Katjaspringclinic 19-04, Update:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 08:38

Ik neem zelf iig Jos mee.Maarmet het nieuwe vervoersverbod kan dat dan nog wel liugt soest niet tussen de geldersevallei en limburg in?

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 08:42

Nee net niet. Ze woont net aan de goede kant van de grens. De A1 oprijden en voila, daar is het vervoersverbod.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 09:30

Jep, de grens ligt tot het Dierenpark,
dus net voor Soest.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:31

Sjuimpje schreef:
Voor de treiners:
Je kan het beste station Soest-Zuid pakken. De mensen die uit de richting Apeldoorn e.d. komen rijden daar pal langs op weg naar mij toe.


Meer dan 1 station daar?

Jess? Waar spreken wij af? Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 11:06

3 stations om precies te zijn.....
Vanuit Utrecht is station Soest zuid de eerste.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:09

Vanuit Centraal dus, dat is mooi, dichterbij dus Lachen scheelt weer wat euro`s.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:17

Zoals het er nu naar uitziet geen springclinic voor mij Huilen

Artikel 3b


Het vervoer van evenhoevigen en eenhoevigen, met inbegrip van verplaatsing over de openbare weg zonder vervoermiddel, afkomstig van of naar een bedrijf waar AI-gevoelige dieren worden gehouden, is verboden.
Het verbod, bedoeld in het eerste lid, is niet van toepassing op het vervoer met een vervoermiddel van eenhoevigen of evenhoevigen van het bedrijf, bedoeld in het eerste lid, rechtstreeks naar een slachthuis.
Het verbod, bedoeld in het eerste lid, is niet van toepassing op het vervoer van eenhoevigen of evenhoevigen, met uitzondering van varkens, rechtstreeks van het bedrijf, bedoeld in het eerste lid, naar een bij dat bedrijf behorend weiland en vice versa, of naar een stal van een bedrijf waar geen AI-gevoelige dieren aanwezig zijn, mits het vervoer plaatsvindt binnen het gebied

Uddelerweg (N310) volgend in zuidelijke richting overgaand in Elspeterweg (N310) tot aan Aardhuisweg (Uddel)
Aardhuisweg (Uddel) volgend in zuidoostelijke richting tot aan Amersfoortseweg (N344).
Amersfoortseweg (N344) volgend in oostelijke richting tot aan Jachtlaan (Apeldoorn).
Jachtlaan (Apeldoorn) volgend in zuidelijke richting overgaand in Laan van Spitsbergen tot aan Europalaan(N304)
Europalaan (N304) volgend in zuidwestelijke richting overgaand in Otterloseweg (N304) overgaand in de Apeldoornseweg

De enige weg vanuit apeldoorn naar soest is over de amersfoortse weg waar ik bij Kootwijk de snelweg op kan of via de Europaweg.Maar dan nog zit het dus totaan dierenpark bij soest het verbod en dus kan ik ondanks dat mijn stal wel net buiten het gebied valt niet komen.*huil* ik hoop heel hard dat er vanavond of morgen nog wat veranderd in de regels maar ik vrees het ergste

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:34

Ik zet het even in dit topic met de hoop dat iemand ons uit de nood wilt helpe!

Steffi en ik zouden komen, zouden gebracht worden door mijn vader.
Mijn vader heeft gister zijn knie verdraaid, en krijgt morgen een kijkoperatie.
Helaas, kan die ons nu dus niet meer brengen!

Zijn er mensen die ons nog in hun auto erbij kunnen hebben?
Eventueel vanaf een station?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 18:46

De regels worden waarschijnlijk morgen aangescherpt...dus ik vrees het ergste..

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:04

Als ik met iemand mee kan rijden (bij gebrek aan geld voor ov) wil ik heeeeel erg graag komen, aangezien ik weer werkloos ben Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:32

Ik kom ook kijken Lachen


hele grote edit:

Kom er net achter dat kojack niet kan dus ik niet kan meeliften; zou iemand mij nog een lift kunnen aanbieden tot aan soest vanuit de richting alkmaar/amsterdam ? Dan zou ik heel erg blij zijn Lachen
Laatst bijgewerkt door Llewella op 17-04-03 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:39

Ik kom morgen dus met 2 paarden, Joost, Nienke en Groom..
Iemand enig idee hoeveel geld ik mee moet nemen? Pinnen zal wel nie kunne namelijk Haha! Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:43

Ehh, zaterdag Haha! Morgen zijn wij er nog niet Tong uitsteken

Hoeveel geld? Geen idee...

Suus, heb je de mogelijkheid al om de routebeschrijving toe te sturen?

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:15

Nimber schreef:

Het vervoer van evenhoevigen en eenhoevigen, met inbegrip van verplaatsing over de openbare weg zonder vervoermiddel, afkomstig van of naar een bedrijf waar AI-gevoelige dieren worden gehouden, is verboden.

Hebben jullie dan kippen?

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:29

Haha, sorry, zat zoveel te regelen dat ik al met mijn hoofd op vrijdag zit.. Maarre: ik zou ook nog graag een route omschrijving ontvangen en een rekening Haha! Haha!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:12

He jongens, ik zit ook met het vervoersverbod. Woon weliswaar in het goede gebied, maar kom via Lelystad en daar begint het vervoersverbod. Durf het risico niet te nemen. En weten jullie zeker dat Soest niet binnen het gebied valt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:26

en ik mag dus nu niet naar Kaatsheuvel en niet naar de Katja clinic! Waar is een grote fles whiskey?

tinki
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: loosduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:34

hallo mag de springclinic wel door gaan nu er een verbod is op keuringen en evenementen met evenen en een hoevige dieren.
of geld dat niet in het gebied bij jullie.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:36

Even over het vervoersverbod, dit heb ik van soest.nl gehaald:

Paardrijden en evenhoevigen
Paardrijden is verboden als het paard afkomstig is van een bedrijf waar ook pluimvee wordt gehouden.
Indien het paard afkomstig is van een particulierterrein is vervoer van paarden en paardrijden op de openbare weg toegestaan. Vervoer van evenhoevigen is ook verboden van en naar een bedrijf waar pluimvee wordt gehouden. Onder evenhoevingen wordt o.m. verstaan: koeien, varkens, geiten,schapen, herten en lama's.

Bron


Wat ik begrepen heb is het keuringen en veilingen gedoe alleen verboden wat betreft pluimvee.


edit: hier nog een linkje: http://www.dehoefslag.nl/include/lib/fr ... ctionid=92
Laatst bijgewerkt door Llewella op 17-04-03 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:40

De westrijden rondom soest zijn allemaal afgelast, simpel omdat samenkomen van paarden niet is toegestaan in bepaalde gebieden, daar valt naar mijn weten Soest ook onder, als ze erachter komen ben je gruwelijk de l**

Citaat:
Wat mag niet?
* Organiseren evenementen in compartiment A, B, E, F en G. Dit geldt ook voor paarden afkomstig van een locatie zonder AI-gevoelige dieren. Onder evenementen worden verstaan wedstrijden, koersen, hengstenshows, stamboekopnames, keuringen en elke andere vorm van het tijdelijk bij elkaar brengen van paarden en pony’s.


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:17

Nou ik denk dat we die hele clinic wel kunnen vergeten.....
Ik zou het risico niet nemen als het mijn erf was.
Suus hou ons even op de hoogte!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:23

Hmm, ik ben benieuwd. Ik hou dit topic iig goed in de gaten, anders sta ik zaterdagochtend wellicht in m'n up enthousiast bij Suus *LOL*

Ik hoop heel erg dat het doorgaat, maar als het een te groot risico is zou ik 't niet doen...

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 07:32

Ik heb net gekeken en volgens mij valt Sjuimpje net onder compartiment D. OVer D wordt geschreven:
In de compartimenten C en D mogen deze evenementen alleen worden georganiseerd met dieren uit C en D. Zie het persbericht.

Ik wacht het wel af. In ieder geval heb ik nu gezien dat ik mijn monster via de A27 kan wegbrengen als hij verkocht is.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:53

Belker schreef:
Ik heb net gekeken en volgens mij valt Sjuimpje net onder compartiment D. OVer D wordt geschreven:
In de compartimenten C en D mogen deze evenementen alleen worden georganiseerd met dieren uit C en D. Zie het persbericht.


Dat kan wel zo zijn, maar het is een beetje vervelend als je door een ander compartiment moet om er te komen. Zoals ik al eerder aangaf en Nimber trouwens ook, wij zitten wel in veilig gebied, maar moeten door gesperd gebied om in Soest te komen en dat risico wil ik dus niet nemen. Plus dat Soest zo op het randje ligt, ik hoef maar 1x verkeerd te rijden en ik kan al in de problemen komen.

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:36

Dat klopt. Ik heb nog geen bericht van Sjuimpje gezien. weet jij toevallig of de A27 de grens is en wel of neeit bereden mag worden met trailer?