..

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 14:19

Hey wat zit jij in een nare situatie!
Ik denk dat het al goed is dat jij d'r steunt, en dat ze al bij het Riagg loopt. Ik denk dat het het beste zou zijn, als ze naar een anders school zou gaan.

Ik heb ook in een hele nare klas gezeten, alleen dan minder erg, ik ging spijbelen. ( ook hardstikke fout) Nu ik op een andere school zit, en ik assertiviteitsles heb gehad, kan ik heel erg goed voor mijzelf opkomen.
Dus misschien is dat ook een idee?

Verder, laat het weten dat je er bent voor je zusje, praat erover. Het is al hardstikke goed van d'r dat ze het uit, en dat iedereen haar probleem weet. Ze erkent het zo, en nu kunnen jullie samen naar een oplossing zoeken.

Heel veel succes, en sterkte. Dit lijkt mij verschrikkelijk, zoveel angst en onzekerheid. Je mag mij altijd pb'en als je wilt!

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 14:24

ik weet precies hoe het voelt... ik werd ook altijd gepest op de havo, dat was echt verschrikkelijk. we hebben toen het schoolhoofd ingeschakeld en de grootste pestkop is toen voor 4 dagen geschorst. dat heeft uiteindelijk niet heel erg veel uitgehaald... op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik die persoon een knal voor de kop heb verkocht. ik sla normaal nooit, het zit niet in mijn aard, maar soms moet je gewoon wel. na die knal heb ik eigenlijk geen last meer van haar gehad. het is wel zo dat als ik in de stad loop en ik kom haar tegen dan kijkt ze me zwaar gemeen aan en word ik gewoon nog steeds bang voor haar.
ze heeft me eigenlijk sterker gemaakt, zonder haar zou ik nogsteeds het bange verlegen meisje zijn. door haar heb ik geleerd van me af te bijten, dat alles niet zo eng is als het lijkt.
misschien kan zoiets je zusje helpen, heel veel sterkte hiermee...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:34

Ik weet wat je zusje meemaakt. Ook ik ben tijdens mijn hele basisschoolperiode gepest, gekleineerd en vooral ook in elkaar geslagen. Ik was het kleinste meisje van de klas en durfde niets terug te doen. Mijn ouders zijn zo dom geweest om me daar op school te laten, zelfs toen ik zo hard in elkaar geslagen was dat ik ervoor naar de dokter moest....
Hopelijk zijn jouw ouders verstandiger en halen haar meteen van die school af. Het nieuwe schooljaar starten in een andere omgeving kan vaak een oplossing zijn.

Toos paardloos

vivje

Berichten: 214
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Hertme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:08

ik heb preziec hetzelfde mee gemaakt ! ik zit nu op het voortgezet onderwijs en vorig jaar zat ik in de eerste en toen waren er van die wijven die weer de eerste klassers moeten pakken en toen gingen ze ons met de dood bedreigen enzo toen zijn wij naar de conrector gegaan en hebben alles gezecht toen begonnen ze alleen nog maar meer te klieren en ons dreigen echt heel stom. nu zijn ze van school af gelukkig maar het is wel verstandig om er met iemand over te praten of mischien heeft je zusje een hele goeie vriendin die haar kan helpen su6 ermee!

Powered By Mercedes Vito x Indoctro B+31 / L1+13 / L2+12 / M1+3
First Class Numero uno x Cantos
Nespresso What Else Ronaldo x Ferro B+ 12
Intenso Lord Leatherdale x Ronaldo

Super trots op mijn paardjes!!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:13

Ik zou vragen of je ouders met de leraar/lerares van je zusje gaat praten. En als het echt niet beter gaat kan ze maybe beter naar een andere school, een school waar ze wat vriendelijker zijn voor elkaar.

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:27

piedro schreef:
hoi mensen,
.....
Wat moet ik nou doen? Ik ben hier echt radeloos mee....
Als ik dan lekker plezier ga maken bij de paarden en mn zusje weer eens alleen eenzaam thuis blijft ben ik steeds banger dat ze zichzelf nog een keertje iets aan doet....

Groetjes Zilla ( pfff dat is eruit!!! )


Je zou haar misschien (eventueel met een smoes) eens mee kunnen nemen naar "de paarden''. Wie weet krijgt ze daar zoveel plezier in dat ze er achter komt dat er ook nog leuke dingen te beleven zijn.
Een mens heeft niet zoveel nodig om voor te willen blijven leven ! Paarden kunnen daar prima bij helpen soms.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:42

Idd lageveld, niet alleen paarden maar ook andere Dieren Lachen
En Clautje, naar een andere school zou best kunnen, maar voor zulke problemen moet ze niet bluchten, want hoe streng een school ook is.. onderling of in het openbaar blijven deze dingen je achtervolgen, doe leuke dingen met haar, ga gerust eens met haar en je vriendinnen, of alleen jullie samen naar een pretpark. Zorg ervoor dat ze weet dat ze op jou kan rekenen, en je steun heeft Lachen
En Later als ze er weer stukken sterker voor staat, kun je haar weer meer onafhankelijk maken Knipoog
Succes ermee, en ik hoop dat ze er snel bovenop komt!



Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:50

Ik denk dat het haar ook heel erg veel kan helpen als ze een leuke hobby heeft waar ze niet wordt gepest, en waar dus ook geen klasgenoten komen. Dan kun ze het pesten op school ook relativeren omdat er ook mensen zijn met wie ze dan misschien wel leuk kan omgaan. Daar wordt ze waarschijnlijker ook wat zelfverzekerder van.... en als je zelfverzekerd over komt wordt je ook minder gepest!

Heel erg veel succes ermee!

Buddie_girl

Berichten: 35
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:29

Ik voel met je zusje mee !
Ik haat mezelf gewoon, ik durf er met niemand over te praten, maar voor de eerste keer doe ik het nu.
Ik leef nog voor een paar dingen en mensen. o.a. Familie en Budget !
Ik weet er geen oplossing voor, misschien idd overgeplaatst worden ?

Budget love

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:32

praten, schrijven, en huilen.
dat is wat helpt
samen een oplossing zoeken.



obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:51

Ik zou zeker gaan praten op die school! Wat zeggen je ouders ervan??Laten die het allemaal hun beloop maar gaan?? Ik zou mn mond open trekken is het niet al tegen een mentor dan wel tegen iemand die hoger
staat...
Mocht het niet helpen is een andere school de enige oplossing...
Ondertussen kan jij je zusje miss mee nemen naar je paard/verzorgpaard?Zodat ze wat afleiding heeft?
Hou je ons nog even op de hoogte??

keep calm, I'm engaged!!! <3

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:37

DIt is een erg moeilijke en pijnlijke situatie. Je doet echter het beste dat je kan doen. Ben er voor haar, laat haar de mooie dingetje in het kleven zien. Ik zie dat er al veel nuttige reacties zijn geplaatst. Ik denk dat het haar inderdaa heel goed zou doen om met jou een keer naar de paarden te gaan. Zo ben jij bij haar en kan ze nieuwe mensen ontmoeten.
Hou er rekening mee, dat een helingsproces heel lang duurt. Rustig aan doen en niets forceren is het belangrijkst. Je lijkt me heel zorgzaam en liefdevol voor je zus, zorg dat ze dat bertouwen in je houdt.
Een andere schoool is misschien inderdaad een oplossing, maar daar hoef jij je niet over te breken. Dat is niet jouw verantwoordelijkheid. Hier moeten vooral je ouders een rol spelen. Doe wat je kunt om je zus te helpen, maar sommige dingen vallen buiten je verantwoordelijkheid.

Denk niet aan het probleem maar aan de oplossing!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 14:30

De eerste drie jaar op de Havo heb ik ook een vreselijke tijd gehad, ik paste totaal niet bij mijn klasgenootjes en werd erg gepest. Na drie jaar ben ik naar een andere school gegaan, en dat is het beste dat ik ooit heb gedaan. Ineens mocht ik mezelf zijn en had ik leuke vrienden. Ik werd gewaardeerd zoals ik was. Natuurlijk waren daar ook mensen met wie het niet zo klikte, maar het was niet te vergelijken met die eerste school.

Ik heb geen idee of overplaatsing voor jouw zusje ook een oplossing kan zijn, hoor. Ik kan in ieder geval goed begrijpen dat je er erg mee zit. Ik wens jullie beiden veel sterkte. Ach gut

roloke
Berichten: 97
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:09

Hey,
ik vind het supererg voor jou en je zusje!!Vorig jaar zat ook ik in een rotklas waar ik min of meer gepest werd.Dit jaar heb ik een andere klas en ben ik gewoon 'populair Schijnheilig !Nee ik bedoel dat ik dit jaar wel weer goede vrienden heb en weer 'graag' naar school ga! Jou zusje is 12 dus gaat ze volgend jaat toch naar het Middelbaar??Wel dan is ze meteen van die irritante klas af!! !ik zou zeggen hou de moed erin!!!

Sometimes I dan't wanna think anymore,then I just wanna hope

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 02:18

Ik zou er iig met je ouders over praten!
Het is natuurlijk al heel fijn voor je zusje, dat ze een zus heeft die achter d´r staat en haar wil helpen en steunen, maar als het om beslissingen gaat als van school veranderen, zal je toch je ouders in moeten schakelen Scheve mond ! Daarbij neemt dat dan ook de druk van jouw schouders af!
Ik wens jullie veel sterkte! Gepest worden maakt vreselijk veel kapot Verdrietig !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:20

WEet je, ik zie er best heil in als we helemaal terug gingen naar de ouderwetse normen van vroeger op scholen waar nog strenge discipline heerst. Mond dicht en luisteren en anders flink nablijven of zo. Ik denk dat kinderen het vroeger in dit opzicht gemakkelijker hadden, want dit gedrag werd toen niet getolereerd. En dan leerden ze gelijk respect te hebben voor elkaar, dat leren ze op tegenwoordig school duidelijk niet.

De hond is de betere mens

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 21:23

Hmm.. klinkt me bekend in de oren om eerlijk te zijn.

Misschien is inderdaad het best op haar naar een andereb klas over te plaatsen. Wat ze misschien ook wel leuk vindt is om haar een keertje mee te nemen naar de paarden ofzo. Misschien vind ze dat wel hartsikke leuk en komt ze daar wel meiden tergen die haar respecteren! Zo krijgt ze wat meer zelfvertrouwen en denkt ze minder aan de vervelende situatie op school.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe!!

Smookey

Berichten: 1332
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Bunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 21:30

He ik weet niet veel te zeggen en het meeste id wel gezegd geloof ik, ik wou je gewoon even laten weten dat ik het heel rot voor je vindt en wens je alle sterkte van de wereld toe.

Succes groetjes Ilse.

Op zoek naar de antwoorden op de vragen van het leven...

lottuh
Berichten: 150
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:29

bij mij in de klas zit ook een meisje dat het ook niet meer zit zitten omdat iedereen tegen haar is......zei heeft de kindertelefoon gebeld en hebben haar doorgestuurd naar een psychiator......zij durfde ook niet voor zichzelf op te komen.......die psychiator heeft haar geleerd het wel te kunnen......het is nu veel beter met haar maar zij komt maar 3 dagen per week op school....de rest krijgt ze thuis.........als het weer beter is komt ze 4 dagen en daarna weer gewoon de hele week........zij heeft ook tegen de mentor gezegd wat er met haar aan de hand is en de mentor heeft een heel lesuur met onze klas gesproken........enof dat geholpen heeft......misschien is het ook goed voor jou zusje als ze misschien net als dat meisje een paar dagen in de week een beetje tijd voor haarzelf neemt en een beetjes rust neemt.....en misschien moet ze ook eens naar haar meester of juf stappen om het te zeggen......ik hoop dat je er iets aan hebt\

succes ermee........groetje lotte

love is in the air maar ik heb hoogtevrees

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 16:59

Hoi allemaal,
Ik ben echt heeel blij met al jullie reacties en heb er veel aan gehad.

Overplaatsen naar een andere klas of school heeft geen zin, omdat ze volgend jaar toch naar de middelbare gaat. Ik hoop voor dr dat ze dan veel nieuwe vriendinnen maakt en weer gelukkig wordt.

Intussen doe ik zoals jullie aan hebben geraden veel leuke dingen met mn zusje...

Zo ben ik bijvoorbeeld met haar naar de paarden gegaan. Ze is niet echt een paardenliefhebber, maar toch was ze wel veel opgewekter dan ik van haar gewnd was. Ik denk dat ik dit maar vaker ga doen.

O ja: met de meester praten heeft echt geen enkel nut. Hij trekt zich er niet veel van aan en maakt de problemen in de klas alleen maar erger! Ook zijn er al een aantal gesprekjes geweest tussen mijn zusje, mn ouders en andere kinderen met hun vader en moeder. Dit heeft nix geholpen jammergenoeg....

Bedankt voor de steun. Ik vind het fijn dat ik hier ff alles kwijt kan...
Dus zijn er nog meer mensen met zulk soort problemen of heb je nog tips? Ik hoor ze graag.

Groeten Zilla

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:16

piedro schreef:
O ja: met de meester praten heeft echt geen enkel nut. Hij trekt zich er niet veel van aan en maakt de problemen in de klas alleen maar erger! Ook zijn er al een aantal gesprekjes geweest tussen mijn zusje, mn ouders en andere kinderen met hun vader en moeder. Dit heeft nix geholpen jammergenoeg.


Wat een *$# meester heeft ze zeg. Ik vind dat je als meester dat zeker serieus moet nemen
Kunnen je ouders niet met de leeraar praten misschien met de directeur, want ik vind dit echt niet normaal Boos!

Misschien is het ook eens leuk om je zusje een keer over te halen te rijden Haha! Misschien vind ze het heel erg leuk

Er zat bij mij ook een keer een meisje in de klas die vroegen gepest was. maar die nu op de middelbare zit en me toch een kasones heeft gekregen (ze is het namelijk niet gewend dat ze geaccepteerd word en denk nu gelijk dat ze super populair is). Mensen kunnen heel erg veranderen Lachen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:55

Bekend probleem...En leerkrachten staan vaak machteloos tegenover dit soort praktijken, vaak merken ze er niet eens wat van, omdat dat pesten altijd zo lekker achterbaks gebeurt.

Ik zou niet weten wat je nog kunt doen voor je zusje, maar probeer haar eens mee te nemen naar de paarden ofzo.
Heel goed dat jullie al hulp gezocht hebben en misschien is een andere school een optie Verward (maar als ze groep 8 zit zou ik het laten, dan kom je er op een andere school ook niet meer tussen en er zijn altijd weer mensen die via vrienden de voorgeschiedenis horen...Schiet je helemaal niets mee op. Als ze in de brugklas zit kan ze misschien ook overgeplaatst worden, maar ik denk dat dat weinig effect heeft Verward )

Sterkte

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, cinniz123, DieL_Zor, FransienE, Freekfuchs, GoogleAdsense, idje, Ketly, Laura_, Leo, linoleum, Lynnepinny, nayla, onpaard, pjer, rien10, Roosch, ryukapple, xColorCross, xLillith en 150 bezoekers