Wat kom je af en toe toch een idioten tegen buiten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Wat kom je af en toe toch een idioten tegen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 21:48

Gister een lekker buitenritje gemaakt met Jerai en 2 stalgenootjes met hun paardjes. Ging allemaal prima, het was lekker weer en de paardjes hadden er zin in (Jerai af en toe iets tè Haha!). Goed, we rijden terug over een weg, waar eerst wat gras tussenzit en daarnaast een spoor. We reden dus ongeveer zo'n 10 meter van het spoor af. Nu zijn de paarden prima verkeersmak (moet ook wel in de omgeving waar we rijden) en is er normaal niks aan de hand als er een trein voorbij raast. Er komt dus een trein voorbij, begint die idioot van een machinist keihard te toeteren Boos! er was in de hele omtrek verder niemand te bekennen, dus het moet wel voor de paarden geweest zijn, hij deed het ook toen hij direct naast ons was. Gelukkig hield mijn superstoere Jerai het hoofd koel Lovers en keek ze niet eens op of om, anders hadden we binnen no time terug op stal geweest (waarvoor we dus nog eerst een drukke weg over moesten). Ik vond het echt zo dom van die vent (of vrouw). Voor hetzelfde geld breekt iemand zijn nek ofzo.

Het ging nu gelukkig goed, maar vooral 1 van de pony's schrok flink, ze zou daar net alleen hebben gereden. Boos!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:04

lekker dan.... Boos! kun je de NS niet een brief/e-mail sturen? Als je de tijd nog weet, de richting die de trein op ging en de soort trein dan zoeken ze het maar eens uit wat voor idioot dat was...meld duidelijk dat hierdoor ernstige ongelukken kunnen gebeuren Boos! domme idioten soms he! maar goed dat jouw Jerai t koppie koel kon houden stoer hoor!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:09

ja inderdaad!! de ns informeren. dit slaat nergens op

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 22:11

Dachten wij ook al aan. Zullen ze dat nog kunnen traceren? Als je de tijd en het spoor nog weet.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:22

Ik zou er wel melding van maken bij de NS. Door zoiets idioots kunnen er grote ongelukken gebeuren en daar mag je ze best op wijzen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:25

Idd NS informeren. Misschien kun je ze beter bellen dan e-mailen. Ze zullen je dan wellicht wat serieuzer nemen.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:37

als je mailt/schrijft heb je iets op papier en moeten ze wel antwoord geven, als je belt kunnen ze je makkelijker afschepen lijkt me! maar ik zou er zeker werk van maken!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:03

Over idioten gesproken: Laats fietste ik in het donker naar huis van de manege, wordt er een ei naar mn hoofd gesmeten Verward Hij viel kapot op de grond naast me. Vet vaag! Kom ik daarna een heel eng stel tegen die heel hekserig hallo tegen me zeggen en vervolgens nog een of andere dronken aso! Ben nog nooit zo snel thuis geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:09

Mensen staan daar helemaal niet bij stil dat het wel eens ernstig zou kunnen aflopen, dat is nog het ergste Boos! Wel eventjes melding meken bij de NS hoor. Misschien doet deze lollige machinist dit wel vaker.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:15

Wat een malloten, ik zou eht zeker bij de NS melden hoor,
ze moeten maar eens inzien dat er zo ernstige ongelukken kunnen gebeuren...

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:19

oh, wat laag zeg. domme mensen. wie weet nu niet dat paarden verschieten.
ik had dat ook zo. ik was op wandel met mijn paard. rustig straatje. komt er van in de verte een auto afgeraasd. ok, die vertraagd wel denk je. nee, toch niet. zoeft aan 120 voor bij mn paard. wat een gek!!!! voor het zelfde geld... en het was dan nog zo een dun straatje. had echt niet veel meer over. en die windverplaatsing. kon hem keelen. maar hij ging te rap. kon hem niet meer inhalen. Lachen

je hebt zo mensen he Boos!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:30

Nu ik 2x per dag op de verharde weg moet stappen maak ik helaas ook maar al te vaak mee dat mensen ronduit idioot kunnen reageren op een paard.

Toch wel een paar keer in de week maak ik mee dat de schoolgaande jongens, die langskomen fietsen, proberen mijn paard op te jagen.
Verder auto's die extra gas geven of ontzettend geïrriteerd doen, omdat ze wat aan de kant moeten. Tja, de weg is nu eenmaal niet breder. Ik stap zoveel mogelijk aan de kant, maar ik laat een paard met een peesblessure echt niet onnodig 10x per 20 minuten uitwijken naar de berm.

Oja en vrachtwagenchauffeurs vinden het ook erg leuk om te toeteren.
Ik kan daar flink pissig over worden.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:13

Jeetje, wat een debiel Boos! . Ik zou idd de NS een brief schrijven. Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren met een paard dat wat minder "cool" tussen zijn oren is.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:28

het lijkt in de ogen van een ruiter misschien een stomme actie ( en dat is het ook)
Maar waarschijnlijk dat de machinist dit doet omdat er regelmatig ongelukken gebeuren met treinen waarbij mensen of dieren betrokken raken omdat ze te dicht in de buurt van de trein komen, hij bedoelde het vast als waarschuwing maar heeft er waarschijnlijk niet bij nagedacht dat je paard hier ook van kan schrikken. Erg handig is het niet wat deze man (of vrouw) deed maar ik kan het me gedeeltelijk wel voorstellen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:41

Moet je voorstellen dat je paard er wel van geschrokken was, jou er af had gegooid en achter de trein aan was gegaan of het spoor op was gevlucht! Daar kunnen echt ontzettende ongelukken van gebeuren. Als je op 10 meter van het spoor af reed kan me het niet voorstellen dat ze je probeerden te waarschuwen dat je te dichtbij reed. Zo wel, dan is het niet echt een handige manier van waarschuwen. Ik vind het een beetje onverantwoord om hard te gaan toeteren. Hij/zij veronderstelde vast dat jullie paarden verkeersmak waren, omdat jullie bij het spoor reden, maar om bij dieren zo te gaan toeteren... dat lijkt me niet echt slim. Ik weet zeker dat het fout was gegaan als ik daar met mijn verzorgpony had gereden!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:31

Ik zou ook zeker de NS informeren. Mocht hij het wel met goede bedoelingen gedaan hebben (dan is hij toch niet zo heel intelligent, maar goed) kunnen ze hem iig vertellen dat hij het voortaan beter anders aan kan pakken.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:12

Nou wij laatst, ik ging met kyralovertje een buitenrit maken op 1 pony, 1 erop, 1 ernaast. Werden we ingesloten tussen 2 vrachtwagens en een auto, alle3 gingen ze toeteren. Nou, de pony is de makste al niet, dus ik vond het echt zo asociaal!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:51

RockyLover schreef:
Nou wij laatst, ik ging met kyralovertje een buitenrit maken op 1 pony, 1 erop, 1 ernaast. Werden we ingesloten tussen 2 vrachtwagens en een auto, alle3 gingen ze toeteren. Nou, de pony is de makste al niet, dus ik vond het echt zo asociaal!!


En we hadden nog wel voorrang Boos!
Tja.. je hebt soms van die mensen... Lips are sealed

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 20:12

Sommige mensen snappen volgens mij soms de voorrangsregels voor paarden niet helemaal, die denken dan dat voor een paard dezelfde regels gelden als voor een voetganger ofzo.

Wat hierboven al gezegd werd is ook zó irri, van die die denken dat ze lollig zijn als ze even een paard laten schrikken Boos!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 20:51

Gewoon melden bij de NS, als diegene het goed bedoeld kunnen ze hem in elk geval vertellen dat dat bij paarden niet zo'n slim idee is Tong uitsteken
Vandaag ook weer iemand op de fiets buiten, mijn moeder fietst naast mij en Rocky, zit mss een halve meter tussen, in elk geval niet meer, komt er opeens een fietser tussen ons door, ik schrok me rot (Rocky trok zich er niks van aan, vertrok zelfs geen spier Verward), sommige mensen.... Boos!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:33

Gewoon natrekken bij de NS. Ze werken daar allemaal via een rooster, dus ze kunnen dat zo 1 2 3 nakijken. Je niet af laten poeieren hoor... Is echt levensgevaarlijk wat ze doen. Ik vind daar geen enkel excuus goed voor!!!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 07:42

Melden bij de NS inderdaad Boos!
Op de vorige manege zaten we naast een autoweg, daar was het standaard dat men luid toeterend voorbij kwam zetten. Soms hielden ze expres in zodat ze de toeter wat langer ingedrukt konden houden Boos!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:32

Jeetje, da's idd geen slimme actie van die machinist! Hadden ze niet bij mijn paard moeten doen, die heeft zowiezo al een hekel aan spoorwegovergangen. Treinen is ze nu net van de angst af... Als ze nu zouden gaan toeteren is al mijn geoefen voor niets geweest denk ik.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:43

Nou, Lekker dan! Boos! Erg asociaal! Melden bij de NS idd... Dit kunnen ze toch niet doen. Er hadden onwijs erge ongelukken kunnen gebeuren!
Mensen zijn soms niet slim. Ik heb ook wel eens gehad een paar jaar terug, dat ik met Robin over de weg reed en er kwam een auto aan, stopte dus bleef achter me, waardoor Robin al heet werd want er zat gewoon een auto aan z'n kont geplakt. Boos! En toen ging 'ie nog eens onwijs lang toeteren. Gevolg: Galoperende pony over de weg!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:17

Nathalie schreef:
Nou, Lekker dan! Boos! Erg asociaal! Melden bij de NS idd... Dit kunnen ze toch niet doen. Er hadden onwijs erge ongelukken kunnen gebeuren!
Mensen zijn soms niet slim. Ik heb ook wel eens gehad een paar jaar terug, dat ik met Robin over de weg reed en er kwam een auto aan, stopte dus bleef achter me, waardoor Robin al heet werd want er zat gewoon een auto aan z'n kont geplakt. Boos! En toen ging 'ie nog eens onwijs lang toeteren. Gevolg: Galoperende pony over de weg!

Op die manier heeft een kennis van mij ooit een ongeluk gehad. Was toen een vrachtwagen die i.p.v. erlangs ging, gewoon ging toeteren. Gevolg was dat haar paard doordraaide en bovenop de vrachtwagen klapte. Zij had een behoorlijk aantal kneuzingen en haar paard zat onder de wonden Boos!