Te diep galoperen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Te diep galoperen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 12:59

Gister maakte ik weer eens voor het eerst een buitenrit met de ruin. Het ging harstikke goed, hij strekte zich enorm uit tijdens het draven Haha! en bleef de gehele weg nageefelijk.

Het was de bedoeling om gewoon eens te relaxen tussendoor, lekker streken en uitleven. Dus ik was niet enorm intensief bezig om hem correct dressuur te laten lopen tijdens de buitenrit, laten we dat even duidelijk hebben. Maar hij is altijd erg nageefelijk en makkelijk.

We hebben ook een flink stuk lekker gegalopeerd. Maar tijdens het galoperen loopt hij enorm diep met zijn hoofd, bijna met de neus op de grond zou je kunnen zeggen. In stap en draf deed hij dit niet. Ik hielt hem niet extreem in en probeerde hem voorwaards te drijven, maar dit had weinig resultaat wat betreft het hoger komen.... Hij bleef laag galoperen. Ondertussen wat bokjes tussendoor *LOL* maar dat was meer uit frisigheid. Moet ik hem gewoon zo diep laten galoperen? In de bak doet hij dit overigens niet....

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:15

Het is wel een vorm van ontspanning, maar zo kan hij ook makkelijk bokken. Ik zou hem wel iets korter pakken. Stel dat hij ergens van schrikt, als hij dan zo laag met zijn hoofd is, heeft hij ook meer teugel nodig. Dus dan kan jij hem minder snel terugpakken. Pling

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:46

kan je hem niet omhoog krijgen met benen en je teugels terzelfdertijd wat korter te nemen. het kan echt gevaarlijk uitdraaien met zo een lange teugels. zord wel dat hij dan niet gaat leunen op je teugels. blijven benen geven.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 14:00

het is inderdaad een teken dat je paard ontspannen is. je zegt zelf dat je niet corrects dressuur rijd buiten dus zolang die bokjes controleerbaar blijven zie ik geen probleem.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:09

Och ik ben het voor de afwisseling alweer eens met okkie eens.
Zorg wel dat je het in de hand houdt, als het fout gaat, kan het op deze manier ook goed fout gaan.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:44

Ik zou idd wel oppasse, zo'n lage hoofdhouding kan tot bokken leiden. Ik zou veel drijven.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:00

ik denk niet dat de hoofdhouding tot bokken kan leiden wel dat de bokjes minder controleerbaar zijn.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 07:33

Dank voor de tips! Ik zal van de week nog eens een buitenrit maken en het proberen Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:21

De ontspanning moet wel door de ruiter aangegeven worden. Dus loopt hij zo laag, zonder dat de ruiter dit wil, is dit geen correcte oefening.
Ik zou, als je dit voelt aankomen, een lichte ophouding geven en aktief van achter houden om dit te voorkomen. Ontspanning mag, maar dit is ontdrukking... Hij wil zich onder de hulp uitdrukken. Eigenlijk logisch als je een buitenritje maakt; het paard wil ook wel een op zijn eigen benen lopen...

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:15

hoewel het niet mijn topic was heb ik ook veel aan de tips gehad ik heb er ook veel last van gehad bij String en het gaat nu beter