Weigeren op wedstrijd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurie_oud
Berichten: 33
Geregistreerd: 16-04-03

Weigeren op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 16:35

Hallo!

wat doen jullie, als jullie pony' s op de wedstrijden weigeren!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 16:37

opnieuw aanrijden en wel springen. Knipoog

Vertel eens wat meer over je pony, jezelf en het probleem dat je hebt, dan kunnen we misschien wat tips geven. Zo is het wel heel algemeen, en daar kan ik dus ook alleen heel algemeen op antwoorden.

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 18:23

Ghehe LAurie schreef dit maar tis meer mijn probleem dan de hare Tong uitsteken naja mijn pony weigerd altijd en das nogal frustrerend (ik was toen bij laurie Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:17

weigeren is ook nog zo algemeen

Loopt hij 10 meter voor de sprong niet meer door?
Vliegt hij op de rem op het moment van afzet?
Schiet hij er op het laatse moment voorbij?

En wat doe jij, als hij dat doet?
Hoe oud is je pony?
wat is zijn ervaring enz enz

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:02

Alle drie de mogelijkheden komen voor maar 1 het meest Tong uitsteken

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:07

bij 1: zweep erbij en flink op zn kop geven!! dan loopt ie waarschijnlijk te loeren en dat moet ie maar es afleren }>

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:04

Neej Ik heb em de laatste keer geloof ik half in elkaar geslagen, maar et helpt niet zo veel Tong uitsteken

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:09

Kijk als ik de ring in ga is ze al helemaal tegen mijn been en krijg ik haar vaak niet eens in galop en als krijg ik haar ook niet voorwaarts de hindernis af. Als ik dna flinke tik geeft dat gaat ie er hard op af en stopt ie er net voor

laurie_oud
Berichten: 33
Geregistreerd: 16-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 22:09

mo is 9 jaar en we spring M maar steeds als ik op de hindernis af wil spring stopt ze op het laatste moment mijn spingwedstrijd is eerdags op 27 april volgens mij! je moet wel heel veel schreeuwen dat helpt nog wel eens!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:30

veel oefenparcoursen rijden, desnoods een tijd niet op concours. als je gaat oefenen flink aanpakken! ik vind het erg aso als je tijdens een wedstrijd tegen je paard gaat schreeuwen, vinnik echt niet kunnen dus zorgen dat je hem er thuis helemaal doorheen rijd. als je t zelf niet kan is er misschien een ervaren iemand die m een x aan wil pakken? hij steekt je waarschijnlijk compleet de gek aan! }>

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:36

Ik help Loes eventjes op weg.
Op les enzo springt Rosan echt zowat alles. Maar zodra ze op wedstrijd komt wilt die echt niks meer springen. Echt zo raar want in de les springt die zo goed.. Ze komt dan op wedstrijd gewoon niet vooruit, maakt niet uit wat je doet. Ze vertelde me dat ze nooit verder is gekomen dan hinderis 6 en ze heeft het echt super vaak geprobeerd.. Is dat raar of is dat raar..
Maar schreeuwen vind ik opzich helemaal niet zo aso hoor. Mijn wonder woord is 'haanjaa' en dan krijg ik meer power in me, haha. Me pony schrikt er dan ook wel een beetje van en springt dan meestal ook wel, haha. Klinkt misschien raar...

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:40

Ja wat amy ook zegt ook ik kan hem er thuis wel doorheen rijden maar dat doet ze al.... Het lijkt net of ze in de ring helemaal bang word ofzo maar ze doet niks meer...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 00:31

Ik heb precie shetzelfde probleem, meneer is nogal een eigenwijsje en volgens mij heeft hij door dat hij na 3 keer weigeren mag stoppen, terwijl hij in de les alles springt. Is het trouwens niet zo dat jij je (onbewust) meer spant tijdens een wedstrijd?

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:02

Ja dat is denk ik ook een punt ik ga te gespannen de ring in, omdat ik bang ben dat het toch niks wordt... Daar zal ze wellicht ook zenuwachtig van worden! Maar ja hoe leer je jezelf dat af ??

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:32

ik zou misschien eens kijken hoe het gaat met iemand anders erop, wellicht krijgt deze je pony wel rond, omdat die niet met die beladen voorgeschiedenis zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:21

Citaat:
mo is 9 jaar en we spring M

Maar hoe ging het B en L dan?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:32

Andrew sprong in de les ook het meeste heel braaf, maar de eerste wedstrijd met verzorgster weigerde hij elke hindernis minstens 1x. Zij zag het niet meer zitten. Ik heb laatst ook mijn eerste onderlinge wedstrijd met hem gehad en toen zou hij het ook proberen, gelijk de eerte hindernis op de ho... ik heb hem flink naar voren gereden, zweep erbij en over de hindernissen gesjeesd.
Mijn tip: ga eerst oefenwedstrijden en parcoursen rijden. Begin in de BB of nog lager als dat kan zodat hij eerst leert om vreemde hindernissen gelijk de eerste keer te springen. Bij een oefenparcours willen ze je vaak ook helpen als het niet goed gaat en mag je doorspringen. Je wordt niet uitgebeld!!! (heel belangrijk omdat hij anders leert dat als hij weigert, hij niet meer hoeft te springen!) Pas als het springen van een vreemd parcours op makkelijke hoogte goed lukt, ga je proberen een gaatje hoger te springen! Als je meteen een heel parcours op wedstrijdhogte hebt, dan is het extra spannend vor jezelf, en afschrikwekkender voor je paard!!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:39

runningkawa schreef:
Citaat:
mo is 9 jaar en we spring M

Maar hoe ging het B en L dan?


Het is meer loesiejj probleem dan die van Laurie. Mo van Laurie springt wel hoor op wedstrijd meestal Het eerste bericht van loesiejj in dit topic verteld ze ook dat ze dat bericht had geplaatst toen ze bij Laurie was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:41

Sorry, ik snap er helemaal geen biet meer van

Ik kap er dus ook mee in dit topic

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 18:40

mep dat beest erover!!hij is aan het klieren!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 00:19

Goed dat je dat kunt zien via een computerscherm Verward

Ik durf dat niet te zeggen, het beestje kan wel rugklachten oid hebben...Frusty