Katjaspringclinic 19-04, Update:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:03

Hebben we daar ook een smiley voor?
Ik heb er ook voor gekozen om niet te gaan, maar iedereen is daar vrij in. Ze lopen zelf een risico, en eigenlijk moeten ze gewoon veel strenger gaan controleren in die gebieden, dan laten mensen het wel uit hun hoofds om een vervoersverbod te negeren.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:11

Ik moet idd wel zeggen dat ik het erg jammer en eigenlijk ook wat teleurstellend vind dat het niet verzet is. Deze clinic was voor mij weer een leuk iets om naar uit te kijken. M'n eerste keer springen. Jammer dat ik het nu 'misgelopen' ben...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:15

Mayo, ik denk dat iedereen er erg naar uitgekeken heeft (inclusief ikzelf, hoewel ik het vermoeden heb dat Kev het wel best vond dat ie niet helemaal naar Soest hoefde Lachen).

Er komt vast wel weer een volgende keer (en hopelijk onder beter gesternte Knipoog )

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:17

Kas vond het ook wel best, dit was minder inspannend Haha!

Maar ik hoop dat het nog een keer georganiseerd word wanneer er geen tegenstrubbelingen vanuit de wet aanwezig zijn...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:19

Ach en dan zijn onze paarden kreupel waardoor we alsnog niet kunnen Lachen
Of andere zaken die niet te voorzien zijn.

*klopt het gelijk af*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:20

*klopt nog harder af* *LOL*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:38

met verbazing lees ik dat er zelfs nog overwogen wordt dit door te laten gaan. respectloos, onverantwoord, geen feeling voor de situatie en het zelfbelang viert hoogtij. sorry dit moest me even van mijn hart.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:42

Euhm SP, volgens mij is het al geweest....
Wij (Merel, Joost en ik) durfden het niet aan en zijn dus niet geweest.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:47

Het is doorgegaan, SP... Ik was het er niet mee eens dat dit doorging en ik ben dus ook niet geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:50

Er is trouwens een veearts overleden aan het virus, dus ik begrijp echt niet waarom jullie zo makkelijk denken. En zo verschrikkelijk aan jezelf denken.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:54

Ik vind het wel een beetje vreemd, dat we niets te horen krijgen van die, die wel geweest zijn. Het wordt allemaal een beetje stilgezwegen, of heb ik ergens een topic gemist?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:55

Tsja, volgens mij zijn ze er niet trots op dat ze geweest zijn. Dat idee heb ik ook.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:22

Valt mij ook op, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar verslagen/foto's?!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:26

Wie zijn er uiteindelijk wel geweest dan?
Hoorde dat nieuws over die DA net ook.. erg hoor...

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:29

Zijn jullie ook tegen de wedstrijden in compartiment D? Het rare is namelijk dat de exacte grens in onze regio bij de Den Dolderseweg ligt. Wij lagen er precies buiten en vielen onder camprtiment D. Sjuimpje ook, die viel ook net in Compartiment D want de Wieksloterweg wordt niet genoemd in de compartimentsbeschrijvingen. Wel de N-wegen, die lagen net aan de andere kant van het dorp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:37

Citaat:
Heb net (voor de zekerheid 2 keer, op verschillende tijdstippen) gebeld met het informatienummer:
Antwoord: in Soest mogen geen evenementen met paarden worden gehouden, Soest ligt in compartiment A.


In Soest is alles afgelast, dus dat ze er net buiten ligt Ik heb ook al een brief gehad dat de jacht op Soestdijk volgende week waarschijnlijk niet doorgaat. Dat word ook niet voor niets gedaan.

Jij zal je paard wel in compartiment d hebben, maar sjuim woont in soest dus zit in a. Wat ze volgens mij zelf ook heeft toegegeven, en wat Von 2 maal heeft nagevraagd.

Dus waarom je dit soort vragen stelt is mij onduidelijk.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:47

Ga me er nu ook maar even in mengen geloof ik Bloos
Na ettelijke malen het kaartje bestudeerd te hebben kwam ik er werkelijk niet uit in welk compartiment (fijn woord) de clinic zou zijn, vandaar mijn telefoontje naar het informatienummer, de eerste keer werd me hier gemeld dat heel Soest in compartiment A ligt, voor alle zekerheid (ben de belastingtelefoon gewent, waar meerdere antwoorden mogelijk zijn) nogmaals gebeld, kreeg een andere medewerker aan de lijn, maar kreeg hetzelfde antwoord, en zou er dan nog bij mij enige twijfel bestaan, dan bestaat er altijd nog mijn eigen regel: bij twijfel niet inhalen Haha!
Vandaar mijn beslissing (welke compleet werd ondersteund door mijn stalgenoot die mee zou gaan) om niet te gaan.
Verder vind ik het zelf ook op zijn zachts gezegd "niet netjes" tegenover de getroffen boeren, tijdens de MKZ-crisis heb ik dit van zeer dichtbij meegemaakt en ik kan je vertellen dat de boeren echt moordneigingen hadden bij het zien van toeristen die het vervoersverbod aan hun laars lapten, en dat kan ik me heel erg goed voorstellen.
De dooddoener: vogels en mensen kunnen het ook verspreiden schiet me ook aardig in het verkeerde keelgat, tuurlijk is dit zo, maar als we het risico nou met z'n allen kunnen beperken door onze trailers en paarden thuis te houden, dan is dit probleem misschien eerder de wereld uit, alle kleine beetjes helpen.
Detail: deed vandaag de deken bij Cas om, en warempel er zat vogelpoep op, dit poepje had ik anders meegenomen naar Soest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:03

Amen Von!!!!!!!!!

Wil er nogmaals aan toe voegen, wat ik overigens al meerdere malen gezegd heb. Het is principe.................het gaat om een respectskwestie, en daarom ben ik ook WOEST dat dit doorgang heeft gevonden. Het is gewoon NOT DONE!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:33

Pipo schreef:
Er is trouwens een veearts overleden aan het virus, dus ik begrijp echt niet waarom jullie zo makkelijk denken. En zo verschrikkelijk aan jezelf denken.


Niet om het een of ander maar deze veearts heeft verzuimd de medicijnen in te nemen die iedereen krijgt die op een bedrijf werkt waar verdenking heerst, of een ruiming plaats vind. Hij heeft dus de instructies niet opgevolgd en heeft dat met de dood moeten bekopen.

Aan de andere kant ben ik het wel eens met de mensen die niet naar de clinic zijn geweest. Als er nu zo uitdrukkelijk word gevraagd om geen dieren te vervoeren waarom dan toch doen? Dan maar niet, dan komt het wel een volgende keer. Ik heb er over nagedacht of ik zou gaan of niet en uiteindelijk ben ik niet gegaan omdat ik het en niet ok vond dat het door zou gaan en omdat ik eigenlijk kwam om Belker aan te moedigen (ik dacht namelijk dat zij ook niet zou gaan vandaag!)

Waarschijnlijk komt er van de week ook een rijverbod in de bossen en kunnen we helemaal niet meer buitenrijden, helaas pindakaas, maar het is nog veel erger voor al die boeren die al hun hebben en houwen kwijt zijn Dan maar even niet met de trailer weg of een plezierritje niet kunnen maken.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:42

napoleon schreef:
Niet om het een of ander maar deze veearts heeft verzuimd de medicijnen in te nemen die iedereen krijgt die op een bedrijf werkt waar verdenking heerst, of een ruiming plaats vind. Hij heeft dus de instructies niet opgevolgd en heeft dat met de dood moeten bekopen.

.........


Klopt helemaal wat je zegt, het is zijn eigen schuld. Helaas heeft hij wat te makkelijk gedacht erover. Neemt niet weg dat ik er nog steeds niet mee eens ben. En dat heb ik meerdere malen toegelicht. Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:47

Pipo"]
[quote="napoleon schreef:
Niet om het een of ander maar deze veearts heeft verzuimd de medicijnen in te nemen die iedereen krijgt die op een bedrijf werkt waar verdenking heerst, of een ruiming plaats vind. Hij heeft dus de instructies niet opgevolgd en heeft dat met de dood moeten bekopen.

.........


Klopt helemaal wat je zegt, het is zijn eigen schuld. Helaas heeft hij wat te makkelijk gedacht erover. Neemt niet weg dat ik er nog steeds niet mee eens ben. En dat heb ik meerdere malen toegelicht. Haha!
[/quote]

Weet ik, en ik ben het dan ook roerend met je eens Knipoog

Vind niet dat wij onze beesten moeten gaan verplaatsen als het niet noodzakelijk is terwijl er uitdrukkelijk word gevraagd vooral zo min mogelijk dieren te vervoeren Er worden op dit moment tienduizenden dieren afgemaakt, het is een gevaar voor de volksgezondheid, bedrijven lijden grote verliezen en als nou het enige is wat er gevraagd word om geen dieren te verplaatsen dan lijkt mij dat je dat moet respecteren.

Overigens waren ze heel streng aan het controleren aan het begin van de
avond met helicopters bij ons in de buurt!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:47

Gezellig topic is dit geworden zeg Lachen

Ik weet niet hoe het allemaal zit met het vervoersverbod, maar bij mij op stal is morgen gewoon wedstrijd en maandag ook.

De clinic... sja er waren maar 2 paarden van buitenaf dacht ik, dus bijna niemand is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 01:19

flair schreef:
Gezellig topic is dit geworden zeg Lachen

Ik weet niet hoe het allemaal zit met het vervoersverbod, maar bij mij op stal is morgen gewoon wedstrijd en maandag ook.

De clinic... sja er waren maar 2 paarden van buitenaf dacht ik, dus bijna niemand is gekomen.


Blijven er 2 te veel.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 01:29

Pipo schreef:
De boeren MOCHTEN niet enten, dat is verboden! Dus die hebben die keuze zeker zelf niet gemaakt


Dat niet mogen enten is destijds wel besloten in samenspraak met de boeren. ik begrijp dat niet iedere boer het daar mee eens was, maar het heeft toch nog steeds veel weg(in mijn ogen) van pas gaan jammeren als het jezelf in gevaar gebracht heeft/brengt

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:08

flair schreef:
Gezellig topic is dit geworden zeg Lachen

Ik weet niet hoe het allemaal zit met het vervoersverbod, maar bij mij op stal is morgen gewoon wedstrijd en maandag ook.


Misschien toch verstandig om je er eens een beetje in te verdiepen op de site van het Ministerie van Landbouw. Bovendien mogen wedstrijden bij jullie in de buurt momenteel ook nog gewoon doorgaan, omdat je in het "veilige"compartiment zit.