Irritante bakhangers :'(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Irritante bakhangers :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 19:40

Was vandaag weer mega-gezellig op stal.
We rijden met twee vrij gezette meisjes in de les, 2 van de drie ruiters. En dan gaat het "opstappen" niet zo vlotjes, gaat wel ff over een paard van bijna 1.80, en we zijn alletwee nogal klein: lees 1.60en een pruts. Ik weet dat dat allemaal geen excuses zijn, maar dan is het gewoon moeilijk om op zo'n reus te klauteren.
Nu vandaag reed ik dus op die reus en halverwege de les, moest het andere meisje er even op om de galop te oefenen, ze heeft een half jaar ofzo niet mogen rijden dus even aan de longe enz ... allemaal goed en wel.
Maar langs de bak staan dus een paar snotneuzen van een jaar of 14 die ons dus gewoon aan het uitlachen waren, zowel omwille van het opstapje als omwille van het feit dat het volgens hen er zo mooi niet uitziet als we op een paard zitten.
Nu ik weet van mezelf dat ik verre van de nieuwe Anky ben, dat andere meisje ook. Maar wij hebben toch gewoon lol in die dingen?
Instructrice is het dus wel even gaan duidelijk maken aan hen, dat zoiets niet kon. Maar ik snap het gewoon niet, waarom moet iedereen altijd kritiek geven op die dingen?

We stappen dus op met een extra duwtje van onze instructrice, omdat je anders dat paard dus gewoon mega zit te irriteren als je daaraan op moet klauteren. Dat lukt dus wel, duurt alleen lang en daar heeft niemand wat aan!



Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:42

tjee, wat een rotkinders!! laat ze gewoon doen. ik zou ze graag es op dat paard zien klauteren. als ze maar durven denken dat ze het beter kunnen! moeten ze het zelf maar doen. irritant zeg!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:43

Belachelijk dat jullie daarom worden uitgelachen. Maar ja, meiden van 14, he... Het zal de leeftijd wel zijn.
Het gaat erom dat jullie zelf plezier hebben. Als die meiden niks positiefs kunnen zeggen dan moeten ze maar ergens anders gaan staan. Volgende keer gewoon aan je instructrice vragen of ze die meiden wil wegsturen.

* To Belg, or not to Belg *

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:46

Bakhangers moeten zowieso de smoel dichthouden. Er is niets zo irritant als mensjes buiten de bak die denken -JOU- aanwijzingen te moeten geven.
De beste stuurlui staan aan wal, neh?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 19:51

Aanwijzingen enzo vind ik dus zelfs leuk als ze dat geven, als dat tenminste correct is wat ze zeggen. Vind ik zelfs altijd leerrijk, een instructrice kan je immers niet elke seconde in het oog hebben en sommige mensen aan wal bij ons op stal, zijn echt wel handig op die momenten Lachen.

Maar je gaat toch niet iemand uitlachen omdat die niet op dat reusachtige beest raakt?
Tot 1.50 1.60, raak ik ook op een paard, maar als het hoger wordt, denk ik altijd dat ik moet bergbeklimmen.

Maar ja zij hebben hun mooie eigen pony, ik doe het met maar een manègeknol. Dit zal ook wel meespelen Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:16

Heb je geen leuke bokkerige pony waar je die aanstellers op kunt zetten? }> Extreme duivel

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:19

Dat is zeker heel irri! Maar ik denk dat ze zelf ook niet 1 2 3 op een paard van 1.80 stappen!

Bakhangers zijn irritant, maar het is nog irritanter als je instructrice met ze gaat praten en commentaar van bakhnagers overneemt!!! Daar heb ik dus last van!

Don't dream your life, live your dreams!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 20:22

Er zijn inderdaad wel een paar bokkerige pony's, maar daar kruipen ze dan natuurlijk niet op, stel je voor dat ze zich bezeren é Clown .

En commentaar overnemen, kan me inbeelden dat dat niet leuk is. Tenzij het natuurlijk gemeend is. Maar dan vind je het normaal ook niet zo'n probleem.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:24

Iritant he, die kinderen! maar vaak kunnen de ouders er ook wat van, want hun zoon of dochter doet het natuurlijk veel beter . Zo gaat/ging dat hier op de club ook vaak
Sommige mensen snappen niet dat je ook alleen voor je plezier kan rijden, nouja, ze komen er zelf wel achter dat ook zij waarschijnlijk niet de 2e anky zijn, toch? Haha! Laat ze maar lekker, niks van aantrekken, ze komen zichzelf nog wel tegen! Schijnheilig

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:24

lekker dom Boos! paarden van 1,80 zijn juist leuk! maakt het wat uit als je er niet meteen op komt?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 20:29

Gheghe Destenietje, voor je plezier ... dan verklaren ze je dus ook voor gek als je je teugels in een knoopje voor je zadel legt en zo even gaat rijden ... ik weet tenminste dat ik mn handen niet nodig heb om dat beest stil te zetten, over een balkje te sturen en die dingen ... oki aan het tempo moet nog gewerkt worden, maar dat vind ik gewoon leuk! Beest trouwens ook, dan lijkt hij ineens 10 jaar jonger Haha! .
Vind altijd dat mensen die met sloffen, martingaals, thiedemantoestanden en weet ik veel wat nog allemaal daar wel iets van kunnen leren Knipoog.

En idd die ouders ... argh zijn meestal nog erger dan de kinderen. "Waarom loopt dat paard niet met zijn neus tegen zijn borst?" enz van die opmerkingen ...
Soms wou ik dat die boer hierachter eindelijk een stuk grond wilde verkopen, dan stond hier een paard (wel geen van 1.80) en moest ik die kinderen allemaal niet meer zien.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:32

Is huren geen optie? Haha!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 20:33

Dat wil die dus ook niet Knipoog

Hebben we al meermaals achter gevraagd, en omdat ik nu op kamers zit, zit het plan "eigen paard voor bels" even in de kast Lachen.
Maar ooit!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:41

ik ben 1.70 en heb al moeite om op een paard te komen dat hoger is dan 1.65. Dan moet ik ook meestal de beugel wat langer maken. Dus ik snap die kinderen ook niet hoor.
Als je er zelf maar plezier in hebt. Dat zou ik zeker niet door een paar van de koters laten verpesten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:48

Jakkes, daar heb ik ook zo'n hekel aan. Maar niet alleen 14-jarigen doen dat, 60-jarigen bij ons ook...
Staan ze daar aan de kant te klikken en te roepen hoe je je paard moet rijden. Dat hield ik maar 3 rondjes vol en toen heb ik maar even naar die man toegereden en heeeeel boos gezegd dat hij het wel even op Imker voor mocht doen en anders kon hij zijn klep houden.
Toen was 'ie stil .

Toos paardloos

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:21

Zweepje vergeten in je binnenhand te nemen wil wel helpen. Wel achteraf netjes zeggen "Och sorry ik had je niet zien staan" }>

Slecht van mij he hihihihi.....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 08:01

fabienne schreef:
Slecht van mij he hihihihi.....


Misschien slecht, maar waarschijnlijk wel effectief Extreme duivel

* To Belg, or not to Belg *

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 08:12

Je kan ook je instructrice vragen of ze even het zadel aan de andere kant tegenhoudt op de beugel, vind ik ook altijd wel fijn op een wat groter paard. Meisje bij ons op stal moet op de manege als ze niet zo goed kunnen opstappen met een krukje op het paard gaan zitten. Dan wordt er niet zo aan het paard gesjord. Ging ik gister even proberen bij een IJslander, jaja, nou best lastig hoor, vooral als ze gaan lopen.. Clown
Ik deed het een aantal jaren geleden soms ook bij de grote KWPN-ers die ik reed, nadeel ervan is als je dat een week even voor de gemakkelijkheid doet, dat je dan wel steeds stijver wordt als je ineens weer normaal moet opstappen!

Gister was ik met mijn zusje op concours en toen wou ik even op m'n oude pony stappen, en dat ging ook al niet zo lekker met die korte beugeltjes van m'n zusje, en dan kom je iemand tegen die je jaren niet gezien hebt en dan zeggen ze: Nou jij bent ook wel wat stijver geworden.. Boos! Ach ja en dan wil ik wel wat zeggen, dat ik nog steeds rijd en eigenlijk veel met jonge paarden bezigben Extreme duivel Maar ja dan denk ik van laat maar, ik ben niet zo'n opschepper, ik weet toch zelf ook wel dat ik dan wel goed kan opstappen.. Cool Hihi

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 09:47

Heel jammer..
Ik sta soms ook wel bij de bak te kijken, geef geen commentaar, of wat dan ook hoor, vind het gewoon leuk om te kijken hoe andere lekker aan het rijden zijn. Vooral omdat de meeste mij kennen (ik help mensen in de beginnerslessen met opzadelen en aansingelen, opstijgen ect). Commentaar moet je echt voor je houden. Dan moet je maar niet aan de bakrand gaan staan..!

Karnat is er eindelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:03

Waarom geef je ze niet een grote mond? Meestal druipen ze dan wel af uit schaamte. [Lukt mij atijd aardig Extreme duivel ]

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:09

Ook ik kom nooit op grote paarden,en mijn eerste lessen was op een enorme reus in mijn ogen!
Er stond dan ook bij het begin van mijn les een stoel in de hoek klaar,speciaal voor dit stijve persoontje!Nee ik schaamde me niet hoor,was allang blij dat ik er zo een stuk makkelijker op kon komen.En ach meiden van veertien........ze doen stoer,hebben een grote mond,en commentaar,maar ik denk omdat ze zelf zoooooooooooo onzeker zijn!Trek je er weinig van aan en geniet van het rijden,hoe je er ook moet op komen, het gaat er om dat JIJ plezier in het rijden hebt toch?

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:33

Ik vind dat wel zo DOM van die bakhangers, kunnen zij het beter dan?
Sommige opmerkingen van hun raken me best wel, maar zolang ik tegen mezelf zag dat dit geen wedstrijd is, en dat ik hun commentaar niet nodig heb, gaat het wel. Ik ben ook eens vergeten me zweep over te nemen in de andere hand, en toen sloeg ik eerst die kinderen 'per ongeluk' en daarnaast stond mijn instructeur... Vol in zijn gezicht.. .en ik had het niet eens door, dus ik rij gewoon verder, komt ie later naast mij rennen, en begind váág tegen mij te banketstaaf, pakt ie mij ineens om mijn middel, en rukt me zo van die pony af... ik lachen joh, en toen moest ik er in de draf gewoon weer opklimmen (die pony liep toch wel zijn rondjes) dus ik ernaast gaan 'draven' en er zo weer opgeklommen... Ging wel redelijk...

Mijn advies: zet er een flinke bokpony onder, en dan eens zelf commentaar gaan geven... Ik denk dat ze dan hun smoeltje wel houden...

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:12

Hihi, ja ik ken ze die bakhangers met hun commentaar.
Ik heb zelf een paard van 1.75m, ben zelf ook 1.75m en dan zou je zeggen dat het toch moet lukken......nou, ik ben ook aan de forse kant en ik weet niet of het komt omdat er bij mij altijd wat "rolletjes" in de weg zitten met opstijgen maar ik kom er ook niet op een normale manier op hoor! En dan zal je denken dat went wel en op een gegeven moment gaat het beter....NOT, ik heb hem nu bijna 7 jaar en nog steeds kom ik er niet lekker soepel op hoor, ik gebruik meestal ook een opstapje.

Dat idee van het zweepje vergeten over te pakken is een goeie! Maar dan wel met een ontzettende lange dressuurzweep, weet je tenminste zeker dat je raakt! Haha! Haha! Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:47

heel stom van die meisjes om daarmee te lachen. ik ben ook niet zo groot en rij ook dikwijls met een heel groot paard en geloof me ik raak er ook niet heel gemakkelijk op hoor. gewoon niets van aantrekken. gaat het voor jullie en het paard beter om zo op te stappen gewoon doen en de lol er in houden.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:15

Domme meisjes.. Boos! Het waren zeker pennymeisjes of niet? Knipoog
Dat van dat zweepje is wel een goed idee, wel goed mikken he? }>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 97 bezoekers