Veemarkt??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
charity
Berichten: 92
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-01 11:01

Hoi
Ik denk dat de meeste nu wel weten dat ik een paard ga kopen.
Maar er is bijna geen paard voor het geld dat ik uit wil geven.
Zal ik dan maar op een veemarkt kijken?
Volgens mij staan daar ook wel goeie paarden tussen.
Gaaaap

Hallo daar is Charity weer!!!!!!


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 11:35

Citaat:
Op 2001-08-05 11:01, schreef charity:
Volgens mij staan daar ook wel goeie paarden tussen.
Gaaaap


Maar die goede paarden zijn BIJNA alleen te vinden als je er echt veel verstand van hebt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 11:46

Als het aanschafbedrag al een probleem is dan wordt onderhoud zeker een probleem. Ik betwijfel of jij wel een realistisch beeld hebt van de kosten van onderhoud.
Waarom spaar je niet een jaar door zodat je niet zo bepekt bent in je keuze door je gebrek aan financiele middelen?

charity
Berichten: 92
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-01 11:01

waarom denkt en zegt iedereen toch daT IK GEEN geld heb om voor een paard te zorgen
Boos!

Hallo daar is Charity weer!!!!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 11:25

Omdat het heel eenvoudig is:

Als je geen geld hebt om een normaal goed paard te kopen, dan heb je ZEKER geen geld voor de verzorging. Ik kan natuurlijk helemaal niet in jouw portemonee kijken, maar voor een 4000 gulden heb je een eenvoudig paard, zonder papieren hoor.
En als je al geen 4000 gulden hebt voor de aanschaf van een paard, waarmee wil je dan het onderhoud betalen?
En wat als je paard ziek wordt en misschien wel naar de kliniek moet? Een weekje daar staan en je bent al aardig wat kwijt. Ik wil je heus niet ontmoedigen of aanvallen, maar als je al geen 4000 piekies hebt om je paard mee aan te schaffen, dan heb je ZEKER geen geld om hem of haar mee te verzorgen!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 12:17

Ja ben het met de de anderen wel eens. Koop niet overhaast een paard, ik heb het idee dat jij dat wel doet.
Spaar door tot je genoeg geld hebt voor een paard, het zal je ook een hoop ellende besparen.
Hoeveel wil je besteden als ik vragen mag en wat voor paard wil je hebben.


_________________
**De hemel op aard is op de rug van een Westernpaard**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cowgirl op 2001-08-12 12:18 ]</font>

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 12:21

als je het geld wat je normaal kwijt ben aan kosten per maand voor je paard, nou eens opzij legt, dan kan je over een paar maandjes al veel meer kopen!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 12:26

Je bent nog zo jong geniet even van verzorgpony's en wacht tot je later een baan hebt tenzij je pa en ma genoeg geld hebben. Met een paard kopen ben je er nog niet. De verzorging zoals hierboven al gemeld wordt kost echt een hoop. Hoeijzers iedere 6 tot 8 weken fl. 150,-- (gemiddeld) behoorlijke stalling per maand fl 400,-- (voor pony gemiddeld in die omgeving) dan nog wormenkuren, spullen (zadel, hoofdstel, etc) Instructie en zo kan ik nog een hele waslijst doorgaan. Denk goed na voor je er aan begint. En als je een pony wil ga dan met een persoon die er veel verstand van heeft goed kijken. En neem daar ruim de tijd voor.

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 14:38

ik zou niet zo gauw een paard kopen op een veemarkt je weet nooit precies wat je koopt.
Er zullen heus wel goede paarden tussen staan maar dan moet je wel goed zoeken en er verstand van hebben anders zou ik het niet doen.
Wacht gewoon tot je ergens anders een goed paard of pony tegen het lijf loopt dan weet je bijna altijd zeker dat het een betere is dan van de veemarkt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21, Vickym98 en 113 bezoekers