Stalling omg Eindhoven??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Stalling omg Eindhoven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 16:18

Hé beste mensen!

Iemand nog een tip voor stalling in de omgeving van Wintelre?? Mijn paardje staat nu nog bij vrienden aan huis, maar ik wil hem gaan verhuizen naar een andere stal waar betere rijmogelijkheden zijn. VEEL weidegang, eventueel zijn eigen voer en een goede rijbak (liefst binnen anders een goede all-wheater buitenbak) zijn de vereiste. Ohja, en liever geen manege. Ik ben wel al op een paar stallen geweest en heb al een plekje waar hij terecht zou kunnen, maar iemand nog tips?? Ze zijn van harte welkom!!

Thanks Knipoog

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 16:30

en als je toch van plan bent om naar een manege te gaan raad ik de VEM af!
Hier in de straat en in de omgeving zijn heel veel privepensionstallen, sommige met binnen/buitenbak. zo eentje die maar 4 paarden stalt.
maar ik kan geen adressen geven! ik weet verder namelijk niks van ze af...

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 16:44

Jammer, maar toch bedankt! Een manege wordt het zeker niet. Misschien iemand anders een tip??

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 16:48

Wij hebben onze paarden op een pensionstalling in Hoogeloon staan. Binnenbak, buitenbak, longeercirkel. ma t/m za weidegang als het weer het niet toelaat toch los in de bak. Ik ben in ieder geval supertevreden.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 17:16

Hé Lisette! Misschien meer info voor me, zoals naam/ adres van de stal, kosten, etc.... Ben heel benieuwd!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:32

Lisette bedoeld Stal Beijsens, een nieuwe&luxe stal(zit bij dezelfde rijvereniging als de eigenaren van die stal)

verder heb je nog de Fancy Farm in Hoogeloon(die raad ik eigenlijk een beetje af, hoor er niet veel goed over)

en nog een pensionstal(ook net nieuw) van Kees Hendriks aan het Hoogeind in Hoogeloon

verder heeft Wintelre zelf ook een manege, 2 binnebakken en weidegang(maar slechte bodem in de bak, heb er weleens wedstrijd maar ben niet zo enthousiast)

in Eindhoven zitten 2 maneges, de Eindhovense Pony Manege(ook bekend als vd Pol(geloof dat VEM ook t zelfde is) maar die heeft weinig/geen weidegang

en de Eerste Eindhovense Pony Manege, 20x40 binnebak en een iets kleinere binnebak en een grote buitenbak, en weidegang, aparte stal voor de pensionpaarden

Eersel, Manege de Kempen(ben ik niet kapot van, beetje slordig op stal daar)

Velhoven, Stal MC(heet nu anders weet nieuwe naam niet) 20x60 binnebak en 20x40 binnenbak
en Manege de Korze, hebben vorig jaar een stuk aangebouwd dus nu 2 binnebakken, (heb er zondag een indoor wedstrijd dus moet ruimte zijn voor 20x40 ring en losrijbak)

denk dat je voor alle stallen rond de €200-€250 zit, alleen FancyFarm in Hoogeloon is duurder die zat rond de 600 gulden, dus net boven €250 geloof ik, maar meeste stallen waren rond de 500 gulden dus dat zal nu nog wel zo zijn

voor alle precieze adressen moet je ff in de gouden gids kijken, bij maneges of paarden of pensionstal http://www.goudengids.nl

off-topic: Lisette ik heb je paardje van de week buiten zien staan!(heb m ooit op foto gezien en dacht hem te herkennen) heeft t daar goed naar zn zin volgens mij!

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:54

bij ons (op de Korze in Veldhoven) hebben we nog plaats!!
het enige nadeel(voor jou) is dat het ook een manege is....
we hebben 1 binnenbak van 20x60, 2 buitenbakken van 20x40 beide zijn met eb-en-vloed-systeem.
weidegang, alleen zomer's, max.2 uur per dag, zelf buitenzetten.
stalling kost €245.
toedeledoki
gillian

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 18:14

Je moet nathalie eens pb en. Die staat op een vrij goedkope pensionstal.Wel groot maar wel met 2 buitenbakken en een binnenbak.
Het is in Nederwetten vlakbij Eindhoven.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:05

Ja daar sta ik ook, haha! (ben Nathalie`s buurvrouw op stal!)

Het is idd in Nederwetten, en je betaald er 185 Euro per maand. De paarden komen halve dagen buiten op de wei, alleen of met zn tweetjes, wat jij wilt. Ze krijgen er gewoon basisvoer, kuil en hooi, maar je mag natuurlijk ook zelf voeren, dat doen sommige mensen bij ons. We hebben er een grote binnenbak (afmetingen weet ik niet exact, wel heel groot) en twee buitenbakken met verlichting. Je kan kiezen voor een stro stal, of zaagsel stal (komt van een houtzagerij, is best fijn spul). Ja, voor meer info kan je mij of Nathalie natuurlijk een pb sturen of hier vragen...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:10


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:14

Renske20 schreef:
off-topic: Lisette ik heb je paardje van de week buiten zien staan!(heb m ooit op foto gezien en dacht hem te herkennen) heeft t daar goed naar zn zin volgens mij!


Klopt helemaal hij is nu helemaal geaccepteerd in de groep en het gaat super. Sinds vandaag staat in de merriewei ons merrietje erbij. Echt een ukkie nog een donker schimmeltje. Gaat ook super.

Nu weer ontopic de naam is Stal Beijsens. De kosten zijn 227 euro per maand. De paarden worden s ochtends gevoerd gaan dan de wei in als ze uit de wei komen ligt er pulp in de bakken en hooi/kuil. En s avonds krijgen ze weer brok en hooi. Het zijn echte paardenmensen en ik ben echt supertevreden. Er zijn nu nog 2 stallen vrij.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:12

Um nederwetten is wel errug ver weg vind ik van Wintelre..... Lijkt me niet dat je 3 kwartier ofzo wil rijden voordat je er bent. Denk dat je toch echt aan de kant van hoogeloon owm beers en veldhoven kan ook nog wel misschien moet blijven.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:16

ja ik zat ook al te denken, je kan beter wat dichterbij zoeken

Veldhoven, Wintelre Hoogeloon, Vessem(hebben ze daar een pensionstal?) en OWM beers dan heb je een vrij normale afstand, maar Nederwetten is vanaf hier wel vrij ver weg! Eindhoven zelf is al een aardig eindje rijden, en nederwetten is nog weer een stukje verder!

maar gewoon ff in de gouden gids kijken, en beetje kijken wat de reisafstand is, dan vind je vast wel iets!

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 22:56

Alvast bedankt allemaal voor jullie reacties!! Die stal in Nederwetten klinkt ook heel goed, maar inderdaad een beetje ver weg. Hoogeloon is een hele goede optie. Heeft iemand misschien een adres/telefoonnummer van deze stal Beijsens? Ik heb deze stal namelijk nog nergens kunnen vinden en heb toch al heel wat afgezocht. Dan kan ik eens bellen en langsgaan.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:35

Ik heb wel het nummer van hun thuis, weet niet of dat hetzelfde nummer is als van de stal!Lisette heeft hun nummer denk ik wel!

de straat heet de Heikant en het is nummer 1

dan is er nog de Fancy Farm(als je dan toch in hoogeloon bent kan je net zo goed alles bekijken!)

Fancy Farm, Paardenpension
Heieind 1A
5528NT Hoogeloon

Tel : 0497 682161
URL : http://www.fancyfarm.nl


en dan is er nog Cees Hendriks, die zit aan hoogcasteren

0497-591369
Hendriks, C J P

Hoogcasteren 17 5528NP Hoogeloon

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:26

Het telefoonnummer van Beijsens is 0497-681309.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 10:36

Hallo iedereen!!
Weer terug van een lekker weekendje weg en natuurlijk razend benieuwd of er nog een tip bijzat. Meteen gekeken! Jammer genoeg alleen gisteravond geen tijd even te reageren (nog lekker gaan uiteten), dus dat vandaag gedaan. Ik ga vanavond eens bellen met Beijsens. Ben erg benieuwd. In ieder geval iedereen heel veel bedankt en misschien komen we elkaar nog wel tegen!
Groetjes!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:05

Zit de Schietberg ook niet in Veldhoven? en het Heideros is wintelre is niet geschikt? ik weet niet of daar weidegang mogelijk is. Fancyfarm is een prachtige stal maar volgens mij peperduur. En dan schijnt er ook nog de Vooruitgang te zijn in veldhoven.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:02

In Veldhoven heb je inderdaad de schietberg (twee binnenbakken); ik heb daar lang gestaan; Prima stal. De vooruitgang; het schijnt dat ze daar mais voeren, 1 binnenbak. Op de Witvense weg zit ook een pensionstal, de paarden lopen daar ook de hele dag buiten; alleen buitenbak, ziet er ook netjes uit. Vlak bij de manege in Eersel zit ook nog een prive-pensionstal, het rundal of zoiets, geen binnenbak, mooie stallen. In Bergeijk heb je ook nog een Manege/Pensionstal, Eikenhof of zo, paarden kunnen buiten + binnenbak. In Veldhoven (oerle = vlakbij Wintelre) zit ook nog een minipensionstalletje, alleen buitenbak. In Waalre weet ik ook nog drie adressen. (PB me maar)

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:09

Maitu schreef:
In Veldhoven heb je inderdaad de schietberg (twee binnenbakken); ik heb daar lang gestaan; Prima stal. De vooruitgang; het schijnt dat ze daar mais voeren, 1 binnenbak. Op de Witvense weg zit ook een pensionstal, de paarden lopen daar ook de hele dag buiten; alleen buitenbak, ziet er ook netjes uit. Vlak bij de manege in Eersel zit ook nog een prive-pensionstal, het rundal of zoiets, geen binnenbak, mooie stallen. In Bergeijk heb je ook nog een Manege/Pensionstal, Eikenhof of zo, paarden kunnen buiten + binnenbak. In Veldhoven (oerle = vlakbij Wintelre) zit ook nog een minipensionstalletje, alleen buitenbak. In Waalre weet ik ook nog drie adressen. (PB me maar)


Die manege/pensionstal heet de Berger Hoeve (oud eigenaar heet van eiken) buitenbak, binnenbak, mooie stallen, weidegang, trainigsmolen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:38

Er is ook nog een pensionstal in Knegsel, wel duur maar super goed. Kijk eens in het profiel van Sando, zij heeft haar paarden daar staan. Verder vind ik 't Heideros in Wintelre een heel slechte manege. Zou daar voor geen goud willen staan. Eersel vind ik persoonlijk een heel goede manege waar ze goed voor de paarden zorgen. Elke dag weidegang, en 3 binnenbakken, veel buitenbakken (weet niet hoeveel) mooie uitrijmogelijkheden, etc...