Andere stal, doen of niet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Andere stal, doen of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 21:02

Ik heb dus eindelijk een andere stal gevonden. zie probleem http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=113620&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

ben er geweest, en het ziet er echt supergezellig uit.
het enige nadeel is eigenlijk dat hij een stuk wei krijgt van ong. 20 bij 20 m. hij kan dus (nog) niet bij de andere paarden. er groeit niet veel gras op en hij wordt dan dus van de zomer bijgevoerd. (staan 's nachts ook op stal). hier krijgt dus weinig te grazen.
aan de ene kant vindt ik het zielig, aan de andere kant hij staat wel buiten
(kon op de andere stal niet en is me niet gelukt een stal te vinden met genoeg weiland om hem te laten grazen.)

mijn pony wordt erbij gezet voor de gezelligheid en om uit te proberen of hij bij afleiding stopt met manen bijten. dan mag hij waarschijnlijk wel bij de rest. het is evt. ook mogelijk om de andere paarden in te spuiten. het zijn er niet zoveel (5).

verdere voordelen van deze stal:
-10 min van super groot bos (huidige stal alleen langs de weg rijden)
-wordt uitgemest, buiten gezet, gevoerd (huidige stal, zelf of niet)
lekker veel stro en hooi om te knabbelen (HS alleen zaagsel + beetje kuil
- longeerkraal en bak van 20 bij 60 m. (HS bakje van 15x 15m. waar
je een paard alleen in kan ver-
pesten).
- gediplomeerde instructeurs die mij en m'n paard goed onder handen
kunnen nemen.
- luchtzuigband mag hier af mits hij niet zuigt (HS moet hij om blijven)

Wat zouden jullie doen?? verhuizen of blijven waar je bent??
er is verder dus niets anders in de buurt waar hij terecht kan.



VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:13

ga je kijken of er meer voordelen zijn dan nadelen dan kan je denk best blijven maar als je onder tussen zoekt naar een ander stalletje en je vind er een waar het beter is kan je van plek veranderen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:39

Verhuizen! Een wei van 20 bij 20 met weinig gras is altijd nog beter dan een stal met zaagsel... en de rest klinkt ook veel beter!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 08:19

In je andere topic schrijf je dat je zowiezo bij je andere stal weg moet omdat de eigenaren gaan stoppen, toch?
Iig lijkt me deze stal helemaal geen slechte optie. Beter een klein weitje dan helemaal geen, toch? En michien gaat het wel goed met jouw pony erbij en kan hij alsnog naar een grotere wei.
Mij lijkt dat je op deze stal alleen maar voordelen hebt tov je huidige stal. Ik zou het dus wel doen.

* To Belg, or not to Belg *

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 09:54

ja als ik zo je voordelen en zo bekijk denk ik dat je er goed aan doet om te verhuizen. je hebt veel meer mogelijkheden.doen zou ik zeggen.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:33

Wat fijn dat je waarschijnlijk iets gevonden hebt !
Sowieso al vanwege het probleem met het staartbijten is het erg fijn dat je ergens terecht kunt.
Dat je paard weinig gras kan verorberen in het weiland is misschien iets minder leuk, maar ook weer niet onoverkomelijk.
Zielig vind ik het eigenlijk ook niet, hij kan in elk geval lekker naar buiten.
'k Zou het doen hoor !

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 19:04

Linda250 schreef:
In je andere topic schrijf je dat je zowiezo bij je andere stal weg moet omdat de eigenaren gaan stoppen, toch?


het is niet zo dat ik direct weg moet, maar de gemeente is hier van plan om wat met het land te gaan doen. wanneer weten ze niet. kan volgend jaar zijn, kan ook over 5 jaar zijn. maar dan heb ik i.i.g. een plek, omdat het niet zo makkelijk is voor hem een plek te vinden.

ik ben dit topic begonnen, omdat ik erg twijfelde. liever wil ik niet weg natuurlijk. het is redelijk dichtbij en het is op deze stal super-rustig. (ik ben heel erg onzeker en verlegen en hou totaal niet van grote stallen).
maar ik heb er goed over na gedacht en vindt dat ik toch om m'n paard moet denken. en ik denk dat als m'n paard het naar z'n zin heeft op die nieuwe stal, het voor mij ook prettiger wordt want ik erger me dood op dit moment. en de nieuwe stal heeft gelukkig maar 8 pensionpaarden, dus niet zo druk en aardige mensen. Altans, diegene die ik tot nog toe ontmoet heb.

+ ik mag het op een gegeven moment wel proberen of hij bij de anderen in de wei kan.
hij komt nu op dat kleine stukje, mag evt. m'n pony er voor de gezelligheid bij zetten. vindt het wel zielig als die dan ook op rantsoen komt, maar hij mag dan 's nachts de wei in. ik ga de pony i.i.g. inspuiten met spul wat smerig ruikt en smaakt, zodat hij aan hem i.i.g. niet begint.
als m'n paard eenmaal weet welk smaakje er bij welk geurtje hoort Extreme duivel , ga ik het ook een beetje op die andere paarden spuiten (in overleg). zodat als hij eraan wil beginnen, hij aan het geurtje herinnerd wordt dat het niet zo lekker zal gaan smaken. (brand in z'n mond, t's spul tegen spierpijn bij mensen). als dit werkt, mag hij dus gewoon op het land.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 bezoekers