van de ''stoel' gevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

van de ''stoel' gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 07:46

Afbeelding

De Ierse ruiter Stewart Catherwood (midden) wordt van zijn paard Sheltering (nr 17) gekatapulteerd nadat die is gestruikeld over de hindernis met de bijnaam 'de stoel', tijdens de Martel Cognac Safewy Red Rum Steeple Chase in Aintree (bij Liverpool). Op de achtergrond is nog een ongelukkige ruiter ter aarde gestort. Naar verluidt hebben alle paarden en ruiters de valpartijen overleefd.

uit brabants dagblad, 3 april

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 23:50

Iel gatver!!
Dar ziet der vet erg uit zeg!!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 00:34

ja dat paar valt wel echt vies
maar dat zie je wel vaker bij die sport he
of dat het paard in de greppel valt echt eng

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 01:22

Vind het ook eigenlijk te gek dat ze paarden zo ongetraind met een bloedgang over zulke hindernissen heen jagen.... maar jah... dit is natuurlijk achterafgel...praat als je zo'n afschuwelijke foto ziet!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:10

Nique, waarom denk je dat die paarden ongetraind zijn?

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:17

Veel renbanen bezocht in Engeland waar ze deze races houden... daar werd het me keer op keer verteld. Onjuist??? gezien deze vraag....

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 20:46

Ik ben er nooit geweest, heb er wel eens over gelezen, maar verder niet. Alleen zou ik me dan afvragen waarom, het gaat om veel geld en om mensenlevens, dan is het toch veel logischer die paarden goed te trainen?

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 01:49

Zou je wel aannemen en vind ik ook zeker een goede stelling! Kan er helaas niet direct antwoord op geven... Renpaarden zijn volgens mij een van de duurste paarden, worden alleen op de voorhand getraind, op 2 jarige leeftijd lopen ze al een Derby.. allemaal redenen waarom deze paarden snel overlijden... waarom???? ik weet het dus ook niet. Wellicht een leuke vraag om een nieuwe topic te openen???????????????

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:25

Ik kan echt slecht tegen zo'n foto, dat paard....ik kan daar echt naar van worden...

SusanneBo
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:53

Ik keek van het weekend naar military op BBC. Daar wordt je ook niet gelukkiger van! Daar werden toch smakken gemaakt, niet mooi meer gewoon! Er reed ook een zweedse mee met blijkbaar een erg moeilijk paard, want ze reed voluit zagend door het parcours en ging uiteindelijk in een dubbelsprong met water vol over de kop en het paard viel boven op haar. Resultaat: verbrijzeld bekken en het paard had niets.
Maar ik zag ook een paard een sprong over de laadbak van 2 auto's niet halen en die viel en stond echt even niet meer op. Liep daarna gelukkig wel op 4 benen weg.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:09

ohw, als ik zo'n foto zie, vraag ik me af waarom deze takken van de paardensport bestaan...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:59

Ik ben hier ook geen voorstander van. Nu hebben de paarden het overleefd, maar ze hoeven maar iets te breken of ze krijgen de kogel. Als er meer mensen bij om zouden komen, dan zouden ze de sport wel afschaffen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:24

ja, ik vind het zielig. ergens aan de andere kant van de wereld of zo is een jaartje geleden een paard van zo'n zelfde hindernis af gekukeld alleen was er ook nog een klein plasje water onder waar ze dus in het totaal over heen moesten.
het paard viel er af en viel met het hoofd op het kleine randje tussen de plas en de hindernis.
Het paard brak meteen zijn nek is in die waterplas terplekken overleden.
heel fijn ook... de ruiter lag er onder!
(hattie maar niet mee moeten doen)
ik vind het een leuke sport (als de hindernissen simpel en laag blijven)
maar dat gaat me echt te ver!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:00

Ik ben het eens met fairie, dit zijn belachelijk hoge hindernissen waar ze met een hoge snelheid overheen gaan ... Het is inderdaad een leuke sport *alhoewel ik zelf het niet doe vanwege dat ik er niet zo gek op ben dat die hindernissen vast zitten* Maar als het op een respectabele hoogte blijft Alla ... maar dit ... ik vind dit echt een schande ... er wordt bijna nooit naar het paard omgekeken als hget daar ligt te creperen van de pijn ... Boos!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:19

Iehhhhhhhhl! Je moet maar durven, aan die sport doen!