n.a.v. staart invlechten nu de voorpluk...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Voorpluk invlechten of niet?

ja, staat mooi
52 (54%)
nee, vind het geen gezicht.
37 (38%)
ligt aan mijn stemming en tijd...
7 (7%)

Totaal aantal stemmen: 96


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

n.a.v. staart invlechten nu de voorpluk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 22:55

Vlecht je de voorpluk van je paard/ pony in voor een wedstrijd of niet.
Persoonlijk doe ik het niet want ik vind dat mijn paard daar zo'n blotekontengezicht van krijgt. Hou wel van zo'n ponytoef... Haha!


Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 00:01

Sinds ik het niet meer doe komen er bij elke wedstrijd wel mensen naar me toe om te vertellen dat ik zo'n leuk paard heb. Nou moet ik wel zeggen dat hij een enorme pluk voor heeft en dat maakt hem heel stout om te zien. Met zo'n grote knot tussen de oren zag hij er ineens errug braaf uit. Qua punten scheelt het (helaas) niet....
Ik dacht eigenlijk dat alleen hengsten en bepaalde rassen alleen de voorpluk los mochten hebben... maar schijnbaar klopt dit ook niet???
Wel vlecht ik nu zijn staart en vlecht ik minimaal 13 knotjes om te laten zien dat de voorpluk niet uit gemakszucht loshangt.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 06:22

Altijd invlechten!
Anders krijgen ze zo'n ponykop, verder zorg ik ook altijd dat ik de pluk kort houdt.
Vaak dmv een uitdunschaar omdat ik helaas geen paarden met een weelderige voorpluk heb.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 06:28

Ik vlecht ook altijd de voorpluk in. Staat naar mijn mening veel chiquer en geeft dus een betere uitstraling dan zo'n ponyhoofd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 06:32

Ik héb een pony, dus een ponyhoofd is wel gewenst Knipoog Start nog niet, maar denk wel dat ik de voorpluk los laat.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:37

Als ik hem bij die van mij in een knot doe lijkt ie wel op een eenhoorn. Hij heeft gewoon teveel en te lange voorpluk, maar ik ga ze er ook echt niet voor een paar wedstrijden afhalen. Die van mij word verder ook met een strakke hengstenvlecht gedaan dus los staat niet raar ofzo.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:49

Ik vlecht het niet in,
Ze hebben nogal grote hoofden en een kleine voorpluk, dat levert een heel klein raar vlechtje op waqt totaal niet in verhouding is met de rest van het hoofd.
Bij Lisa ga ik straks wel vlechten, zij heeft en wat fijner hoofd en meer voorpluk.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:54

Ik vlecht het altijd in. Bij een pony kun je het misschien achterwege laten, maar bij een paard doe ik het altijd. Vind het namelijk ontzettend knullig staan als je dressuur moet rijden en er wappert een grote pluk op zijn hoofd.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 08:00

Ik vlecht het ook altijd, staat veel netter. Uitzondering: paard met een grof hoofd zonder aftekeningen, maar wel een flinke voorpluk, die krijgt echt een lompe kop als je er een vlechtje in legt, die blijft dus los.
Wel echt netjes vlechten, dus bij het 3e oor beginnen en dan plukjes vanaf de zijkant pakken en meevlechten. Zo'n strookje ongevlochten haar tussen de oren vind ik geen gezicht, strakke "graat" moet er in!

Nulla tenaci invia est via

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 08:02

Ik vlecht ook in. Moet nog wel oefenen op een vlecht die erop ligt. Verder pluk ik izjn voorpluk niet kaal of knip hem absoluut niet af.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 08:03

ondanks dat ik een 'bewerkte' staart geen gezicht vind heb ik altijd de voorpluk ingevlochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:10

Tuurlijk voorpluk mee vlechten, anders lijkt het net of je je werk niet hebt afgemaakt. Nerd Ik vind het echt geen smoel die pluk los hoor, tenzij je een fries hebt of id.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:18

Mijn merrie heeft een erg dun voorplukje waar ik wel altijd een vlechtje in knutsel. Inderdaad achteraan beginnen en dan invlechten naar voren en daar een knotje van maken.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:23

Bij Isolda vlecht ik de pluk niet in. Vind het bij haar echt geen gezicht, heel lomp. (zo'n elegant hoofdje heeft ze nou ook weer niet Haha! )
Ik vind het bij paarden met een gelijke aftekening op het hoofd, of juist geen aftekening wel erg chique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:23

Voorpluk vlecht ik ook altijd in.
Anders krijg je zo'n pluk die maar wat naar achter waait, dat is ook geen gezicht.

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:32

met dressuur vlecht ik um altijd in maar me springen niet..meestal gaat het knotje er dan uit want hij heeft niet zo veel voorpluk haha

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:24

Ik vlecht m altijd (invlecht aan het begin), als het lukt (dus de haren zijn lang genoeg, waardoor ik geen uitstekende sprieten krijg) onderhands, dus dat de vlecht bovenop ligt, als ik dan teveel sprieten krijg haal ik het eruit (gebeurt zowiezo minstens een keer of 4 aangezien het altijd heeeeel netjes moet zitten Tong uitsteken ) en vlecht ik m gewoon bovenhands...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:48

Bij Imker vlecht ik ook altijd zijn voorpluk in, anders vind ik het zo slordig staan: Goh, ik had geen tijd meer voor de voorpluk (of: mijn paard houdt zijn kop niet stil).
Imker’s staart is nog puur natuur. Die vlecht ik niet in (kan ik nog niet goed genoeg) maar als ik straks volleerd vlechtster ben, gaat ook in de staart een mooie vlecht.

Toos paardloos

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:58

Ik vlecht de voorpluk ook nooit in, kheb ook een pony dus ponyhoofd is gewenst, maar nog een reden is dat ik het eigenlijk niet kan Bloos , in kan dus niet invlechten ook de staart niet, maar dat mag toch niet op onze wedstrijden, en nog een reden is dat ik Jelle mooier vind met zijn pluk los.
Maar ik ben nu al aant leren invlechten Haha! , maar ik vind dus dat het bij iedere paard verschillend is, de ene staat ermee de andere niet !

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 11:18

Ik vlecht zijn voorpluk niet in maar dat lijkt me duidelijk, hihi dat zou toch een beste knot worden Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 11:19

Ik denk dat die van jouw net als die van mij tot de eenhoorns gaat behoren?

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:35

Ik vlecht de voorplukken altijd in tijdens dressuur en SGW wedstrijden... het moet je paard wel staan een vlecht in de voorpluk anders vind ik het minder..

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:38

Bij Estor deed ik het nooit. Die had ook maar een voorpluk van ongeveer 6 haren, die ook nog eens niet langer waren dan een cm. of 5 en ook absoluut niet langer of voller werd.
Bij Duvel doe ik het nu wel altijd, omdat ik bij hem vind dat zijn koppie er mooier van wordt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:02

Nee, ik vlecht de voorpluk niet in. Bij Magic kan dat ook niet echt. Ze is ooit gescalpeerd, en heeft onder haar voorpluk een raar stukje zitten. Kan het niet uitleggen Lachen

En vind het bij haar ook wel zo mooi, bij lang niet alle paarden vind ik het ook mooi.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:33

Ik doe het wel!
Bij Evita staat het veel mooier
Ze heeft een mooie aftekening op haar hoofd in een beetje ster vormige kol!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers