Op zoek naar ong. 16 jr. die eigen paard betalen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Op zoek naar ong. 16 jr. die eigen paard betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 10:30

Ik ben op zoek hier naar mensen rond de 16 / 17 jaar, (of iets ouder) die een pony hebben gekocht (of paard natuurlijk) en die zelf werken voor de kosten die dit met zich mee brengt....

Ik vroeg me gewoon af hoe jullie dat doen... en of het te doen is en zo?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 10:34

Oeps... ik dacht dat ik op vraag maar raak zat?? sorry... ik had niet door dat ik bij rijtechnisch zat.. als een moddie dit ziet zou je het dan even willen verplaatsen? (ga ook op zoek naar een moddie on line Knipoog )

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:44

en al n moddie gevonden? Haha!

Ik ben dan wel 19, maar kocht snow toen ik 18 was en ik heb hem altidj zelf onderhouden. Doormiddel van werken, studiefininanciering en wezenpensioen en erfenis. Dus tot nu toe ging t goed Haha! Nu zitten we wel op t randje Boos! Maar dat komt ook nog wel goed!

boemel

Berichten: 8338
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:12

Ik heb vanaf mijn 15e mijn pony's/paarden zelf onderhouden. We hadden wel het geluk dat we zelf beschikten over een simpele stal en een weitje erbij. Ik liep 6 dagen per week een krantenwijk en verdiende daarmee zo'n fl. 240,00. Dat ging in principe volledig op aan mijn pony. Als er iets aan de hand was, schoot mijn familie wel de dierenarts kosten voor. Die moest ik dan meestal maar gedeeltelijk terugbetalen.

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:27

ik ben nu 19 (3 dagen!!!) maar ik kocht Polly toen ik *uuuh ff denken* 16 was. Ik moest haar toen ook helemaal zelf onderhouden, ik werkte (en werk) 3 avonden (totaal 9 uur) in een supermarkt en daarvan ging het makkelijk. (sta niet op een dure pensionstal). We hebben nu 2 pony's en die 2e betalen mijn vriend en ik om en om, en dat gaat ook heel goed. Ik moet er wel bijzeggen dat ik total niks heb met uitgaan en dat bespaart ook een heleboel als ik de verhalen om me heen mag geloven, en niet elke week winkelen helpt ook. Je moet het gewoon even goed bekijken en vooral goed organiseren, en, heel belangrijk, je moet voor een eigen pony het een en ander opgeven (ik wel iig) maar ik wilde haar zo vreselijk graag dat dat niet eens moeite kostte.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:31

Mijn ouders hebben Amanda gekocht, en aan mij "gegeven". Ik was toen 14 en heb direct een baantje genomen. Nou stond zij thuis, en waren mijn kosten, tuig e.d., 's winters een paar zakken brokken, DA en de smid. Ik heb wel bij dure dingen zoals een zadel mijn ouders laten voorschieten, voor het zadel was ik bijv. 1100 gulden kwijt, ik had zelf al 400 gulden en daarna heb ik in een half jaar dat zadel afbetaald, tesamen met een tuig en een wagentje dat ik in die afbetalingstijd heb gekocht.
Nu, zit ik wel wat krap, maar dat is waarschijnlijk voor korte tijd, omdat ik nu weer kan werken, en de extra lening van de studiefinanciering eraan komt. Het is krap, ik ga niet uit, en koop weinig voor mezelf, alles gaat naar haar. Bovendien, zit ik nu ook nog met een lening voor een computer aan mijn ouders waar ik ook mee bezig ben om die af te betalen.
Wat moeilijk kan zijn, is dat alles naar je paard gaat, ik heb daar vrede mee, en ik vind het niet erg om lang in dezelfde kleren te lopen, om geen dingetjes voor mezelf te kopen. Maar daardoor moet je je wel eens wat ontzeggen, bijv. niet zo vaak uitgaan, niet naar de bioscoop, niet steeds een leuk shirtje kunnen kopen als je dat ziet. Denk daar ook aan.


Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 11:49

Polly schreef:
je moet voor een eigen pony het een en ander opgeven (ik wel iig) .


Hihi, ik waarschijnlijk ook Haha!, ik denk zelfs dat pap en mam zoiets zouden hebben van, als je wilt dat wij meebetalen, dat ik dan zal moeten stoppen met mijn danslessen, maar dat zou ik er wel voor over hebben denk ik...

Ik ga eigenlijk nooit uit, maar het grootste deel van mijn geld gaat op aan snoep en zo, dat zou ik dan dus op moeten geven... maar dat is ook weer goed voor mijn gewicht...

Ik zit eignelijk gewoon een beetje te kijken of het mij zou lukken... Het zit namelijk zo, er is op de manege een pony. dundee dus, en ik ben echt zo verliefd op dat beestje, het is echt nog nooit zo erg geweest. Maar het is al zo vaak geweest dat een pony verkocht werd, dat ik bang ben dat ik dundee kwijt zal raken. Ze is gewoon zo leuk. En ik denk dat er wat kwaliteiten betreft best wat in zit eigenlijk...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:15

Sharir heb ik gekocht toen ik 11 jaar was. Mijn zus waarmee ik hem deel was toen 14. (ik ben nu 18 en m'n zus 21)
We hebben hem zelf betaald en zelf onderhouden.
Toen ik 11 was bezorgde ik folders, later ging ik kranten lopen, daarna ochtentkranten (jeweetwel die voor 7-en in de bus moeten liggen Slapen ) en post. Nu loop ik alleen nog post (van het gemeentehuis, verdient goed Haha! )
M'n zus heeft allerlei baantjes gehad.
Sharir heeft een 'eigen' bankrekening, waar we steeds allebij evenveel geld op storten als dat weer nodig is.
Wel moet ik zeggen dat m'n ouders de wei altijd hebben betaald (het begon met 17.50 gulden en is nu 10 euro per week).
Ik heb het altijd prima kunnen redden, al was ik soms wel jalours op m'n klasgenootjes die nooit werkten als ik weer bezig was, maarja ik had een pony en hun niet Haha!

Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:41

Ik ben 19 jaar en heb sinds een tijdje ook een eigen pony. Party!! Ik betaal alles zelf. Ik heb de pony zelf gekocht, dus daar komt ook het onderhouden bij. Ik ben per maand 200 euro kwijt aan stalling. (Hier zit voer en stro bij.) Ik moet wel zelf mesten. Gaaaap Dan leg ik ook nog elke maand rond de 100 euro opzij voor dierenarts kosten en hoefsmid, zodat ik altijd wat achter de hand heb. Als je een pony gaat kopen moet je eerst goed uitrekenen hoeveel geld je hebt en wat je kwijt kan per maand. Je vergist je snel in het onderhouden van een eigen pony, het kost veel geld en veel tijd! Ik zit niet meer op school, en werk 3 dagen in de week. Ik red het gelukkig goed met mijn salaris en tijd. Mijn pony staat overdag de hele dag in de wei tot een uur of 6 en dan kom ik s'avonds na me werk gelijk naar stal. Lachen

Suc-6!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:43

Ik kreeg Sheek toen ik 16 was. Heb een krantenwijk s'ochtends om het te betalen. Wil best wel. Voordeel is zo dat je s'middags alle tijd hebt om te rijden! Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:37

*grappig om te lezen dat vele een krantenwijk hebben om hun pony te onderhouden* dat had ik namelijk zelf ook toen ik 16 jaar oud was.......is alweer heel wat jaartjes geleden Schijnheilig
Ik had ook toen ik 16 jaar was een pony en daar liep ik toen ook de ochtendkrant voor, kon er alles van betalen omdat ik mijn pony op een weitje had lopen van een oudere mevrouw waar ik toen de tijd 60 gulden in de maand voor betaalde.
Met mijn krantenwijkje betaalde ik dus al het onderhoud van de pony en zoals hierboven al gezegt werd......ik had s'middags lekker de tijd om te rijden.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:41

Ik kocht Lars toen ik 15 was. Ik werkte bij mijn tante in het cafetaria, 2 dagen in het weekend.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:18

Een vriendin van me heeft het zo gedaan:
Toen ze ongeveer 14 was is ze elke maand een deel van haar zakgeld opzij gaan zetten.Toen ze 16 was heeft ze is de zomervakantie een vakantiejob genomen,en half augustus heeft ze een pony gekocht.Die heeft ze op een manege gestalt en de afspraak gemaakt dat ze maar de helft van het stalgeld moet betalen tot ze iemand had gevonden die half pension wilde doen,om voorwaarde dat die pony op woensdag en zaterdag twee lessen mocht meelopen (met de betere ruiters) en dat een aantal kleinere meisjes er hun B-brevet mee mochten rijden,omdat die dat onmogelijk konden doen met een van de paarden.Na 3 maanden vroeg iemand of ze geen zin had om haar pony bij een ander paard op een weide te zetten,zodat die een kameraadje had.Ze zou dan enkel voer,hoefsmid en da. moeten betalen,en dat doet ze nu nog altijd Haha!

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 19:08

ik heb mijn pony gekocht toen ik 16 was. ik had een ochtend-krantenwijk en werkte alle weekeinden en vrije dagen in een dierenopvang. ik had wel het grote voordeel dat ik geen stalgeld hoefde te betalen. hooi ook niet, alleen 1x per 3 maanden een zak voer en dierenarts en hoefsmitkosten enzo. doordat ik geen stalkosten had, heb ik er later nog een kar en tuig bij gekocht.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 19:17

sorry ik weet niet of ik ontopic ga maar ach.
Ik mag een wel een pony maar dan moet ik zelf van alles de helft betalen en ik moet nog toestemming van me vader krijgen maar dat kan vast wel en ik heb al een stal gevonden waar hij/zij misschien kan staan. Maar ik moet dus de helft betalen en daarvoor doe ik thuis klusjes en ik *verdien* 1 euro per kwartier ( erg veel ahumm..).

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 20:00

tja het punt is, ik moet dan dus ALLES zelf betalen *zucht*

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:18

Ik ben nu net 18 (sinds woensdag *LOL* en betaal de verzorging van mijn 9 (!) paarden helemaal zelf!!! Dit door te werken (lesgeven op een manege en heel soms als stalhulp) en paarden van andere mensen te beleren. Ik ga niet meer naar school dus heb daar alle tijd voor gelukkig Lachen en tja, als ik merk dat ik het niet haal met mijn geld zal ik er er een weg moeten doen.. maar ja, 9 paarden is ook wel erg extreem.. Verward

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:01

hallo,
Ik heb vanaf mij 17e een paard en betaalde oojk alles zelf , ik zit ook nog 1 dag in de week op school nou moet ik welleens dingen minder kopen enzomaar het lukt aardig Tong uitsteken

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 21:10

als ik een krantenwijl zou nemen zou ik 135 euro in de maand verdienen, dat is duidelijk te weinig... verder zou ik misschien kunnen proberen om ergens 1 of 2 avonden in de week te werken...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:23

Ik heb nu nog geen pony,
maar normaalgezien in januari wel,
ik moet 1000 € sparen (door ramen, auto's te wassen ; zakgeld sparen, ....)
en de rest van de pony betalen m'n ouders.
Ik moet al m'n klusjes (verdient 70 € per maand) blijven doen als ik een pony heb,
en dat bijleggen, de rest betalen m'n ouders

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:16

ik heb mystery vanaf mijn 15de en betaal mystery helemaal zelf. ik werk 1,5 dag in de week bij in de winkel. en in de vakantie's meer

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:39

Polly schreef:
je moet voor een eigen pony het een en ander opgeven (ik wel iig) .

Iid, ik heb ook veel op moeten geven voor m'n pony. Maar dat heb ik er 100% voor over.

Ik heb Dennis gekocht toen ik net 17 was. Ik deed het toen van m'n zakgeld en les geven met hem. Nu werk ik bij een pizzeria en heb m'n studiefinanciering. Dat is wel een stuk ruimer dan enkel een paar euro zakgeld en een enkel uurtje dat ik les geef.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:40

ik ben nou 17. ik was 15 toen ik had bedacht dat ik loulou ging kopen (ik verzorgde haar toen ongeveer 2,5 jaar ofzo)
toen ik (2 maanden) 16 was heb ik haar ook echt gekocht. ik heb 1,5 jaar een krantenwijk gehad en was net begonnen met in de supermarkt werken.
ik heb haar helemaal zelf betaald en krijg van m'n ouders 10 euro in de week voor loulou (die betaalde ze eerst aan de eigenaar toen ik loulou verzorgde/leasde)
verder moet ik dus alles zelf betalen. ik heb 9,5 vast uren in de supermarkt en val nog regelmatig in voor mensen die niet kunnen werken. het liefst werk ik zo'n 12 uur in de week.
ik heb gratis stalling bij m'n tante. als ik dat niet had gehad zou ik het niet kunnen betalen.
maar het bevalt me heel goed. ik heb genoeg geld om m'n paard te kunnen onderhouden en om andere dingen te kopen. en het laaste halfjaar heb ik zelfs veel gespaard.
eigenlijk vind ik het helemaal niet erg dat ik alles zelf moet betalen. ze is nou ook helemaal van mij en m'n ouders kunnen dus ook nooit zeggen dat ze m'n paard verkopen als ik niet m'n best doe op school ofzo.
ik heb niet het gevoel dat ik er echt veel voor moet laten.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:49

ik heb mijn paard gekocht aan 16 jr. en ik moet namelijk ook alles zelf betalen en dat valt soms echt wel niet mee. alleen stalling betalen mijn ouders. het hoofdstel, zadel, onderlegger, kuisgerij, onderhoudsproducten, verzorging, DA, lessen (soms), jumping, jumpinguitrusting, ... en ga zo maar door. echt duur hoor. soms kanik het echt niet meer betalen dat ik me afvraag waarom ik er aanbegonnen ben. maar ik heb echt een super paard Lovers dus dat gevoel blijft niet lang.

ik raad je aan om zo vlug mogelijk een paard te kopen want nu pas je je aan. en eens je in het hoger zit is het moeilijker om je aan te passen. versta je wat ik bedoel. ook over tijd vrij maken. ik ben gewoon dat ik aan niet veel andere dingen moet denken om te doen. en dat kan moeilijk zijn als je in het hoger met vriendjes enzo zit. dan wordt het krap. snapje.

groetjes!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:51

ik ben 18, en loop nu stage. Ik krijg wel een stage vergoeding maar dat is wel wat anders dan een bijbaantje (verdien nu wel meer dan mijn zaterdagbaantje eerder Haha! ) Ik betaal hier zoveel mogelijk zelf van. Staalin kost voor mijniet veel, omdat ik bij die man ook op stal meehelp en de pony's verzorg. Maar soms mag ik geen eens de hoefsmid van mijn moeder betalen, of een leuk shabrakje, dat wil mijn moeder dan doen, of mij geven Haha! . Dus ik heb het wel getroffen dat alles zo geregeld is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: future_vet, Googlebot, Jane808, mirriejj, Plantje15, Sanniej_ en 136 bezoekers