voer update voor de liefhebbers...(met foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

voer update voor de liefhebbers...(met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 22:32

Hallo,

Hoe gaat het met jullie, die ook op ander voer zijn overgestapt?
(allen zo'n beetje hetzelfde voer, geloof ik) Haha!

Maar Colinda doet het er goed op... en ik heb maar eens wat foto's gemaakt....
Het haar begint er nu eindelijk een beetje af te komen, ik dacht eerst nog dat ze kaal zou worden Scheve mond maar.... nee hoor, op haar hals/hoofd/schouderpartij komt een mooie donkere glans Cool

In de wei, een paar weken terug, toen we de eerste dgn. mooi weer hadden.
(hier is ze nog wat ''dof'') Scheve mond

Afbeelding

Deze is van vorige week.... da's al beter Haha!

Afbeelding

en nog 1....

Afbeelding

en deze.... haar uitstraling zo staat me wel aan Party!!

Afbeelding

jaaah.... het gaat de goeie kant op Knipoog enneh... met rijden krijgt ze ook praatjes Pling

Hebben jullie ook nog foto's van ''voor & na''?

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:40

Zo! Dat verschil is goed te zien! Wat een heerlijk koppie!! Lovers

Ik ga dit weekend foto's maken maar hier foto's met 6 weken verschil:Afbeelding
AfbeeldingDit was 6 weken geleden toen ik hem net had.
Afbeelding
Dit is afgelopen weekend. Haha!

Nu kwam hij op de eerste foto lekker uit de wei met een stel hengsten en een gerafelde wintervacht, dus weinig flaterende foto's maar hij is wel enorm gegroeid de afgelopen weken, toch?
Lovers

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 23:07

zoooo... eg wel en gegroeid ook ja !!!

Natuurlijk is het altijd een beetje lastig door die ''wintervacht'' (k&t periode) heen te kijken maar ook jouw paardje ziet er qua balans al een stuk beter uit Cool vooral het verschil tussen die 2e en 3e foto , gaaf Knipoog
En die v. jou moet nog groeien, maar dat gaat helemaal goed komen zo ! Cool

"dit is trouwens leuk om te zien, met die foto's erbij"

Haha!

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:09

Vera, mag ik de soul mate ook voor Bailey gebruiken? _
Als ik het verschil bij Digger zie met 6 weken geleden, toen nog met zijn mini voorpluk en wat voor lange lokken hij op dit moment voor zijn ogen heeft hangen, dan moet het wel super voor de manen zijn! Kwijl
Of zou het met het eten te maken hebben?
Maar het moet toch echt niet gebeuren dat er een paard bij ons op stal staat die langere lokken dan Bailey heeft
( Huilen krijgt hij een minderwaardigheidsgevoel)

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:38

Colinda is wel een erg lekker ding Kwijl

uuhh, ookal is het een merrie Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:03

Colinda ziet er weer goed uit hoor! Maar dat had ik al "live" kunnen aanschouwen Haha!

Digger is ook lekker gegroeid. Wat gaat dat toch hard hè?!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 18:22

hoi,

ja.... leuk he , die foto's ! Bloos

enneh... Nanouk; het is errug goed voer hoor Schijnheilig

Francis; hoe is het met Dot, heb je ook al voor/na foto's ? Pling

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:24

Colinda schreef:
enneh... Nanouk; het is errug goed voer hoor Schijnheilig
groetjes


Bailey gaat Marstall eten want dat kreeg hij ook bij Dineke en daar doet hij het super op! Knipoog We moeten alleen nog even een leverancier vinden in onze regio. *LOL*

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:28

Nanouk schreef:
Vera, mag ik de soul mate ook voor Bailey gebruiken? _
Als ik het verschil bij Digger zie met 6 weken geleden, toen nog met zijn mini voorpluk en wat voor lange lokken hij op dit moment voor zijn ogen heeft hangen, dan moet het wel super voor de manen zijn! Kwijl
Of zou het met het eten te maken hebben?
Maar het moet toch echt niet gebeuren dat er een paard bij ons op stal staat die langere lokken dan Bailey heeft
( Huilen krijgt hij een minderwaardigheidsgevoel)

Hahahaha, ja het is echt ongelofelijk hoe hard dat groeit! Ik sta er zelf ook van te kijken. Ik denk dat dat met name de Biotine is die in Soul Mate zit. Francis had daar ook zulke goeie ervaringen mee.

Maar om de lok van Bailey te evenaren moet Digger wel heeeel erg zijn best doen!!! Party!! En dan nog kan hij niet zo mooi met zijn hoofd cq. lok zwaaien als Bailey dat doet, dat kan alleen een Arabier Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:55

Colinda schreef:
Francis; hoe is het met Dot, heb je ook al voor/na foto's ? Pling


Niet speciaal gemaakt, maar dit is een foto die ik genomen toen ze 18 maanden was.

Afbeelding

En dit is de foto die ik pas plaatste, die is een paar weken geleden genomen, toen ze 21 maanden was, vlak voor ze op de Equisanum ging, maar al wel Fyto Horse kreeg (wat dus ook al wat had gedaan)

Afbeelding

En deze heeft Xono afgelopen zondag gemaakt.

Afbeelding

Maar of je daar verschil kunt zien Verward Ik heb haar in ieder geval terug kunnen zetten in hoeveelheid, ze is lekker rond nu en haar kont is ook lekker gegroeid. Dat valt op de laatste foto niet zo op vanwege de hoek waarin gefotografeerd is.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 20:41

Francis; jaaah.. je ziet er iig groeien, net als Digger
Maareh... ziet er goed uit hoor Cool

enneh... even ter info. Bloos Biotine doet ''misschien'' wel wat .... (maar hier is niet 100% bewijs hiervan), maar áls het wat zou kunnen doen, is dat pas te ''zien'' na een jaar biotine gevoerd te hebben (uit de boeken & v. hoefsmeden)...

Maar ook uit eigen ervaring; Sallyman heeft (had Haha! ) niet zulke hele beste hoeven... van alles geprobeerd, maar toch ook Biotine gevoerd (idd... meer als een jaar lang)... maar tevens ook ''uitwendig'' alles zo goed mogelijk willen doen ('natural hoofhardener etc.')
Verder heeft hij (helaas) een piepklein plukje haar, op zijn hoofd, die nooit wilde groeien.....

En dat doet ie nog steeds niet dus... biotine... Scheve mond Nerd voor de hoeven heb ik nu, gelukkig, wel een goede oplossing gevonden;
een GOEDE hoefsmid Haha!
Had me dus, achteraf gezien, een hoop centjes kunnen besparen... maar ja... een goede hoefsmid is ook zoeken naar een ''speld'' in de hooiberg

ach... en net zoals knoflook... doet ut nu wel wat of nie? Haha!
2 jr. geleden de eigen paarden gegeven, op tijd begonnen & de hele zomer gevoerd.
Toen een jaar helemaal niet, GEEN knoflook...
en?
tja.... Scheve mond ze worden misschien 5x ''minder'' gestoken... maar ze worden nog steeds gestoken....
En voor het feit dat het dan ''ietsje'' werkt, krijgen ze nu ook weer knoflook Pling is tenslotte ook nog goed voor andere dingen Knipoog

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:46

Mijn ervaring is dat van Biotine de hoeven niet beter worden maar hoogstens wat harder groeien (maar wat is hard als ze zowiezo maar een aantal centimeter per jaar groeien). Ik gaf het Fly voor haar slechte hoeven. Wél merkte ik dat ze meer verhaarde. Dus ik denk dat het wel iets doet voor de haargroei. Ook niet zozeer voor de kwaliteit, maar meer voor de groeisnelheid. En dan zou het dus wel de oorzaak kunnen zijn van een snel aangegroeide voorlok.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 21:05

Francis schreef:
En dan zou het dus wel de oorzaak kunnen zijn van een snel aangegroeide voorlok.


tja... dan zaten bij Sallyman zeker de ''talgklieren'' verstopt Haha!
Dit vertelde een ''kapper'' me destijds & zou ik kunnen inmasseren met allerlei middeltjes om de bloedsomloop weer op gang te brengen en zo de groei te stimuleren.... jaja.... Sigaar
(en toch heb ik het geprobeerd, idd wel die pluk gemasseerd )

Verder had Sallyman behoorlijk ''brokkelige'' hoeven, idd.... slecht groeien, waarvan 1 plat voetje & 1 steile Verdrietig en niks hielp dus toen...
Ik had toen een hoefsmid die 'm op een gegeven moment amper meer durfde te ''nagelen''.... zo klein was het ene hoefje... Verdrietig
Daarna zelfs nog een tijdje geprobeerd zonder ijzers.... dat ging dus helemaal niet...
nu zijn beide voetjes ''gelijk'' en ''sterk'' , maar wel dankzij de hoefsmid. (een andere dan...) Knipoog

Maar ja... het blijft moeilijk, wat misschien bij het ene paard wel aanslaat, werkt bij de ander weer niet.... Knipoog
proberen... of je ''knip'' dicht houden Haha!

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:53

Toch blijft het frappant dat Digger's manen zo hard groeien dat je ze bijna ziet groeien Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
De onderste foto is vandaag genomen. Een stuk langere manen, toch??

Op de onderste foto zie je dat er al een waasje groen op het land te zien is. We kunnen het gras wel uit de grond kijken Haha! Affentoe sproeien we met de tuinslang }> alsof dat helpt, hahahaha. Misschien moeten we toch een regendans gaan doen

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 00:22

nou... als het goed is, krijgen we regen dus dat zit wel goed Knipoog

Maareh.... hij ziet er goed uit zeg Kwijl

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 08:50

Het regent nog niet Lips are sealed Schijnheilig *LOL*

Ja het wordt een lekkere vent, hij krijgt al echte praatjes Extreme duivel

Colinda ziet er ook zeer patent uit! Wat een beauty is dat, zeg. Kwijl
Hoeveel voer jij nu? Ik zit nu nog steeds op de helft van de aanbevolen hoeveelheid.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 12:34

ja... waar blijft die ''bui'' nu ? (eind v. dag waarschijnlijk)...

Maar idd... de geadviseerde hoeveelheid vond ik ook errug overdreven...
krachtvoer kon ik ''enigszins'' inkomen, maar 9 kg. voer stro Clown ik dacht 't niet he
Maar krachtvoer zou moeten zijn; 2 kg. totaal... maar ben dus ook met minder begonnen...
Eerst met 2x een halve schep... maar ze viel nog wat in dus ben ook gaan opbouwen.
Ik zit nu op 1 schep per keer (2 totaal)& als ik gereden heb, krijgt ze ongeveer 1/2 tot 1 schep extra.... dus dan kom ik aardig op 2 kg.
(1 schep = ongeveer 800 gram).

Verder verbaas ik me er dus toch wel over, dat het ZONDER toevoeging v. vitamines/mineralen/vit E (wat ik eerder ook bijvoerde, vanwege haar training) dus toch goedgaat, want daar was ik wat bang voor...
Te bedenken dat ik haar zo'n beetje om de dag rijdt, en dan best zwaar train, ongeveer een uur, veel galoperen (cirkels), run down, spin's, stoppen..back-up ...het hele programma

't zal je gebeuren, dat ze op een ochtend ''stijf'' staat... Verdrietig maar ik begin nu echt steeds meer te geloven dat Quarters écht hele sobere paarden zijn en dat je al snel aan ''overdaad'' doet...
Het is een beetje zoeken naar... waar een quarter behoefte aan heeft & dat is iig veel energie, weinig eiwit.
Verder... niet dus eigenlijk.... Scheve mond anders zou het toch nooit goed kunnen gaan...?

Ik moet Equisanum nog een mail sturen, wat de volgende stap wordt...
het voer zou nl. zijn voor een periode v. 3 mnd. om haar goed ''schoon'' te maken... ben benieuwd wat het dan zou moeten worden...
Verder wil ik nog vragen of dit voer (de puur natuur) ook gevoerd mag blijven worden of niet...

enneh... ja, Colinda is best leuk Lovers my little ponie Haha! met hengstenkarakter Extreme duivel

Dus die v. jou krijgt ook praatjes *LOL* mag niet.... foeiiii }> de LENTE komt eraan Knipoog
maareh...is die v. jou een red dun? zo'n gaaf kleurtje Cool

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:58

Colinda schreef:
maareh...is die v. jou een red dun? zo'n gaaf kleurtje Cool


Op zijn papier staat Dun maar ik ben er nog niet helemaal uit. Hij begint steeds donkerder te worden dus misschien wordt hij nog een echte dun en anders issie inderdaad Red Dun.
Gekke is dat zijn voorouders bijna allemaal dun, chesnut, darkbrown, etc zijn. Behalve Joe Cody, dus misschien heeft hij daar de kleurvererving van Verward Grappig he!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 19:51

vera schreef:
Gekke is dat zijn voorouders bijna allemaal dun, chesnut, darkbrown, etc zijn. Behalve Joe Cody, dus misschien heeft hij daar de kleurvererving van Verward Grappig he!


grappig ja, Joe Cody, dat zit er bij Colinda ook in en heb je wel eens een chestnut gezien met een aalstreep Scheve mond Colinda heeft dus een ''streep'' , maar schijnbaar mocht ik het geen ''aalstreep'' noemen & valt ze dus onder ''chestnut''...
Je wilt niet weten hoe ik getwijfeld heb, wat voor kleur het was, met het papier toen....
dus foto's erbij, naar de AQHA & zoek het maar uit Haha!

Maar Digger is wel duidelijk lichter v. kleur dan Colinda op die leeftijd, dus lijkt me dan toch een echte dun?!
Heeft hij ook v. die ''strepen'' op zijn benen? (heeft/had Colinda ook niet nl.), maar wel blijf je die streep op haar rug zien, vooral in de winter, als ze kleurt naar ''vos'' ...zomers wordt ze donkerder en zie je de streep wel minder...

ga nu ook heel nieuwsgierig worden hoe Digger verder gefokt is
Zit Joe Cody aan vaders of moeders kant?

Colinda is dus v. moeders kant Topsail Cody (opa) en daarachter zit Joe Cody... en v. vaders kant Enterprise Chex en Boogerette Chex (oma), dus... reining/cutting gefokt. Cool

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:53

Wat is Soulmate en wat doet het?
Ik ben ook weer zoekende nml. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=115106
Dit voer sloeg eerst goed aan maar met een beetje stress (muziekkorps oefende buiten n.b. met mijn eigen dochter) wil ze opeens weer niet eten Boos!
Bij Garvo ontraden ze me om supplementen toe te voegen maar ze moet toch echt beter gaan eten.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:09

Ik ben gestopt met de Fyto Gold omdat er dus BHT in zit, en ben over gestapt op Equisanum. Nou, ik kan je verzekeren dat ze dat lekker vinden!! Het ruikt zo lekker en zoet, je zou het echt zo zelf door de yoghurt gooien als cruesli!
Ik geef Dot de endurance, omdat ze nog in de groei is, maar er zijn heel veel verschillende soorten, dus ook vast één voor jouw paardje. Dot kon ook al heel snel op een kleinere hoeveelheid voer, en dat hoor je hier van de meesten die het voeren. Zou dus een pluspunt voor jouw paard zijn, want ze krijgen met kleinere hoeveelheden toch alles binnen wat ze nodig hebben. Voor 'slechte eters' dus wel belangrijk.
En ook Equisanum mueslies hebben een verhoogd vetgehalte.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers