9's en 10-en rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

9's en 10-en rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 18:29

Ik vind het erg jammer dat onze scores in de dressuur proefjes zover van de maximale scores (260, 300) liggen. Wat is dan de perfecte dressuurproef?? Jammer dat juri's zo weinig 1en, 2en 9's en 10-en geven!!!
Ik heb een keer een 1 gehad voor een wissel , ze verstapte zich in de wissel dus ik maakte een overgang naar stap en galoppeerde daarna weer aan. Niet echt uitgevoerd dus!! Frusty En ik heb één keer een 9 gescoord voor een keertwending in het Z1. Tong uitsteken
Zijn er mensen die wel eens 1eb, 2en, 9's en 10-en hebben gescoord??? Een tien heb ik nog nooit gezien!!! ( mooi gerijmd Schijnheilig !)
Ik ben benieuwd!!


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 18:56

Ik heb nog nooit een 9 of een 10 gehad... Overigens ook nog nooit lager dan een 4 Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:01

negens heb ik regelmatig gehad, ook een of twee keer een 10. Echt leuk om te krijgen is dat! Die 10 was voor halsstrekken.
Ik heb ook wel een keer een 2 gehad geloof ik, toen ik iets was vergeten te doen. Een 1 heb ik nog nooit gehad.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:08

Dat vind ik ook erg jammer. Ik zou graag zien dat juryleden extremer punten. Dus ook gewoon een 2 durven geven maar ook een keer een 9 ofzo. Een 10 is wel erg moeilijk want dan zou het perfect zijn en dan kan volgens mij niet. Of bijna niet.

Heb wel veel achten gereden maar heb maar 2 negens gereden, voor een uitgestrekte draf en een schouderbinnenwaarts rechts.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 19:22

Hey Suzanne, jij hebt toch bij Joop gestaan??
Rijd je Stravinski helemaal niet meer??

She's my lady Lovers

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:23

Ik heb wel een paar keer een 8 gekregen (was voor middendraf. Kon hij heel goed .) Een 9 nog nooit 10 ook niet.... En ook wel eens een 3... toen was hij heel vervelend en ging de raarste acties uithalen Lachen))

:D

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:26

ik vind het ook wel jammer dat de jury's niet zulke extreme cijfers geven.
Heb zelf wel een keer een 3 gehad. (moest naar links i.p.v. rechts, dit hed ik zelf wel door maar kreeg de pony er niet langs).
Zelf heb ik nog nooit een tien gehaald maar wel een keer een negen(halsstrekken). Toen was ik echt super trots!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:28

Mijn dieptepunt is een 2 voor het halsstrekken. Haha!
Ik heb onderling voor een volte wel eens een 9 gekregen geloof ik.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:35

Nog even een toevoeging; ik heb heel erg de indruk dat vooral tegenwoordig er niet meer zo extreem wordt gepunt. Tegenwoordig zie je steeds meer 5 en 6 -enjury's. Of heb ik dat nou mis?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:38

Met mijn pony heb ik wel eens een 9 gehad voor middendraf (was nog in de B, pony kon spectaculair uitstrekken) en voor halsstrekken. Ook heb ik met haar meerdere 8-en gehad voor contragalop, halsstrekken en uitgestrekte/middendraf. Mijn dieptepunt met haar was een 3 (was in M1, moest aanspringen op X maar ging over in uitgestrekte draf!).

Met mijn Fries heb ik in de B een 1 gehaald. Was heel banketstaaf, ik reed een buitenwedstrijd (de 1e met hem) in de B. Dat was een grote volte in galop. Hij gleed uit op het eind van de volte. Daardoor zat hij overkruisd en nam ik hem terug. Omdat het nog maar 10 meter was voordat er een overgang naar draf gemaakt moest worden liet ik hem maar draven. Aan het eind van de proef werd ik bij de jury geroepen. Ze zei dat ze eigenlijk een 0 had moeten geven, want het gevraagde werd niet getoond. Daar had ze natuurlijk helemaal gelijk in, maar het was heel glad en het was pas B!

Don't dream your life, live your dreams!

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:54

carola schreef:
Nog even een toevoeging; ik heb heel erg de indruk dat vooral tegenwoordig er niet meer zo extreem wordt gepunt. Tegenwoordig zie je steeds meer 5 en 6 -enjury's. Of heb ik dat nou mis?


Nogmaals: er worden gewoon heel erg veel 5-en 6-en proeven gereden. Het is het vaak net niet, maar ook niet zwaar onvoldoende.

Hoger dan een 9 geef ik overigens niet. Lager dan een 3 over het algemeen ook niet, anders komen mensen helemaal zo laag uit.
Het moet wel een beetje motiverend blijven. Mensen hebben er een hoop werk aan en het is hobby.
Als jij in de 135 rijdt, weet je wel genoeg. Ik zie het nut er niet van in om in de 120 te punten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:10

Tijdens Indoor brabant is eer een proef gedaan door Kyra K, die man die Breitling rijd en nog een hoog persoon (jury). Ze hebben getest hoe er anders gepunt kan worden om tot hogere scores te komen. Want zelfs een Olymisch kampioene komt maar aan 83%.

Bij schoonspringen en turnen bijv. komen ze bijv op 9.9 uit. Er wordt dus echt wel aan gewerkt om tot betere scores te komen.

De lagere punten komen doordat de onderdelen bijhoorlijk uit elkaar getrokken worden. Bijv. door alle overgangen apart te punten. Bijv: Uitgestrekte draf voor een 9 en een overgang voor een 6 wordt al snel een 7.

Ik ben benieuwd of de hoge heren eruit komen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:38

2x een 9 gehad, één keer in het L1 voor overgang galop-draf en één keer in het L1 voor het in vrije stap de rijbaan verlaten. Blijkbaar was ze gewoon blij dat ik opgehoepeld was *lol*.

Toos paardloos

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:08

Ik rij vaak wel wat negens en achten, lager dan een 3 heb ik nog nooit gehad... best wel jammer idd dat de jury's niet extremer punten geven...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:17

Een 9 of 10 heb ik nog nooit gehad, maar ik vind het wel moeilijk om in de basissport te beoordelen wanneer iemand een 9 of 10 verdient. Er is (bijna) altijd wel iets op aan te merken.

Nu toch iedereen het erover heeft ik heb wel het record laagste punt Clown
Ik heb ooit voor een overgang van galop naar draf (vanuit contra) een 0 gehad. Magic klapte per ongeluk op een hekje en sleurde het hekje de ring in. (ik ben er niet uit geweest) toen kreeg ik een 2 voor de overgang (terwijl die wel normaal ging) en toen nog een -2.
Eigenlijk niet helemaal terecht, want de overgang zelf was wel goed. Maar ja..kan er niet meer me zitten, meer om lachen Haha!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:20

Ik weet toevallig dat er aan de jurering gewerkt wordt. Dit weekend is er op de Horse Academy een bijeenkomst, waar Hans van Zetten (o.a. verslaggever bij Studio Sport voor het turnen) een verhaal over de jurering bij het turnen moet geven.

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:23

Nee hoor, het kan nog lager: ik had eens een echte 0, voor een eenvoudige galopwissel uit de contra. Hij was al omgesprongen dus er was weinig 'wissel' aan. Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Machie

Berichten: 15995
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:26

Homiafortuna schreef:
Ik weet toevallig dat er aan de jurering gewerkt wordt.


dat zou wel mooi zijn. Ik vind dat je, ook als jury, gewoon een 1 moet kunnen krijgen. Laatst ook, onderling parcour. Vrouw rijdt linker galop i.p.v. rechtergalop. Krijgt daar nog een 4!!! Voor, heeft ook noiet gecorrigeerd. Ik had ook een 4 voor mijn galop, ook onderling, maar WEL in de goeie galo, nou ik vind dit soort dingen niet kunnen. De galop is toch niet getoond :/ is toch gewoon een 1 Verward
Of denk ik nu weer heel apart ofzow?

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:44

ik geloof dat mijn laagste punt een 4 was en het hoogste een 8 geloof ik.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 01:02

Mijn laagste was slechts een 3, voor een overgang van galop naar draf die ik niet gemaakt had, ik probeerde het niet eens. Van mij mag je gewoon een cijfer krijgen wat je verdient. Mn eerste proefje reed ik dus 139 punten (zo uit mn hoofd) Maar het ding klopten van geen kanten, ik had echt niet veel hoger als 120 verdiend maar goed.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:08

Ik heb ook wel eens een 2 gehad Haha!
Dat was voor halthouden. Toen zwaaide Laiser even naar de jury Knipoog
(De foto daarvan staat in mijn profiel)

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:45

iig denk ik dat we hier even alleen over officiële wedstrijden moeten praten, onderling wordt er toch anders gejureerd.

Negens en tienen heb ik nooit gehaald, 1en en 2en wel (0 niet geloof ik).

Overigens vind ik dat je als jury in de hogere klassen best streng mag zijn. Zoals bij Fitz een niet getoonde eenvoudige wissel is idd simpelweg een 0. Dat had voor Lieke dus ook moeten gelden, ik vind een 3 dan veel te veel. Net als verkeerde galop die niet hersteld wordt, zijn 3en voor alle onderdelen in die galop, ook in het B.


Ik heb nooit een 10 gekregen, wel ooit in een ring gereden waar de jury iedereen tenminste een 10 gaf voor een willekeurig onderdeel en de winnaar zo'n 190 punten had (en die had ze niet verdiend!) behalve de 3 ruiters die in haar ogen te lastig waren geweest bij het aanmelden (geen vaste startvolgorde) die stonden onderaan met 140 punten (en daar hoorde ik bij Boos!)

Ik had wel vorige week trouwens een 2 voor het achterwaarts (terecht want hij ging niet achterwaarts *LOL* + 0 + 4 voor overgang voorwaarts is gemiddeld een 2)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:04

Ik heb wel regelmatig negens gehaald. Vooral voor middenstap en halsstrekken *LOL*
Met mijn paard heb ik ook meestal wel een acht voor de staponderdelen, maar ik heb ook weleens een nul gekregen Bloos Van hand veranderen in arbeidsstap en dat was volgens de jury niet getoond...Verdrietig Mijn paard stapte volgens hem te ruim Verward (ongeveer 2 hoeven over, maar dat doet hij gewoon als hij netjes over zijn rug stapt, als ik hem dan nog iets lengte geef stapt hij drie of vier hoeven over dus die 2 hoefjes is voor hem gewoon arbeidsstap Knipoog )
Had bij diezelfde jury ook een 2 voor het halsstrekken, paard loopt te diep op volte. Ik weet niet wat die jury heeft gedaan, maar iedereen had een heel laag cijfer voor de volte halsstrekken Verward Volgens mij heeft hij het halsstrekken gewoon over het hoofd gezien *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:32

een 9 of 10 heb ik ook nog nooit gehaald. Wel vaak 8-en.
Het laagste dat ik haalde was een 1. Mijn paard schrok van een harde knal achter zich net toen ik de diagonaal op reed. Hij ging in de ankers met de voorvoetjes in de lucht. Ik heb hem stilgezet om tot rust te laten komen. Ik weet nog wel dat ik me af vroeg hoelang ik hem mocht laten stil staan. Daarna ben ik weer aangedraafd en heb de proef uitgereden.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:33

ik heb een x een 9 gehad voor de midden stap (al jaren geleden hoor ) mar ik zou ook welk eens een 10 willen hebben.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 50 bezoekers