Een paard zoeken, niet gemakkelijk en duur.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Een paard zoeken, niet gemakkelijk en duur.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 13:32

Jaja, we zijn nu stillekes op zoek naar een groot paard (hier bedoel ik dus geen pony mee, want als ik zeg ik zoek een paard dan zeggen sommigen van je hebt er toch al een dus nu ben ik gewoon van een groot paard te zeggen Haha! ). Maar het is niet gemakkelijk, we zijn nu al naar 4, seffes 5 paarden geweest, de ene is te oud, de andere te duur, de ene staat ineens kreupel als ge daar komt , en nog ene kent te weinig van dressuur en ook te duur, pffff, maja ik zal mijn ideaal paard nog wel vinden! Maar wat ik dus even kwijt wou is dat als je een paard wilt dat al een iets hogere klasse loopt van dressuur en springen dat je dan al bijna miljonair moet zijn om dat te kunnen betalen, en een jong paard is niet voor mij weggelegd, en het moet dan ook nog eens dressuur EN springen kunnen. Dus ja nog maar verder zoeken, hopelijk wordt het straks iets, kweet er nog niet zoveel van, 6 jaar, heel braaf, kent heel veel dressuur, nog nooit mee gesprongen rest weet ik ook nog niet ! Naja, ik zal straks even een verslagje brengen van wat het geweest is. En ja als iemand nog een goed paardje voor mij heeft staan, je mag me altijd pb'en !

Oei, tis een beetje lang geworden hopelijk wast niet te saai om te lezen.

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:44

Pff ik ben naar en stuk of 15 paarden wezen kijken dus die 5 van jou valt nog mee! Gewoon even volhouden, uiteindelijk vind je er wel een Haha!

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:47


Help mij backpackend Europa in!!
Kijk even op http://www.reneemanders.hyves.nl, stem op mijn gadget en hopelijk win ik een interrailticket t.w.v 600 euro!!
In 2 muisklikken ben je klaar. Kleine moeite, voor jou, veel plezier voor mij ;)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:49

Ik ben bijna een jaar op zoek geweest en dacht ook dat er geen 1 goed was, maar nu ben ik wel in het bezit van de perfecte pony (voor mij) Haha!
Gewoon nog even volhouden!

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 13:58

lovemidnight schreef:
ga eens op www.marktplaats.nl kijken, daar heb ik mijn paardje ook gevonden


Marktplaats bezoek ik al iedere dag, maar als er eens eentje mij aantstaat is het weer veel te duur, ofwel veel te ver, jaja voor mij Belgiesche bewoonster toch! Maar ik ben het nog niet beu ofzo hoor, misschien wel aan het bericht te lezen, maarja ik bedoel gewoon dan heb je een leuk paard en dan valt te prijs weer tegen of is er weer een ander nadeel aan ! Maar we zoeken gewoon rustig verder hoor Haha!

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:02

Ik zou bij een handelaar gaan kijken, daar staan meerdere paarden, en is de kans groter dat je de juiste tegenkomt..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:13

Ik ga met batje mee, daar zijn vaak leuke paarden te vinden.
Sommige particulieren denken echt dat ze de nieuwe Bonfire op stal hebben, terwijl het een of ander lelijk manegepaard is en vragen belachelijke prijzen. Handelaren verdienen er natuurlijk ook wel op, maar het zijn wel prijzen die in verhouding staat tot het paard.

Succes, en laat je weten als jullie een paard gevonden hebben?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:16

moet het echt een paard voor de sport worden of voor recreatie?
als het recreatie is weet ik nog wel een braaf dier voor je. niet te oud, en zeker niet de te duur

Love the life that you live, live the life that you love

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:17

Toch zijn aardig wat dingen die je in je bericht noemt al aan de telefoon te ondervangen. Bel de eigenaar op, en stel de belangrijkste vragen: leeftijd, hoogte, niveau, stalgebreken, trailermak etc etc. Dan rij je al wat minder vaak voor Jan Doedel om te gaan kijken.

Wat wij hebben gedaan toen we ons tweede paard zochten: advertenties op Horses en Marktplaats gezet met wat we zochten en wat wij een paard te bieden hebben. Heb daar heeeeeeeel veel leuke en GOEDE reacties op gehad. Leonardo hebben we op die manier aangeboden gekregen, en die is al weer bijna drie jaar bij ons!

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 18:14

Batje en Carola : We gaan bij beiden kijken, maar uit ervaring kopen we eigenlijk liever bij de particuliere, niet dat een handelaas slecht is aar we hebben er al een slechte ervaring mee achter de rug dus geven een voorkeur aan particuliere.

Ingrid : Het moet een paard voor de sport worden, kwil echt gewoon verder wedstrijden blijven rijden, en ik zou graag iets bereiken laat ik zo maar zeggen Haha!

Sonja : We stellen normaal gezien altijd die vragen aan de telefoon, maar de prijs willen sommigen niet altijd telefonnisch vermelden, en bij die ene die mankte hadden we geen telefoonnummer maar een adres van iemand gekregen dus zijn we zo maar even langgegaan. Ik kan wel een advertentie zetten op marktplaats is misschien een goed idee, maar ik had niet gedacht dat er zoveel mensen zouden reageren.

Daarnet zoveelste tegenvaller, was een schitterend vosje, niet te groot 1.65m, juist 6 jaar maar nog maar 4 maanden onder zadel, wel braaf en rustig enzo, echt super gangen, kende juist een beetje wijken en schouder binnenwaarts, ok alles zag er goed uit tot we de prijs hoorden ik flipte bijna, wacht even omrekenen naar euro 15.000 euro , ha en het was net zon pracht beest, maja voor die prijs heb je ook al een heel goed paard wat al bijna Z dressuur loopt denk ik, dus we zoeken verder, ik houd jullie op de hoogte, hopelijk jullie mij ook als jullie een leuk paard weten.

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:23

ach...het is net zo als met relaties,
je moet ook echt verliefd worden op een paard,
en ik werd ook niet op iedere man verliefd,
zo is het ook met paarden denk,de vonk moet er wel zijn,dat kan even duren....sucses!

boemel

Berichten: 8253
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:16

Een paard kopen is ook heel moeilijk! Helemaal met een beperkt budget.
Ik heb er ook wel een stuk of 15 gezien. En van de paarden die ik liet keuren zijn er ook nog eens 6 afgekeurd. Maar na zo'n 5 maanden intensief zoeken, heb ik toch een heel leuk paard gevonden. Dus geef het niet te snel op.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:43

Een paard kopen kàn idd heel moeilijk zijn... Maar dat was bij mij echt helemaal niet zo!

Heb eerst heel goed rondgekeken op allerlei sites (marktplaats, adverteergratis.nl etc.). Heel veel paarden waren toch wat aan de prijzige kant voor mij, want ik moest het allemaal zelf betalen.
Opeens kreeg ik een mailtje van een meisje, ze verkocht haar 11 jarige merrie, omdat ze weer terug wilde naar de pony's Verward
Heel veel heen en weer gemaild, van alles over het paard te weten gekomen. En van wat ik er van hoorde, het was echt het perfecte paard voor mij... Dus snel een afspraak gemaakt, want omdat ze zo 'goedkoop' was, waren er veel mensen in geïnteresseerd (toch waren de mensen zo aardig om haar 'vast' te houden voor mij, omdat ze dachten dat ik een goed baasje voor haar zou zijn Lovers).
Niet lang daarna zijn we gaan kijken, en ik had al gelijk zoiets van: 'dit is het gewoon'. Het klikte tussen mij en Ivanka...

3 dagen nadat ik was gaan kijken, had ik mijn eigen paard Lovers

In mei ben ik begonnen met zoeken, op 3 juli had ik er een. Toch nog best snel vind ik!

Heel veel succes ermee!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:24

Met een klein budget is het idd lastiger om een geschikt en betaalbaar paard te vinden. Maar geef niet op, want ze zijn er wel! Gewoon blijven reageren op advertenties en probeer telefonisch al zoveel mogelijk over het dier te weten te komen. Dat voorkomt dat je een eind gaat rijden voor niks.

* To Belg, or not to Belg *

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:29

Frederieke schreef:
Batje en Carola : We gaan bij beiden kijken, maar uit ervaring kopen we eigenlijk liever bij de particuliere, niet dat een handelaas slecht is aar we hebben er al een slechte ervaring mee achter de rug dus geven een voorkeur aan particuliere.


Ik koop om die reden denk ik liever bij een handelaar die zijn naam hoog heeft te houden dan bij een particulier.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:40

Beetje de moed erin houden hoor! Ach gut
Je loopt "vanzelf" tegen de juiste aan.

De mijne was het dertiende paard wat ik ging bekijken en dat voelde meteen goed! Ik zou hem nog voor de tweede keer gaan rijden, maar ik heb de gok genomen en heb hem zo gekocht. Gelukkig is het een goede keus gebleken, ben er nog steeds erg blij mee

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:55

Ik ben een half jaar op zoek geweest, maar met geen een van de ponys waar ik geweest was was er een 'klik'. Toen ik bij Jordy ging kijken wist ik al gelijk dat die eigenwijze dondersteen het zou worden.

Ik weet trouwens ook nog een heel leuk paard te staan, gschikt voor de sport, en naar mijn mening vragen die mensen er vrij weinig voor.
Ik weet echter niet wat jij te oud vindt, dit paard is nu 10.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:16

Tinne schreef:
Een paard kopen kàn idd heel moeilijk zijn... Maar dat was bij mij echt helemaal niet zo!


Hier ook niet Lachen Ik heb contact gehad met iemand over een Quartertje van 2, wat uiteindelijk op niets uitliep en toen kwam mijn instructrice met 2 paarden die ze in de opfok had staan. Daar zat mijn Buddeltje bij Lovers
Ben in februari op zoek gegaan en had 22 maart mijn paardje Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:26

eigenlijk wil je teveel, naar mijn idee.

Je wilt een paard wat zadelmak is
moet goed kunen lopen en springen
mag niet te oud zijn.

en dan vind je het gek dat ze duur zijn? Verward

Voor die eisen is dat toch heel normaal

Het is of je eisen aanpassen, of je budget flink verhogen.
Maar onder de 10.000 euro kom je niets aan met die eisen.
Rond de 10 heb je een leuk sportpaard, maar nog lang geen topper hoor.

succes met zoeken.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:30

runningkawa schreef:
eigenlijk wil je teveel, naar mijn idee.


Het is of je eisen aanpassen, of je budget flink verhogen.
Maar onder de 10.000 euro kom je niets aan met die eisen.
Rond de 10 heb je een leuk sportpaard, maar nog lang geen topper hoor.

succes met zoeken.


Dat ben ik niet met je eens, het is ook een kwestie van goed zoeken, bovendien ligt momenteel de handel ook een beetje op z'n gat. Mijn inziens kun je voor 6 a 7 duizend een leuk sportpaard kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:33

ook een veelzijdige?

En ja wat jij goed vind, vind ik misschien nog niet goed Lachen

juval

Berichten: 13086
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:34

hoi,
lk zag net op de eenmaal andermaal een paard Pronto te koop, misschien is dat wel iets voor jullie??

succes met zoeken in ieder geval!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:05

Hmmz een paard vinden hoeft idd niet zo moeilijk te zijn, de ene dag wist ik niet waar ik moest zoeken en de volgende dag wist ik niet welke te kiezen Haha! Maar Snow stak er toch boven uit, en ach anders had ik misschien een sportpaard gehad, of ene tinkerhengst of een fries of een shire Haha!

Maar volgens mij hebben de mensen, die hiero reageren allemaal een andere mening over het goed lopen en springen... Ze geeft al aan dat ze onder de 10.000 euro ene leuk sportpaard wilt. Als ze daarbij dan zegt dat ie wel goed moet kunnen lopen en springen, is dat naar haar maatstaven... En er zullen er vast wel genoeg zijn, je moet gewoon de leukste/beste nog tegenkomen!

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 14:15

runningkawa schreef:
ook een veelzijdige?

En ja wat jij goed vind, vind ik misschien nog niet goed Lachen


Nee, misschien niet, maar ik heb zelf een paard uit die prijsklasse en ik hoor toch van meerdere mensen (ook deskundige ) dat ik toch zo'n leuk paard getroffen heb.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 14:22

Frederieke schreef:

juist 6 jaar maar nog maar 4 maanden onder zadel
euro 15.000 euro , ha en het was net zon pracht beest, maja voor die prijs heb je ook al een heel goed paard wat al bijna Z dressuur loopt denk ik, dus we zoeken verder, ik houd jullie op de hoogte, hopelijk jullie mij ook als jullie een leuk paard weten.


Das wel heel knap om een paard wat net 4 maanden onder het zadel is bijna Z klaar te hebben? En dit was een particulier?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, sterregoud en 28 bezoekers