pony te oud om op te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
charity
Berichten: 92
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 16:41

Hoi
IK heb een vraagje
Ik heb een verzorgwelsh van 23 jaar oud.
Is nog fit.
Maar ik rijd er nog op.
Is dat wel goed?
Is ze niet te oud?
Kunnen jullie mijn helpen Cool
Ik hoop het

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]


_________________
Paarden zijn lief en betrouwbaar
ga er dus ook lief en betrouwbaar mee om!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-05 03:50 ]</font>


Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 16:45

Hoi! Als ze nog goed gezond is, waarom zou het dan niet kunnen? Een vriendin van me heeft een pony van 31, haar dochtertje rijdt er nog iedere dag op. Weliswaar met beleid, dus niet meer keihard werken ofzo, maar wel lekkere bosritjes, hobbelen in de bak en zelfs een sprongetje vindt ze nog erg leuk dus af en toe wordt ook dat nog met haar gedaan. De pony is kerngezond en vrolijk, je zou echt niet zeggen dat ze al zo oud is.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 17:01

Waarom niet?? Ik verzorg Samier (24 jaar) en rijd er ook op, hij heeft nog een redelijke conditie en zo lang je niet teveel vraagt kan dat nog prima!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 17:19

Ik heb een pony van 22 jaar, en ziet er nog jong uit, is nog fit etc. Ik rijd er ook nog op hoor, en soms nog best intensief. Helemaal niet erg hoor! Meestal vinden ze het alleen maar fijn, dan krijgen ze tenminste nog wat beweging!


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 18:23

zolang ze het nog aan kan, en het leuk vind, lekker rustig door rijden.

gr lara

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 18:34

zolang ze het leuk vindt, niet kreunt ofzo en nog gewoon gezond vind kan het nog hoor maar ik denkdat een paar uur per dag wat te veel wordt maar 1 a anderhalf kan wel, hoor.
veel rij en verzorgplezier

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 18:37

jaaa joh als ie nog fit genoeg is, waarom niet?
bij ons staat er een pony van 36 waar nog volop op gereden word!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 18:47

ja en dat ligt gewoon aan de gezondheid en niet aan de leeftijd wel een beetje want een ouwe pony heeft recht op zijn pensioen vind ik eigenlijk Cool

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 18:48

kan best hoor, bij ons op de manege stond een pony die met 32 nog gewoon als manege pony werd gebruikt

charity
Berichten: 92
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 19:02

oke dan blijf ik haar gewoon berijden

Hallo daar is Charity weer!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 19:18

Citaat:
Op 2001-08-04 19:47, schreef exlover:
..... een ouwe pony heeft recht op zijn pensioen vind ik eigenlijk Cool



JUIST oudere paarden moet je in beweging houden, anders worden ze stijf en komt het moment van afscheid nemen heeeeel snel dichterbij. Uiteraard niet gaan overdrijven, maar dagelijkse beweging is heeeeel belangrijk. Je doet het juist goed voor je pony!

charity
Berichten: 92
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-01 07:29

Oke bedankt Haha!

Hallo daar is Charity weer!!!!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 13:23

In conditie houden is veel beter dan stilzetten omdattie oud is. Voor een welsh is dat trouwens nog helemaal niet ZO oud. Die kunnen zo'n 30 jaar worden heb ik gehoord

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 16:37

Mijn paard is zijn hele leven met pensioen.
Hoogestens 1 a 2 uurtjes werken per dag. Ik wou dat ik dat had.
En het werk vind hij nog leuk ook.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 18:19

ja, tuurlijk joh!!iedereen heeft al gezegt dat het kan, maar oke...het is idd erug belangrijk!en als de pony het niet meer volhoudt laat ie dat wel merken denk ik..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 20:49

Een vriendin van mij heeft een verzorgpony van 36 waar ze nog volop op rijdt, sinds ze bereden wordt ziet ze er stukken beter uit. Die pony kan zelfs zwevend strekken op haar leeftijd!!! Gewoon doen, is alleen maar beter voor het paard!!

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 20:59

Ik ken een meisje dat een paard van 32 jaar heeft. Een paar jaar geleden vond ze dat hij zijn pensioen wel verdiend had, en ze had hem in de wei gezet met een groep andere paarden. Hij heeft het een paar dagen leuk gevonden, en daarna ging hij bij het hek staan dralen en roepen om opgehaald te worden. Hij staat nu weer op een manege waar van alles te zien en te doen is (incl. mensen die hem aandacht geven) en ook rijdt zijn eigenaresse hem weer een paar keer in de week. Hij ziet er meteen weer een stuk vitaler uit. Zoals eigenlijk iedereen dus al zei: vooral blijven rijden zolang jij en je paard er plezier in hebben!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 10:02

Mijn ouwe trouwe pony merrie is 26 jaar, en barst nog van de energie. Ik moet gewoon nog op haar rijden anders wordt ze boos. Laatst dacht ik, goh, maken we toch een buitenritje. Begint ze te galoperen op de zandpaden, echt hard!!! Wel leuk hoor dat ze het altijd nog zo goed doet. Niet intensief ofzo, maar gewoon voor de lol. En aangezien ik toch niet kan rijden op mijn paard die op rust staat vanwege een blessure, is zij de klos... Extreme duivel Extreme duivel
Ze staat altijd buiten en is 3 kwart arabier, en ontzettend hard, niet kapot te krijgen. Zo zie je ze nietvaak meer....

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 11:40

Gewoon lekker doorrijden! mijn oma heeft ook verschillende oude welshpony's, 2 maanden geleden is Princess overleden. zij is 40 jaar geworden en een week voordat ze stierf rende ze nog bokkend over het erf bij een mislukte poging tot binnenzetten! Cool Je moet haar natuurlijk wel extra goed in de gaten houden enweten op welke signalen je moet letten die aangeven dat je teveel doet(kromme zin.. Haha! )veel plezier met je oudje Knipoog !

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:05

mijn zusje heeft op pk op de eigen pony van laila geredne, die was ook zon 23 jaar en die sprong het beste van haar groep!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 27 bezoekers