Het is weer warm.... paardje op de wei maar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Het is weer warm.... paardje op de wei maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 09:27

Ja, Genderose mag weer lekker op de wei lopen. Er is alleen een maar. Ze is zwart en ik denk dat dat erook mee te maken heeft maar ze is altijd zo klam en soms ook wat nattig doordat ze het zo warm heef.t
Nu staat ze ook in de wei, en was gisteren ook helemaal klam. Ze wint zich niet op ofzo, rent niet, is harstikke gezond en oogt ook of ze zich lekker voelt. Maar het is nu nog niet zo heel warm, laat staan hoe ze is als het hartje zomer is!! Wat zou ik kunnen doen om het haar wat lekkerder te maken, dat ze het niet zo warm heeft?? Overdag op stalen snachts in de wei is geen optie, omdat ze een veulen krijgt en die zo veel mogelijk buiten moeten zitten. Een hele dag op stal is n iets voor zo'n dreumes. ZOu een vliegendekentje met kleine mazen helpne? Of wat anders? Heeft er iemand tips voor mij???

Groetjes Ingrid, alvast bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:33

Gewoon lekker laten staan, went vanzelf. Het is nu ineens ook extreem warm, dus daar moeten ze zich aan aanpassen. Ik zou geen kunstgrepen uit gaan halen, en als ze een veulen moet krijgen zou ik uberhaupt niet aan dekens gaan beginnen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:51

misschien kan je een licht vliegendeken op leggen je hebt van die hele fijnen werken echt heel goed.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:22

Als er mogelijkheid tot schaduw in de wei is, een boom ofzo, lekker zo laten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:51

Als ze genoeg kan drinken, lekker laten lopen. Die zwarte van mij heeft het nu ook warm en zweet, went vanzelf en wordt minder.

Hartje zomer kun je haar tussen de middag een paar uur op stal zetten.

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:59

Inderdaad lekker laten lopen. Schaduw is altijd fijner. Een zwart paard trekt misschien meer warmte aan, maar ieder paard kan zijn temperatuur heel makkelijk zelf regelen. Een dekentje tegen de vliegen kan altijd, maar voor het 'frisse' hoef je dat niet te doen. Ze regelt haar eigen temperatuur wel.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:41

Naar verloop van tijd went ze er wel aan laat haar maar lekker lopen.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:51

En als het van de zomer echt extreem warm is (en vliegen) kun je haar ook snachts buiten doen en overdag op stal!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:56

vergeet niet dat ze drachtig is hè! dus dat is al intensiever lopen dan normaal en aangezien die buik best wel groot is is het ook vrij zwaar! en ze is zwart dus dat werkt ook mee.
maar ik zou haar gewoon laten staan hoor!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 14:37

Hoi, ik weet natuurlijk niet of het stukje land van je zelf is, maar als het mag en kan dan kan je een schuilstaletje neerzetten of een aantal bomen plaatsen! Als ze het echt warm heeft gaat ze daar wel lekker in de schaduw staan! Lachen

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 14:40

piedrolover schreef:
Hoi, ik weet natuurlijk niet of het stukje land van je zelf is, maar als het mag en kan dan kan je een schuilstaletje neerzetten of een aantal bomen plaatsen! Als ze het echt warm heeft gaat ze daar wel lekker in de schaduw staan! Lachen


daar sluit ik me bij aan

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 21:03

Ze staat bij een boer en die heeft van die lappen weide zonder een boompje. Ze staat nu nog in een klein weitje, waar wel wat schaduw is, maar dat is nu oko bijna kaal. Naast stal hebben we nog een weitje met wat schaduw, maar daar staan weer de schapen met lammetjes al een paar maandjes. Ik zal vragen of ze mischien daar kan lopen, maar dat denk ik niet. Ze staat namelijk normaal ook gewoon in zo'n lap zonder bomen en dergelijke, maar vorig jaar was ze ook steeds klam. Ze heeft snel last van de warmte want zodra het wat warmer was, is ze ook helemaal klam op stal. Ze staat nu in de eerste stal, waar ze met haar hoofd lekker naar buiten kan dat heeft al veel gescheeld.

Ik laat haar gewoon lekker lopen, maar vind het toch sneu. En ook lastig, omdat een klam/ nat paard niet geod te poetsen is...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:00

Taran deed ik weleens een hele dunne zomerdeken op, dit vooral om het verkleuren tegen te gaan, maar het hield ook warmte tegen.
Alleen omdat zij een veulen krijgt zal ik het niet doen. En daarbij is het nu ook opeens warm. Mijn pony is geschoren en zweet toch weleens iets met dit weer.