wanneer ben je een pennymeisje en wanneer niet?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

wanneer ben je een pennymeisje en wanneer niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 18:34



angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:00

Verbetering, galopmeisje(dat was het toch, niet?).
Zou trouwens de naam 'galop' gekozen zijn omdat de galop zo spannend voor hen is? Ik denk het Haha!.

Terug ontopic, dat zijn meisjes die heel hun kamer volhangen met paardenposters(natuurlijk uit de 'galop'), de galop iets verschrikkelijks spannend vinden, en voor de rest heb ik even geen inspiratie Haha!.

Het zijn wel geen meisjes die geen eigen pony hebben en daarom verzorgpony's zoeken, daarom ben je geen pennymeisje(pardon, galop Tong uitsteken).Maar de manier waarop soms wel, als je echt aan élk huis gaat aanbellen, en aan iedereen vraagt of hun paard ook kan galopperen en dat zij dat anders wel zullen aanleren etc, dat zijn wel galopmeisjes Haha!.


Pennymeisje klinkt trouwens wel pakken beter dan galopmeisje! Om je aan te passen, echt moeilijk!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:24

Pennymeisje vind ik iemand die alles zielig vind voor pony's "je moet lief tegen pony's praten!" Haha!
En die aan iedereen op de manege vragen of ze mogen helpen, terwijl ze zelf net geleerd hebben om te poetsen, lieff Haha!

Oh ja, en natuurlijk allemaal paardenposters!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:50

ik denk dat ik vroeger een rasecht pennymeisje was Haha!

ik had m'n hele kamer vol paardenposters, iedere week werden de poetsspullen gewassen, mn fiets had een springtouw (teugels Haha!), ik was altijd op zoek naar een verzorgpony Haha! en ik keek de heeele week uit naar de zaterdag Haha!
het liefst was ik nog in mn paardrijbroek naar school gegaan maar dat mocht niet van mn moeder, jammer he Haha!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:56

Ireentjuh schreef:
het liefst was ik nog in mn paardrijbroek naar school gegaan maar dat mocht niet van mn moeder, jammer he Haha!


Euhmmm ik ging altijd smiddags in m'n paardrijbroek naar school Clown omdat ik dan daarna gelijk doorging naar m'n verzorgpony..*schaam*
Maar verder was ik niet echt een pennymeisje..ging wel elke dag naar m'n verozrgpony,maar het was niet zo dat ik alles zielig vondt enz....

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:58

Neej...mijn theorie:

Het zijn meisjes die de Penny lezen Haha!

Ireentjuh schreef:
mn fiets had een springtouw (teugels Haha!), ik was altijd op zoek naar een verzorgpony Haha!


Wahaha, héél erg herkenbaar... dat deed ik ook altijd *schaam* haha
Laatst bijgewerkt door Jessie88 op 18-04-03 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:59


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:00

penny meisjes zijn bij mij van die zielige mutsen
die denken dat een keer op de donder geven meteen dierenmishandeling is.
Kennen ook allemaal zwaar mishandelde paarden.

ook denken ze na 4 jaar manege lessen of een brave verzorpony gehad te hebben, dat ze geen beginner meer zijn.
En kunnen dan niet geloven dat een jong wedstrijd paard wel wat anders is.

boemel

Berichten: 8261
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:13

Penny-meisjes zijn meisjes die niet realistisch over een paard denken.
Ze denken dat ze met al hun lieve woordjes en begrip elke wilde hengst aankunnen. Verder vinden ze het heel normaal om je op je donder te geven als je met een spoortje rijdt, omdat dat zo zielig is.

Ik was vroeger overigens zelf ook zo'n zacht ei naar alle paarden toe. Ik kon er ook geen een de baas op de manege.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:30

Ireentjuh schreef:
het liefst was ik nog in mn paardrijbroek naar school gegaan maar dat mocht niet van mn moeder, jammer he Haha!


Ik ging in groep acht nog met m'n paardrijbroek en chaps naar school Haha!
Best voorschut als ik zo terugkijk!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:40

Meisjes met de hele muur vol paardenposters, die iedere dag dresuurwedstrijden houden met hun fiets, in hun paardrijbroek naar school gaan, hengsten cool vinden en denken dat ze die kunnen temmen door lieve woordjes en daarna zonder zadel en hoofdstel over het strand galopperen en beste vrienden zijn.
Euhm lees de penny maar eens. Schijnheilig

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:43

Meisjes die bij iemand anders in de tuin paardje gaan spelen, en heel de tijd je paard gaan roepen als je langs rijdt, en vragen of ze je paard mogen aaien... stront irritant..


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:45

Ahum ik ben dus ook wel een beetje een pennymeisje geweest, schaam.
Ben 1 keer in rijbroek naar school gegaan, omdat ik geen zin had me in 5 minuten om te moeten kleden. de reacties waren er wel....
Ik vond wielsporen het ergste wat er was, en kende ook heel zielige paarden. Was geen eitje tegen alle paarden, maar dacht wel altijd dat men veel liever tegen paarden moest zijn. Enneh dat van die hengsten.... heb ik nog steeds. Ben gek met hengsten, vind ze allemaal lief. Ben ik nou nog steeds een penny meisje dan? nee toch!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:51

Boogiegirl"]
[quote="Ireentjuh schreef:
het liefst was ik nog in mn paardrijbroek naar school gegaan maar dat mocht niet van mn moeder, jammer he Haha!


Ik ging in groep acht nog met m'n paardrijbroek en chaps naar school Haha!
Best voorschut als ik zo terugkijk!
[/quote]

Ik ken iemand (groep 8 vd basisschool) die gaat elke dag in haar rijkleren naar school.Geen cap,dat is voor mietjes,wel dikke sporen,
want dat is stoer,en de zweep in de hand. Frusty

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:23

Hahaha staat die even voor l*l !
Dat zou ik wel eens willen zien. En dan vreselijk hard lachen. Sorry hoor maar daar kan ik dus echt geen begrip voor opbrengen, zie je het al voor je? Ik wel! HAHAHAHAHAHAHA

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:40

haha nou ik ging altijd het heuveltje af proberen licht te rijden LOL. Ging een half uur door devijskou fietsen om te zorgen dat de pony's die daar stonden water hadden, elke keer naar de bakker om zakken brood aan te voeren voor 2 hele magere pony's.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:04

Ehm even denken hoor. Meisjes die alleen op 'wilde' paarden rijden. Idd meeste paarden mishandelt zijn..

verder nog:
- de hele dag met cap op rondlopen
- overal paardje spelen (en dus elkaar lesgeven)
- penny lezen

- met grote sporen rondlopen (en bij het rijden af doen)

(moet bekennen dat ik die onderstreepte ook gedaan heb Clown )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:44

men noemt mij nu nog een Penny-meisje... waarom? ik praat met mijn pony, ik overdrijf het kussen en kroelen, ik betuttel haar.... etc.

Ter verduidelijking: ik luister naar mijn paard.... gaat het minder goed, en merk ik dat ze zich voor de buitenwereld af gaat sluiten... dan krijgt ze rust....

Wie wil komen oordelen... wees welkom!!! Haha!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:11

Ja, mij noemen ze ook zo, omdat ik een echte pennypony heb,m denk ik Knipoog Hij is lief, geduldig, haalt stoute streken uit, heeft een flinke voorpluk en ontdeugende oogjes..*LOL* Ik denk echt dat het NIKS te maken heeft met mij, hahahaha *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:19

Pennymeisjes zijn meisjes die alles zielig vinden, die een paard niet hard aangepakt willen zien worden, die denken dat ze elk paard de baas kunnen. Paarden die sober gehouden worden en in de winter een dikke vacht hebben en daarom niet gepoetst worden zijn zielig. Die overal paardenposters en stickers hebben hangen, die op maneges de pensionpaarden onderling lopen te verdelen. De Penny lezen en verder je bijrijdster/verzorgster willen worden met 4 jaar POETSERVARING *LOL*.
Die advertentie's plaatsen in de krant dat ze op zoek zijn naar een verzorgpaard en de poetservaring nog gaan opnoemen ook....Haha!

Die iedere pony, die vanwege ziekte ingeslapen moet worden, proberen te redden, hoewel het dier er beter aan toe is dat hij meteen mag gaan...

Kortom, kinderen die niet nuchter over paarden kunnen nadenken, de gevaren niet zien, en daar niet op gewezen willen en kunnen worden...

Je suis Charlie.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:53

kan iemand mij vertellen wat het nut van poetservaring is?

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:02

boemel schreef:
Penny-meisjes zijn meisjes die niet realistisch over een paard denken.

Dit vind ik eigenlijk de perfecte definitie. Daar heb je toch het meeste wel mee samengevat. Ik denk dat die penny-meisjes de paarden als knufeldieren/barbie paarden zien waar je alles mee kunt doen en vooral heel lief zijn voor het paard, dat werkt! Frusty

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:04

Pennymeisje:

-kinderen of mensen Tong uitsteken die vinden dat 1 tik, dierenmishandeling is
-Of Denken dat ze super kunnen rijden, terwijl ze niet eens op het goeie been rijden Gaaaap
-Of kinderen die vragen : wat is dit voor paard, of zo stom: is dit een shetlander

Ene ben ik ook een pennymeisje Tong uitsteken
Ik heb men halve kamer volhangen met foto's van men paardjes, en hengsten posters

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:12

Die denken dat als ze een shetlander en een paard zien staan dat de shetlander het veulentje van het paard is Haha!

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:19

pennymeisjes zijn meisjes die alles voor je doen. Ze hangen je zadel weg, wassen je bit af, en kuisen je borsels af om toch maar eens je paard te mogen aaien.
Die de hele tijd roepen van aaach! Wat een lieverd. Moeten zijn hoefjes nog gedaan worden? Moet ik hem poetsen? Moet ik helpen met opzadelen?
Echt irri. (je kan er wel misbruik van maken en ze de stallen laten uitmesten terwijl jij lekker op je luie gat zit hihi Haha!)
Ter verduidelijking, niet alle meisjes die de penny lezen zij pennymeisjes. Want IK ben GEEN pennymeisje Haha!

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ravie2013 en 34 bezoekers