Zomers 24/7 buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Zomers 24/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 20:46

Wie laat zijn paardjes zomers 24/7 buiten? En wie s winters ook?
En vanaf welke maand gaan ze meestal bij jullie dag en nacht de wei op?
En wat zijn de redenen als je het niet doet?
Ik liep vanavond erg te twijfelen of ikz e binnen zou halen of nie.
Het zou de eerste nacht zijn en zulk super lekker weer is het nie... Maar ja ik heb ze tog maar buiten laten staan, vanaf maandag moeten ze dag en nacht buiten dus ja..

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:45

Die van ons hebben afgelopen dagen dag en nacht buiten gestaan en ze vonden t heerlijk!
Alleen als het dagen achter elkaar regent gaan ze naar binnen of als ze naar t nieuwe stuk land gaan want anders krijgen ze teveel eiwitten binnen.
Verder hebben we ze als het zo warm is overdag binnen staan (ivm geen schaduw) en snachts buiten.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:51

Die van mij staan dag en nacht buiten, eentje van 2 en eentje van 7, waarbij die van 7 een inloopstal heeft omdat ze niet zo'n hele dikke vacht krijgt als de jongste.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:22

Het hele jaar door 24/7. Gewoon lekker buiten lopen dat jonkie Lachen

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:40

Sheril heeft vorig jaar 24/7 buiten gelopen in de zomer, maar deze zomer gaat ze 's nachts op stal. De laatste nacht dat ze buiten heeft gelopen is ze 's morgen in de sloot gevonden. Bovendien kan ze dan ook wat minder gras eten, en hoef ik bij slecht weer niet wakker te liggen.

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:44

Als het s'nachts boven de 10 graden is, blijft bij ons ook alles buiten. Ze willen dan ook niet eens naar binnen!

<B>Lipizzaner: daar waar schoonheid en gratie samenkomen...</B>

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:04

Mijn paard staat in de zomer vaak dag en nacht buiten.
De laatste 2 dagen heeft hij ook 's nachts buiten gestaan, vanavond heb ik heb binnen gezet.
Ik heb er niet echt een vaste regel voor wanneer ik hem buiten of binnen laat, ik kijk meestal even aan waar zijn voorkeur naar uit gaat.
Als hij me al bij het hek op staat te wachten en als een speer naar binnen schiet, dan ga ik er maar vanuit dat hij graag een nachtje in z'n stal staat Knipoog
En daar luister ik dan ook braaf naar Schijnheilig


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:06

Mander en Ies blijven straks ook dag en nacht buiten. Het is bij mij aan de stalhouder per wanneer dat gaat gebeuren. Als het echt slecht weer is kan ik ze altijd nog naar binnen halen.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 08:10

Yorghos blijft het hele jaar door buiten. Hij heeft wel altijd een grote schuilstal tot zijn beschikking.
Overdag staat hij op de wei. 's Nachts zet ik hem op de paddock. Vanuit zijn loopstal in de paddock heeft hij nl vrije beschikking over hooi. Dat scheelt mij zeulen met kruiwagens en Yorghos lijkt het prima te vinden. Ook spaar ik op die manier mijn wei een beetje.

* To Belg, or not to Belg *

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 08:34

Mijn ponys staan dag en nacht buiten al 3 jaar......
Ze zijn nog nooit ziek geweest, het enigste nadeel is dat je in de winter een mega dikke wintervacht krijgt en dat je dan beperkt bent met rijden.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 09:55

Marco kan in de zomer 's nachts niet buitenblijven vanwege zijn zomereczeem, zodra het begint te schemeren gaat hij voor de poort staan en begint te hinikken en hoe langer hij moet wachten, hoe gekker hij wordt.
's winters gaat hij ook graag de stal in wanneer het donker wordt (is bang in het donker Knipoog ). Dus voor hem geen weidegang in de nacht

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:03

Chica en haar nieuwe span-genootje Mirna staan ook dag en nacht in de wei. Heerlijk toch?
Alleen jammer van het stofwolkje als je op de rug klopt *LOL*

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:35

Gisteren heb ik ze binnen gezet , maar ze hebben wel net 2 weken buiten gestaan 24/7.
Hangt een beetje van de temperatuur af Lachen

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:54

Nilles staat in de zomer altijd buiten, maar hij kan wel naar binnen als ie wil. Alleen met zonsondergang haal k m even binnen, want dan zitten dr heel veel beestjes buiten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:55

De fokmerries staan vanaf half april al 24/7 buiten evenals de enters en twenters van stal.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:45

Mijn pony's (shetlander en tinker) staan het hele jaar 24/7 buiten.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:07

Die van mij staat 24/7 buiten ook 's winters. Alleen als het nat is gaan ze 's nachts op stal zodat hun benen op kunnen drogen en ze lekker droog kunnen liggen (en natuurlijk met ijzel) . Ze heeft wel gewoon de hele winter een dek om zodat de wintervacht niet te dik wordt, en ik ook kan rijden als het even heeft geregend.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 14:12

Mijn paarden staan overdag buiten en snachts binnen, maar als er veel horzels en zo komen, gaan ze overdags binnen en savonds buiten en wie weet laat ik ze wel zomers dag en nacht buiten staan, kijken of ze dat lekker vinden anders niet natuurlijk!!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 14:47

Pol en shar hebben al een paar nachten buiten gestaan maar ik wil eigenlijk eerst het veulen afwachten, maar als het de komende nachten weer lekker wordt blijven ze mooi buiten.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:07

Thuis had Amanda een open stal tot haar beschikking, dus zij stond ook 's winters altijd buiten. Op de grasweide ging ze maar een paar uur per dag. Nu staat ze 's nachts op stal wat *huil* betekent dat ik een paard met hoestproblemen ga krijgen vrees ik.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 20:08

En voeren jullie z dan nog bij met biks ofsow?

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:31

Lotte staat het hela jaar door,dag en nacht buitenmaar ze kan in en uit haar stal wanneer ze wil.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:38

Mijn pony staat heel de dag buiten en snachts binnen.
In de winter sowieso snachts binnen.
Misschien laat ik haar deze zomer heel de dag buiten,maar dan krijgt ze zo'n enorme buik..

Brabantse Fries ;)

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:39

Jerai staat nu nog alleen overdag in de wei. In de winter staat ze meestal niet op het land, maar wel een paar uurtjes in een paddock of een grote bak. Als het echt warmer begint te worden en niet te hard regent, gaat ze dag en nacht de wei op.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:44

Been there, done that, never do it again.
Blij dat ik weg ben bij m'n vorige stal waar ze VERPLICHT in de zomer 24/7 buiten stonden. Weer of geen weer, en geen beschutting in het land. Oftewel: in regen en onweer, maar ook in de brandende zon. Doe ik nooit meer. Ze kwamen ook meteen aanlopen als wij op stal kwamen, en gingen vanzelf naar de stal. Ze vonden er geen barst aan.
Bovendien is het altijd lastig als je 's avonds traint, want ik wil ze niet 's avonds laat nog nat of klammig terug in het land zetten.
Ze hebben d'r nooit wat van gekregen, maar ik wil het niet meer. Nu gaan ze lekker 's nachts veilig op stal (dus kan ik ook lekker slapen) en 's morgens vroeg weer fijn tot 's avonds op het land. En als het heel heet is, gaan ze alleen 's morgens heel vroeg en 's avonds naar het land, en staan ze op het heetst van de dag lekker in hun comfi boxen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 64 bezoekers