zonder bit gereden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

zonder bit gereden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 20:56

jaja vandaag dan toch maar een poging gewaagd. M'n dametje is tanden aan het wisselen en was afgelopen week niet echt vrolijk. Inplaats van de bustrens hebben we er een rubber trensje aan gedaan en dat ging beter maar ook niet fantastisch. Dan maar een keertje zonder bit proberen. Knipoog

Vandaag op stal aangekomen eens gekeken of ik m'n hoofdstel ook zonder bit kon gebruiken. Helaas dat ging niet. Na een speurtocht door m'n zadelkast kwam ik nog een ander halster tegen en m'n andere hoofdstel. Na wat prutsen zat de frontriem van het hoofdstel aan het halster, teugels eraan en rijden maar.

Mira had eerst zoiets van wat heeft dat gekke mens nu weer. Na eerst voorzichtig wat geprobeerd te hebben zijn we lekker aan het werk gegaan en hebben zelfs een galopje gewaagd! Alles ging zo lekker dat ik een balkje neergelegd heb en we daaroverheen galopeerden. Daarna hebben we er een steiltje van +/- 50 cm van gemaakt.

Nu ben ik met springen echt geen held meer en dat steiltje leek zo hoog alleen in de bak. de moed zonk me gewoon in de schoenen. Mira is helemaal gek van springen en wilde maar wat graag. Na even slikken eropaf en ze sprong super. nog een paar keer van beide kanten gedaan en het ging gewoon perfect. de ene keer breed springen en de andere keer niet. Ze ging er niet vandoor ofzo maar was super braaf. Ik reed net als anders en ze ze liep super.
Kwijl Wie weet rijdt deze held op sokken nog eens een b-parcoursje met haar crosskabouter. Haha!

Ik ben bang dat het wat lang geworden is maar ik moest het even kwijt.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:01

Wat leuk voor je!
Ik vind het ook wel goed van je dat je gesprongen hebt, ondanks dat je het niet goed durfde.
Knap hoor! (ook van ej paardje, dat ze zo nog lief luisterde)

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:05

hahahah jah er komt ineens meer druk op de neus. dus daardoor zijn ze makelijker te houden.. bijna niemand gelooft ons.. maar sharir is braver aan een halster en dan zonder zadel.. dan met hoofdstel en zadel.. hihih en bij junta is het weer anderzom.. hihih wat kunnen paarden verschillen he:P

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:40

ja is echt goed. T is ook veel braver als ik zonder iets rij. echt raar. met zadel gaat ze zo heel dom doen om te springen en jaagt er naar toe. als ik met halster en touw rij en zonder zadel is ze zo verzameld, echt raar. is wel tof zo natuurlijk springen.