Mijn kentekenplaten zijn daarnet gestolen:-((

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Mijn kentekenplaten zijn daarnet gestolen:-((

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 21:00

Mijn oudste moest naar waterpolo en het was druk op de parkeerplaats. Daarom moest ik een eind naar achteren parkeren en daar ben ik al nooit zo blij mee. Het zwembad ligt namelijk bij een bos en er is geen zicht op het terrein.

Maar mijn auto is gelukkig goed beveiligd, hij gaat alleen open met een gecodeerde sleutel en anders geeft hij een vreselijk alarm. Mochten ze dat negeren dat moeten ze het stuurslot er nog af zien te krijgen en als dat ook lukt hebben ze nog niets want ik heb een startonderbreker.
Het front van mijn stereo haal ik er ook altijd af.

Toen ik na een uurtje terugliep naar mijn auto zag ik eerst iets vreemds en moest ik even nadenken wat er was. Maar toen viel het kwartje: mijn kentekenplaat ontbrak Scheve mond Ik liep naar de voorkant en, ja hoor, ook die was er afgeschroefd en verdwenen Boos!

Ik ben meteen naar het politiebureau gereden want ik kan wel raden waarom ze mijn platen hebben meegenomen en daar draai ik liever niet voor op
Aangifte gaat tegenwoordig alleen nog op afspraak, het is toch wat met de politie maar ze hebben er wel melding van gemaakt en morgen mag ik echt aangifte komen doen.
Ondertussen baal ik stevig. Kentekenplaten zijn niet goedkoop en het kost weer een hoop tijd en gedoe, daar zat ik nu niet echt op te wachten.


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:05

Tsss het moet toch niet gekker worden zeg. Kan me voorstellen dat je er flink van baalt!!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:05

Jeetje... Balen!!! En aangifte op afspraak???? wazig.. Nu hopen dat je gauw andere platen hebt, dat je weer de weg op kan!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:06

Tssss. dat is ook fijn zeg! Echt wel flink balen!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:08

Dat is echt balen!!!!!! Maar wel raar dat je morgen je aangifte pas mag doen bij de politie!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

prompter

Berichten: 11031
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:11

Wat een $)#^$#&* die dit plegen! Daar ben je inderdaad lekker mee, al die ellende en kosten die dat met zich mee brengt - en ik denk dat je je auto daar ook nooit meer neer durft te zetten?

Aangifte op afspraak is ook wel absurd.... wij kwamen vandaag op de A4 langs een stuk berm dat in brand stond (nog maar net zo te zien), wij netjes dat 0900-8844 nummer bellen, werd er niet opgenomen... Dus toen maar 112 gebeld. Misschien hadden we voor dat andere nummer ook wel eerst een afspraak moeten maken...

Extremely rare and Beyond Compare

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 21:44

Er hingen van de affiches op het bureau met dat 0900-8844 nr. waarop stond dat je dat nummer kon bellen om een afspraak voor aangifte te maken, die had ik nog nooit gezien maar de agent achter de balie zei dat het gebruikelijk was om op afspraak te komen Verward
Ze hadden me wel ter plekke aangifte willen laten doen maar ze hadden sowieso geen tijd door de kippenpest.

Ik ben wel blij dat ik er melding van heb gemaakt. Straks rammen ze een bank met een auto met mijn kentekenplaten of gaan ze het snelheidsrecord Limburg - Groningen verbeteren. Als ik nu een bekeuring in de bus krijg heb ik tenminste een bewijs. Aangezien mijn auto de enige was die zijn kentekenplaten kwijt was hadden ze die vast nodig voor een zelfde soort auto.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:10

Daar word ik nou zo boos van, hè, dat anderen niet met hun tengels van je spullen af kunnen blijven . En al dat gesodemieter dat je er van hebt Boos! . 't Is idd maar goed dat je er melding van hebt gemaakt.

Mij heeft het al heel wat geld en tijd gekost om aangifte te doen en nieuwe ramen of sloten in de auto te laten zetten na drie inbraken. Van dat geld had ik al heel wat leuke dingen voor de paarden kunnen kopen.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:24

Sjonge jonge, hier word je toch ook helemaal achtelijk van
Ik denk dat je idd goed zit met je idee dat ze er natuurlijk iets mee gaan uitvreten... want aan de wand thuis zal het niet komen te hangen bij ze.
Dat ze nou nooit eens van andermans spul af kunnen blijven Frusty

Wij hebben ook eens wat raars aan de hand gehad...
Op een Zaterdag avond gezellig naar de bios met z'n twee-en voor een avondje ontspanning, so far so good...
We komen totaal ontspannen weer terug bij de auto en stappen in -tijdstip ong. 2 uur in de nacht- Frank start de auto en zegt tegen mij 'doe je raam eens dicht want het is koud en het maakt teveel herrie, ik kan de radio niet eens verstaan' ik kijk hem vervolgens aan alsof ik water zag branden en zeg dat ik het raam helemaal niet open heb...
Hij geeft gas om achteruit de parkeerplaats uit te rijden en er kwam me toch een kabaal onder die auto uit! Verward
'Wat is dat nou?' zegt hij.... en ik kon hem alleen maar dom aankijken...
Wat denk je... hadden ze de totale uitlaat onder de auto vandaan gejat!!!
Nou vraaag ik je! Frusty
Wij konden onze ogen niet geloven Nerd
Toen zijn we dus om 2 uur s'nachts door het dorp naar huis gereden zonder uitlaat Clown
Ik zat wel iets onderuit gezakt in de auto Haha!

Ik kan er gewoon niet over uit dat ze niet met hun tengels van andermans zuur verdiende spullen af kunnen blijven Boos!

En wat betreft de politie.... het moet ook daar niet zotter worden!
Stel je voor dat ze het te druk op 1 dag krijgen... Frusty

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:29

Wat oliebol zeg!
laat de komende paar weken dus niet je autopapaieren onbeheerd achter, dan heb je een groter probleem.
Je kentekenplaten kan je via de (inboedel?) verzekering terugvragen.

Succes!

:evaw:

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:43

Echt zo raar en belachelijk wat ze tegenwoordig allemaal jatten. Boos!

Bij de moeder van een vriendin van mij zijn afgelopen weekend alle vier de banden van de auto gestolen. Verward Is toch belachelijk ze stapte in en wou wegrijden, maar dat kon natuurlijk niet. Ze had niks door toen ze instapte. Dit was al de zesde keer in 1 jaar dat dit is gebeurt.

Echt belachelijk gewoon.

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"

prompter

Berichten: 11031
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:57

Percy schreef:
Ik ben wel blij dat ik er melding van heb gemaakt. Straks rammen ze een bank met een auto met mijn kentekenplaten of gaan ze het snelheidsrecord Limburg - Groningen verbeteren. Als ik nu een bekeuring in de bus krijg heb ik tenminste een bewijs. Aangezien mijn auto de enige was die zijn kentekenplaten kwijt was hadden ze die vast nodig voor een zelfde soort auto.


Sodeju, dan hebben ze zo'n soort auto dus ook al gejat - de hemel zij dank dat ze die van jou niet meegenomen hebben! En je kentekenplaten zullen inderdaad binnenkort wel ergens opduiken op een vluchtauto bij een bankoverval of iets dergelijks.

Ik riep het pas al eens in een ander topic, maar "ik krijg toch af en toe zo'n hekel aan mensen...."

Extremely rare and Beyond Compare

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 23:27

Aan sommige mensen begin ik ook een hartgrondige hekel te krijgen ja Boos!

Laten ze gewoon eerlijk hun geld gaan verdienen. Ik hoorde toevallig gisteren op de radio dat er zoveel minder auto's gestolen worden maar blijkbaar stelen ze nu de onderdelen bij elkaar.
Mijn auto is niet zo gemakkelijk te stelen door het alarm, het stuurslot en de startonderbreker maar je weet het maar nooit natuurlijk.

Iemand anders op bokt heeft hetzelfde meegemaakt en zag zichzelf al in opsporing verzocht verschijnen Haha! Straks krijgen jullie mijn signalement i.v.m. een kraak. Wat dat betreft hebben we al een familiehistorie want mijn jongste broer heeft ooit een bankgebouw in Frankrijk geramd Haha! Weliswaar was hij in slaap gevallen achter het stuur (alhoewel hij dat nog steeds ontkend) en had hij niet de intentie om snel geld te vergaren maar ja, je weet maar nooit als ze een patroon gaan zien in de familiegebeurtenissen Knipoog

Mijn kentekenpapieren laat ik gelukkig nooit in de auto. Om heel eerlijk te zijn moest ik zelfs zoeken waar ik ze gelaten had en dat terwijl je ze natuurlijk altijd braaf bij je moet hebben Scheve mond

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:50

idd een vreselijke #&^%@% streek!
Bij mijn vader op het werk komen ook vaak bonnen binnen van auto's die nog niet zijn afgeleverd, dus die nog maar 25 km op de teller hebben en die dan rond Amsterdam ergens te hard hebben gereden.
Er zijn gewoon van die maloten die met valse platen rijden, een hoop politie gezeik om de bon niet te hoeven betalen.

Idd flink balen! Betaald de verzekering dit, of niet?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 00:09

Ethelate schreef:
Betaald de verzekering dit, of niet?


Dat weet ik nog niet, ik zal er eens over gaan bellen want ik denk dat het toch aardig in de papieren gaat lopen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:17

Nou ja zeg,wat een lef!!
Dit soort dingen vind ik nu echt niet kunnen hoor.
Dat wij een vreselijke hekel aan dit soort figuren hebben alla,maar moet je eens na gaan denken hoe die ouders zich voelen.Hun zoon/dochter zit ineens achter slot en grendel voor een kraak of iets dergelijks terwijl die ouders altijd dachten dat het een engeltje was.Ik geloof niet dat deze mensen nog graag bij kennissen en familie op bezoek gaan uit schaamte voor hun kind.(nu heb je er ook ouders bij die het geen reet kan schelen)

Ook wij stonden een tijdje terug voor een raadsel.Wij hebben een Corsa(paarden mensen zijn nu eenmaal niet rijk) en die dingen zijn erg gewild bij de joyriders.
De avond te voren ben ik zelf nog naar buiten gelopen omdat ik nog iets uit de auto moest pakken.Ik heb een tik om alles dubbel te checken( Haha! ) en had dus twee keer het stuurslot gecontroleert en de deuren en de startonderbreker.Dus afgesloten was hij zeer zeker wel!
S'nachts vroor het wat en dus kon je niet door de ramen naar binnen kijken.Stapte ik s'ochtends naar buiten staat de deur van de auto open.
Of te wel de auto hadden ze proberen mee te nemen!
Hier ben ik zeker van omdat er bij ons in de buurt die week ook al drie auto's waren meegenomen en van een vriend van ons heel zijn super de luxe mini was leeg gehaald aan geluidsapparatuur(die was zeer goed en erg duur,want hij houd van muziek en is erg technisch met die soort dingen)Het ergste is nog wel dat we bijna zeker zijn van wie het gedaan heeft!!!Maar maak dat maar eens hard.
Aangifte hebben wij niet gedaan,want onze politie doet helemaal niks,zelfs niet als je ruzie maakt met messen en pistool.Ze wachten om de hoek met drie wagens tot het voorbij is
(ik ga ook bij de politie in ons dorp.lekker veel koffie teuten)

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:52

holly schreef:
Wij hebben een Corsa(paarden mensen zijn nu eenmaal niet rijk) en die dingen zijn erg gewild bij de joyriders.


ohoh, laat ik nou vandaag een corsa hebben gekocht! Ik weet wel de nummerplaten hoor Percy, dus mochten er andere opzitten als hij afgeleverd word, geef ik je meteen een belletje Knipoog

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:53

Waarschijnlijk zal je wel aardig wat boetes krijgen de komende tijd. Ik wens je alvast veel sterkte toe met het versturen van bezwaarschriften. Tegen elke boete zal je bezwaar aan moeten tekenen, stom is dat hè?!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 01:01

Bij ons in België jatten ze bij bepaalde merken de benzinedop, maken op de basis van het slot de sleutel na, en ze kunnen de auto zo komen openen en starten. Wij hadden een Renault met dit kenmerk, alles op één sleutel ... en ja hoor, benzinedop gejat! Het is waarschijnlijk op de parking van de Makro te Gent gebeurt, want onze auto is nooit verdwenen ... en dat was de enige plaats waar we eerder "afgelegen" geparkeerd hadden. Het heeft ons wel allemaal nieuwe sloten gekost en een nieuwe benzinedop!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 01:03

Hahhaha... daar hebben wij geen last van! Wij hebben 3 oldtimers/klassiekers en die hebben voor de deuren, het kontaktslot en de benzinedop 3 verschillende sleutels. Ik heb zelfs voor mijn kever nog een extra sleutel voor de motorkap. Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 01:50

holly schreef:
van een vriend van ons heel zijn super de luxe mini was leeg gehaald aan geluidsapparatuur(die was zeer goed en erg duur,want hij houd van muziek en is erg technisch met die soort dingen)Het ergste is nog wel dat we bijna zeker zijn van wie het gedaan heeft!!!Maar maak dat maar eens hard.
Aangifte hebben wij niet gedaan,want onze politie doet helemaal niks,zelfs niet als je ruzie maakt met messen en pistool.Ze wachten om de hoek met drie wagens tot het voorbij is
(ik ga ook bij de politie in ons dorp.lekker veel koffie teuten)


Zeer vreemd verhaal. Politie komt niet terplaatse voor een inbraak in een auto, dus zul je naar het bureau moeten. Doe je dat niet, dan heb je alleen jezelf ermee. Als hij het geld terug wil van zijn geluidsapperatuur (verzekering) dan zal hij toch aangifte moeten doen. En ehh... geen politie als je ruzie maakt met messen en pistolen ? Kom nou..... Verward

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 07:56

Jeetje wat onwijs balen zeg! en als je nu rijd met je auto word je nog van de weggehaald ook!

Wat een trieste lui heb je toch op de wereld he.als ze al niet werken krijgen ze zelfs een uitkering maar vaak is dat ook niet genoeg en dan moeten ze dit soort dingen erbij doen.

Bah

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 08:18

Percy, tegenwoordig krijg je een extra cijfer op je nummerbord, dus er zal bij de nieuwe versie wel een 1 opstaan. Dat betekend dus dat dit een vervangend set kentekenplaten is. Iemand anders die dus wegens snelheidsovertredingen op de kiek wordt gezet met je originele kentekenplaten kan jouw dus niet op kosten jagen...
Neemt niet weg dat het heel vervelend is, en nieuwe kentekenplaten jouw een hoop extra kosten gaan bezorgen....

Je suis Charlie.

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:23

nu is het wel jammer voor je als je nieuwe nummerplaten moet kopen, met ook een nieuw cijfer enzo op want dan beschouwd de politie dat als een nieuw voertuig en dan moet je meer betalen als er iets gebeurt dacht ik
(zo was het bij mijn mama toch)

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:06

De politie heeft met het betalen niets te maken hoor...en de verzekering zal ook niet meer gaan vragen als je vervangende nummerborden nodig hebt.

In tegenstelling tot Belgie, waar de nummers bij de persoon horen en je de nummerplaten gewoon meeneemt van auto naar auto, horen de nummerborden in Nederland gewoon bij de auto. Dus als je een andere auto koopt, krijg je automatisch een nieuw nummer...

Snapje?

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, brennie85, Jara, LiDi, pluisje88, Polarize, Schuur_, Tink89, ViveChopin07 en 140 bezoekers