pablo galoperend over het maisveld :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

pablo galoperend over het maisveld :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 15:12

Ik dacht dat pablo vandaag een superlieve pony was.. alleen was vandaag het tegendeel waar.
Zal wel even vertellen wat er ge beurt is...

Vandaag gingen we naar stal om hem e ven te longeren op het veldje.
Mijn vriend had hem al gepoetst, want ik kan dat af en toe niet omdat ik vreselijk statisch ben.
Oke pony gepoetst en op naar het veldje.
Daar gedraagde hij zich echt voorbeeldig en daarom wilde we hem als beloning straks even laten grazen.

Wij dus weer naar stal om zijn hoofdstel af te doen en zijn halster om te doen.
Alleen Ferry (mijn vriend) had hem niet helemaal goed vast en wou net het touwtje vastklikken toen meneer waarschijnlijk ergens van schrok of zo.
Of dat Ferry statisch was weet ik niet, maar hij schrok dus.

Meneer dus op naar het maisveld... Dit is echt een heel groot gedeelte met aan de ene kant de buitenbak en de andere kant de weg.
Hij bleef echt maar galoperen... staart omhoog en gaan met die banaan.
De paarden maar even uit de bak gehaald want paabje werd echt zo knettergek als een deur.

Ik er rustig naar toe gelopen, maar echt niet dat hij in eerste instantie kwam hoor.
Dus naderhand hem gewoon een beetje naar vooren gedreven en na een tijdje kregen we hem weer te pakken.
Ik heb hem meteen daarna op stal gegooid en niet meer naar hem omgekeken.
NOrmaal krijgt hij nog weleens wat wortels of zo, maar vandaag was ik even helemaal klaar met hem.. had hij vandaag niet verdiend.

Nou verwacht meneer waarschijnlijk dat we vanavond weer terugkomen (doen we wel eens vaker), maar hij mag nu wel eens voelen dathij helemaal verkeerd zat.

Stomme eigenwijze pony ook.. Boos!

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:17

HAhaha! Ach, dat arme paardje! Niet eens een lekker worteltje! Maar waarschijnlijk vond je het zelf wel een mooi gezicht toen hij daar aan het galopperen was!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:46

Hoe ga jij die eigenaar van het maisveld verklaren dat zijn pas ingezaaide veldje mooi opnieuw omgeploegd is en dat de oogst aan het einde van het jaar een beetje tegen zal vallen.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:56

Alsof dat paard nog weet dat hij verkeerd zat. dat is hij echt na 2 sec weer vergeten hoor.
Het is gewoon stomweg je eigen fout, daar moet je het paard niet voor straffen.

Goedgekeurd onderschrift :)

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 16:17

kan jij best zien als mijn fout.
Maar als ik het maisveld inkom en hem al een paar keer heb laten zien dat hij naar mij moet toe komen en dan door blijft rennen zit hij bij mij toch gewoon fout.

En bij mijn paard is dan een manier om te laten zien dat hij fout zat hem geen extra voer te geven.

Hij krijgt gerust wel zijn bix en zijn mais hoor...
Zo zielig is hij nu ook weer niet...

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:40

je paard had vast de beste dag ooit! jammer voor jou niet. hij wou het wel met je delen Haha!

gelukkig dat hij niet op de weg is gaan lopen!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:09

hahaha *LOL* , ik ga helemaal met Billy en Tlove mee hoor. Pablo wilde jou gewoon eventjes laten zien dat hij extra kon draven Lachen en waarschijnlijk had hij gedacht dat je wel leuk mee zou doen met zijn spelletje.
Een paard is nu eenmaal niet zo te dresseren als een hond en gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen. Pablo heeft een apart gevoel voor humor Haha!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 21:00

nou ik vond het niet zo een geslaagd geintje van hem...
Er is een gedeelte daar wat met prikkeldraad is en daar draafde hij steeds langs...
En ach het veld moest nog omgeploegd worden en ingezaaid dus dat was het probleem niet..

En tja misschien was het ook wel mijn eigen schuld...
Maar als ik er al een kwartier hem roep en achteraan loop mag ik als baasje wel boos op hem zijn lijkt me..

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 16:16

Billy schreef:
Alsof dat paard nog weet dat hij verkeerd zat. dat is hij echt na 2 sec weer vergeten hoor.
Het is gewoon stomweg je eigen fout, daar moet je het paard niet voor straffen.


Ben ik niet met je eens. Als Vaandrig zoiets bij mij flikt doe ik altijd exact hetzelfde. Hup op stal ermee en wegwezen daar. Laat het hem maar even volen. Ze zijn wat dat betreft slimmer dan je denkt hoor!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:32

Dat is wat jij erin legt, je paard is het allang weer vergeten.

Goedgekeurd onderschrift :)

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 21:10

tja.. daar zijn dan de meningen over verdeeld.
Pablo weet vaak donders goed wanneer hij fout zit... En dat merk je vaak de volgende dag weer....
Dus wat de 2 sec.. ben ik het ook niet mee eens.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 07:40

Ik ben het wel eens met de twee sec. Ze snappen echt niet wat je nu van ze vraagt. Aan dwarsheid en een sjaggie mens lezen zij echt geen lichaamstaal wat betreft hen af. Ze vragen zich hooguit af of je met jezelf in de knup zit... Ze gaan onverstoorbaar door met hun aandacht op iets anders te richten als ze van het baasje geen aandacht meer krijgen, morgen weer een dag, baasje komt wel terug.
(maar ik geef meteen toe dat het erg verleidelijk is ze te laten staan en het ze te laten voelen... al is dat meer het idee voor in jouw hoofd dan dat het paard het snapt... Ik heb Jur pas nadat ze haar deken aan flarden had gescheurd ook zonder deken op stal gezet, ze moest het maar uitzoeken zonder deken. Was meer om mijn boosheid te sussen dat ze het dan niet binnen een dag nog een keer kon doen, dan dat zij er wat om gaf.)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaike_Ma, onpaard, Sanet en 34 bezoekers