[NH] Ik weet niet wat ik aanmoet, staken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

[NH] Ik weet niet wat ik aanmoet, staken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 22:52

[pinky_girl: WA veranderd in NH.]
WA staat voor wandelen Knipoog Ik vond dat het hier wel hoorde.
Maar goed, afgelopen dagen ben ik met mijn pony wezen wandelen en het doel was over het spoor heen, een jaar geleden, in zijn uitprobeerperiode weigerde hij hier altijd met rijden maar nooit als ik ernaast stond, maar nu doet hij het met rijden prima, maar ernaast blijkbaar niet.
Met hulp van iemand anders (is 1 vasthouden ander hand op de kont) doen hij het direct.
Niks help, praten, gras voor ze neus houden, achterwaarts. Als hij achterwaarts wil 50 meter achterwaarts gaan, slaan, heel erg hard slaan. Hoofdstel in, touw over zn neus, niets werkt.
Hij is ook niet bang ofzo, ik ken hem goed genoeg dat ik daar het verschil tussen merk.
Heb wel eens gehoord dat ik dan maar wat NH moet doen, nou hij gaat gauw met zn hoofd omlaag,kauwen en likken enz, overal volgen. Maar goed geen oplossing voor mijn probleem

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:57

Heb je al geprobeert om hem in plaats van over het spoor te gaan, te laten halthouden vlak voor het spoor? (dus niet uit zichzelf stil laten staan, JIJ geeft dan 'toevallig' het commando halt)

Blijf zo een paar minuten staan...dan gaat vervelen en waarschijnlijk wil hij na een tijdje graag voorwaarts. Op dat moment laat je hem nog even staan en probeer hem dan eroverheen te krijgen.

Lukt het nou nog niet, dan ga je hem aan het werk zetten aan de hand...laten draven, cirkels om je heen laten lopen in stap en draf, achteruit, vooruit, de achterhand weg laten draaien etc...zorg dat alles snel op elkaar volgt zodat hij geen 'rust' heeft en telkens weer wat nieuws moet doen.

Daar begin je mee op een stukje van het spoor af en ondertussen ga je stiekem steeds iets dichter naar het spoor toe. Hopelijk lukt het je om zo 'per ongeluk' hem tijdens het werk over het spoor te krijgen. Dan uitbundig belonen natuurlijk. Het kan zijn dat het niet in 1x lukt, dan moet je het eigelijk iedere dag even een kwartiertje proberen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 19:12

Ook dit heb ik al geprobeert.
Maar helaas de eerste werkt zowiezo niet en bij de tweede manier merkt hij het op een gegeven moment en gaat alsnog vol in de achteruit.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:07

Ja ik heb dit dus ook. Het enige dat helpt is laten merken dat JIJ dde baas bent. Ik het het met NH geprobeerd en hij bleef staken (als ik erop zat) en ik heb gewandeld en alles maar hij BLEEF het doen. Toen heb ik een keer zo in zijn mond gehangen en ZOOOOO lang achteruit gezet dat hij het nu niet meer doet (naar het oefenterrein he, bos lukt nog steeds niet). Ik houd absoluut niet van slaan en schoppen maar alleen dat scheen te helpen. Succes, ooit krijg je het er wel uit.