Het is warm, paard ook heet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Het is warm, paard ook heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:20

Volgens mij is Pablo een beetje het tegenovergestelde van een normaal paard. Bij koud weer loopt hij niet te snurken en trekt hij zich er niet zo veel van aan als de rest wat frisser is.

Maar met dit warme weer is hij wel erg wakker. Hij ziet elk blaadje, is er even vandoor gegaan in het bos. Is in de bak erg fris. Heel loperig en en kijkerig. Vorig jaar zomer had hij ook van die "ik moet even een sprintje trekken"-acties.

Pff en ik heb het dan al warm zat maar ik moet hem juist echt aan het werk zetten om geen vliegles te krijgen Knipoog

Kennen jullie ook van die gevallen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-03 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:35

Yep.
Gipsy is er ook zo eentje. Hoe warmer het weer, hoe heter ze is. En ze blijft maar door gaan, schuim er op, zeiknat, druppels onder de buik en maar door blijven sjouwen. Mij kun je uitwringen, maar zij kan na een uur flink werken nog wel een uur doorgaan.
Nescio is een stuk flegmatieker als het warm, zeker als hij eerst in de paddock in de zon heeft gestaan, die moet je echt even wakker schudden en dan gaat het uiteindelijk wel, maar niet echt van harte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:36

Yep, onze Leo Haha! Lente in het bolletje! Hij weet dan soms ook ineens niet meer dat hij gecastreerd is Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:50

m nee valt eigenlijk wel mee ik kan alles nog vrij rustig.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:51

Met dit weer moet ik die van mij juist steeds wakker schudden.Met koud weer is ze hardstikke fris,maar met dit weer,als het echt warm is,heeft ze er meestal niet zoveel zin in.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:53

Sonja wil ook alleen maar lopen , maar ik wel een stuk meer ontspannen, dus dat is niet zo erg. Ze is toch een stuk frisser in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:06

Mijn paard is juist wél trager dan normaal. Lips are sealed
Dat was vorig jaar zomer niet zo, maar ik denk dat het ook te maken heeft met de plotselinge omslag van het weer. Hij had gisteren gewoon moeite om een normale schouderbinnenwaarts eruit te persen. Ik moest zelfs met een zweepje rijden en dat doe ik normaal gesproken eigenlijk nooit (is niet nodig). Ik heb hem daarom maar kort aan het werk gehad, maar hij zweette als een rund, en ik ook Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:12

Ret heeft altijd wel zin om te lopen, maar idd, het lijkt wel of hij met warm weer nog meer energie heeft dan anders. Net als ik trouwens. In de winter ben ik niet vooruit te branden, met 25 graden begin ik pas echt te leven (op mijn werk ook: bij 20 graden binnentemperatuur zit iedereen al te puffen maar dan begin ik het net 'minder koud' te krijgen).

Kan me van vorige zomer nog goed herinneren: 'hoe heter de temperatuur, hoe heter in het koppie'. Maar kan ook zijn dat hij het liefst op de loop ging voor het vliegend ongedierte... Knipoog Ben wel benieuwd hoe meneer zich dit jaar gaat houden op de langere afstanden, heb deze zomer drie ritten van 50-60 km voor de boeg en eentje van 35, en dan nog de nodige training. Ben ook heel benieuwd wat de hartslag dan gaat doen...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:22

Omar is behoorlijk fris als het koud is en gewoon zichzelf als het warm weer is. Hij heeft ook altijd wel zin om te lopen. Hij had wel even de lente in zijn bol een week geleden en was niet te houden... maar gelukkig is hij weer gekalmeerd Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:24

Cheyenne is lekker loom....heerlijk rustig en cool!

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 11:32

donna ook echt de lente in het hoofd.
kijkt naar alles, elk blaadje.
en maar blijven dribbelen en dan is ze als we thuis zijn ook nog eens compleet zeiknat, schuimen, enz, enz.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 11:39

bij mij is het nog erger: de ene dag zo lui als een kweet niet wat en de andere dag zo fris als een hoentje! en het stomme is dat hij in een binnenbak weer frisser is dan in een buitenbak! maar dat verschilt ok weer heel vaak!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:37

Nee hoor die van mij is heel rustig met dit weer. Alhoewel er gister wel een paar bokjes uitkwamen.