Singelstoten Wintec zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Singelstoten Wintec zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 16:46

Wie heeft er nog meer ervaringen met Wintec 500 zadels? Ik heb zelf zo'n dressuurzadel, en daar scheuren de gaatjes van de singelstoten van uit Boos!

Wat hiertegen te doen? Ze kunnen nu nog wel mee, maar straks als ze echt doorgescheurd zijn en ik niet meer goed kan aansingelen, zullen er toch nieuwe stoten onder moeten denk ik... Is het dan ook mogelijk leren stoten eraan te laten zetten?

Wie zit er nog meer met dit probleem? Verward


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:52

Ik nog niet. Ik heb een Wintec 500 vhz van bijna een jaar oud. Maar nog helemaal geen probleem.
Om het te repareren kan je gewoon naar een zadelmaker gaan en die zet er zo nieuwe singelstoten aan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:16

De kunststof singelstoten kun je het beste na verloop van tijd vervangen door leren. Ik vind het trouwens vreemd dat Wintec daar niks aan verandert, want het blijft altijd dezelfde ellende met die singelstoten.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:21

Ook ik heb last van de singelstoten van mijn Wintec 500!
Het kunstleer om het 'nylon' van de singelstoten gaat breken. Ook gaan de gaatjes scheuren. Zeer vervelend, zeker omdat het zadel helemaal zo oud nog niet is Boos!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:25

De singelstoten van Thorowgood zijn alleen van nylon en blijven veel langer goed. Je kunt die ook heel makkelijk zelf vervangen. Er komt geen gereedschap aan te pas, het kan zo met de hand. Wat dat betreft is er toch beter over nagedacht dan bij Wintec.


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:27

Ik heb dat ook met mijn singelstoten van Wintec dressuurzadel... wat je af en toe kan doen is aan de ene kant een gaatje losser of strakker, zodat je het wat afwisselt met de andere kant. Snap je? Dus linkerkant 1 strakker en rechterkant 1 losser, en na een paar weken andersom.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 19:18

Ja klote!
Zeker met mijn dure Wintec 2000 van 3 maanden oud.........

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:55

ik heb ook kunstof singelstoten. geen problemen mee gehad en ik rijd nou een jaar of 3 op dat zadel (was 2e hands)

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 20:56

Koortje schreef:
Ik heb dat ook met mijn singelstoten van Wintec dressuurzadel... wat je af en toe kan doen is aan de ene kant een gaatje losser of strakker, zodat je het wat afwisselt met de andere kant. Snap je? Dus linkerkant 1 strakker en rechterkant 1 losser, en na een paar weken andersom.


Dat heb ik idd ook al geprobeert. Ik heb mijn wintec zadel nu 3,5 jaar en de singelstoten aan de linkerkant gingen al vrij snel scheuren, dus toen heb ik op andere gaatjes aangesingeld, maar ook die werden minder. Dus toen ben ik overgestapt op aansingelen aan de rechterkant, maar dat begint nu ook al te scheuren Scheve mond Boos!

Ik denk dat er niets anders op zit dan er als ze echt helemaal gescheurd zijn er leren singelstoten eraan te laten zetten... Kan er wel weer nieuwe kunststoffen op laten zetten, maar dat is ten eerste niet praktisch in de winter (want dan is kunststof werkelijk keihard als het vriest) en ten tweede zijn ze dan over een paar jaar weer uitgescheurd... Blijf je bezig. Frusty

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:41

Ik heb hier 2 wintecs liggen, een van een jaar of 12 (W500) en een van 3 jaar oud (W2000). Vooral de oudste is zeer intensief gebruikt en ik heb heb er nooit problemen mee gehad.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:34

Geen last met mijn pro, de stoten lijken zelfs van leer maar ik weet het niet zeker. en mijn zadel is ook niet de jongste meer.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:14

wat ik me bij deze topic afvraag is het volgende, zal het scheureb van de singelstoten niet afhankelijk zijn van het soort singel wat je gebruikt?

Ik heb er een Wintec singel bijgekocht ivm dit probleem, waar ik bang voor was, wat voor soort singel gebruiken jullie dan?

Sorrie dat ik deze oude topic open, maar ik was er nieuwsgierig naar.

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:55

Als je een singel met rolgespen gebruikt , spaart dat je singelstoten enorm Lachen

Maar blijft idd een zwakte van Wintec , vooral van de oudere types , dat plastic-erige Haha!

Van de 500-serie vind ik ze al een heel stuk beter ,
geen problemen mee gehad ! Lachen

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:58

Valentijn heeft ook een wintec zadel en daar scheuren de singelstoten ook al een beetje van. Wij hebben volgens mij een Wintec pro of Wintec 2000.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:05

Geen problemen bij mijn wintecje.
Gewoon goed onderhouden, een singel met rolgespen, gaatje voor gaatje aansingelen en niet te veel spanning op zetten, dus te strak doen terwijl het paard de buik nog uithoudt!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:56

Mijn bijna nieuwe wintec 500 dressuur zadel begint ook al Huilen
Aan de linkerkant is er een gaatje een beetje uitgescheurt.
Voorlopig redt ik het nog want het is het 6de gaatje en ik kom niet verder dan 5.
En dan singel ik verder aan aan de andere kant, maar was toch wel van plan dat als de rest ook zo wordt ik het ga vervangen voor leer.

Maar voorlopig gaat die best Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:01

ik heb een wintec singel gehaalt, helemaal niet duur en mss scheelt t?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, miamivice, Veldbloem en 94 bezoekers