Afgelopen voor Lodewijk (dressuurrijden)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Afgelopen voor Lodewijk (dressuurrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 18:23

Ik wist het al wel een tijdje hoor.
In de M2 had hij al vreselijk veel moeite met bepaalde oefeningen.
Bij veel verzameling werd hij snel onregelmatig en hij kwam steeds vaker vast te zitten in zijn rug.

Eerst was ik heel bang dat het aan mijn manier van rijden lag maar volgens de kraker die vandaag er weer was is dat niet zo.
Toen ik Lodewijk kocht heeft de veearts al gezegd dat ik er met veel geluk een leuk recreatiepaard aan had.
Veel geluk heb ik gehad ik heb er immers Z1 mee gestart.

Daarna was hij meteen kreupel dat heeft 3 weken geduurd.Zodra ik hem oppakte was hij steeds niet helemaal rad.Ik heb toen tegen een paar mensen gezegd dat ik vreesde dat dit wel eens het einde van zijn kunnen kon zijn.

Vandaag dus weer gekraakt (3 de keer binnen een jaar) en hij bevestigde mijn gevoel.
Lodewijk kan en wil veel maar het houd nu gewoon op met zijn rug de oefeningen willen allemaal wel maar niet in de gewenste oprichting en verzameling.
Tuurlijk kan ik het blijven doorzetten dan gaat het weer 1 of 2 maanden goed voordat hij weer onregelmatig word en dan kan ik weer kraken.
Zelf wil ik echter niet op zo'n manier rijden.

Ik rijd een beetje dit jaar uit en dan stop ik met mijn startkaart de Z proefjes die ik start zullen dus gereden worden met een langachtig paard.
Naast Lodewijk heb ik nog 2 paarden staan waarvan ik er binnekort met 1 wil gaan starten dus daar mis ik niets aan.
Lodewijk blijft natuurlijk want daar ben ik veel te gek mee Lovers .Als paard voor de shows en om met mijn nichtje in de F proeven op de manege te starten
Laatst bijgewerkt door Nimber op 17-04-03 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:27

Dus Lodewijk mag genieten van vervroegd pensioen Lachen
Succes!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:27

Eerlijke beslissing Kim
Ik las tussendoor op bokt af en toe al dat Lodewijk niet helemaal goed was. En waarom zou je inderdaad doorzetten terwijl het hem zo moelijk afgaat, terwijl een ander paard er misschien minder moeite mee heeft.
Orbaldo kun je ook nog een hele tijd mee vooruit en Hinke komt er ook nog aan natuurlijk.
Als het nou je enige paard was geweest waar je al je verwachtingen op gericht had, dan is het een ander verhaal, maar nu kun je gelukkig kiezen. Voor de gezondheid van je vriendje Lachen

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:28

Ach, wat triest voor Lodewijk. Een lichaam wat niet mee kan werken, maar een geest die zo graag wil. Gelukkig dat hij bij shows in de schijnwerpers blijft staan. Krijg een beetje een Bonfire-afscheid gevoel Huilen .

Geef hem maar een dikke knuffel en mag ik toch een keertje op hem rijden ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:40

Wat jammer zeg Kim Verdrietig Maar wel fijn dat hij gewoon mag blijven Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:47

Aaaah Kim, ik schrok me wezenloos. Wil je dat nooit meer doen? Ik dacht dat het echt afgelopen was. Pfffft.
Gelukkig is het "alleen maar" zijn sportcarrieren en kun je verder nog veel lol met hem hebben. Geef 'm maar een dikke knuffel van zijn megafan.
Ik hoop hem zaterdag die knuffel zelf te kunnen geven Lovers

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:01

Billy schreef:
Aaaah Kim, ik schrok me wezenloos. Wil je dat nooit meer doen? Ik dacht dat het echt afgelopen was. Pfffft.
Gelukkig is het "alleen maar" zijn sportcarrieren en kun je verder nog veel lol met hem hebben. Geef 'm maar een dikke knuffel van zijn megafan.
Ik hoop hem zaterdag die knuffel zelf te kunnen geven Lovers


Dit was ook zo'n beetje mijn reactie.
Het is heel vervelend, maar gelukkig kan hij voor 'gewoon' nog prima mee. Hij heeft waarschijnlijk toch een tik meegekregen van die wobbler?

Succes met alles!

:evaw:

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:25

Jee Kim! Ik zit hier met een gigantische hartverzakking bij het lezen van de titel... Pffff... Wil je dat noooit meer doen alsjeblieft.

Jee, wat jammer, voor zo'n superpaard! Blijf je hem nog wel op de shows rijden? Of neem je dan voortaan Orbaldo mee (als hij klaar is tenminste Knipoog ). Gelukkig dat je nu de mogelijkheid hebt om hem op de wei te zetten en hem gewoon te blijven houden Lovers Denk dat Lodewijk je daar heel dankbaar voor is!
Ik vind het knap van je dat je die beslissing kunt nemen. Ik ken genoeg mensen die koste wat het kost toch gewoon door willen rijden.
Heel veel sterkte met Lodewijk iig Lovers . Ik kom hem binnenkort wel helemaal plat knuffelen, als dat mag Ach gut

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:52

Ik schrok ook enorm van de titel, maar wist aan de andere kant wel hoe Kim over Lot zou beslissen, dat hij zou mogen blijven...
Kimmie is wat dat betreft echt supergek met hem en ach dan weet je gewoon... Lot is Lot tot in der eeuwen der eeuwen... amen. Lovers Lovers Lovers

Rot vind ik het voor jou Kim, ik weet dat je graag verder met hem had gewild, dat je graag Lodewijkje een gezond lijfje had gegund... Lovers
In ieder geval zal hij in de toekomst geen pijn meer hebben en weet je nu wat hij aan kan en wat niet. Althans dat denk ik Verward

Heel veel sterkte en kus van P. en mij! Ach gut

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:57

Jee, wat balen Kim! Ik schrok wel van die titel hoor, maar gelukkig valt het allemaal toch mee...

Eén ding ga je hopelijk goed onthouden: Lodewijk is niet 'vastgelopen in het Z' , maar hij heeft het 'tot het Z gebracht'. Een hele prestatie met een paard dat in eerste instantie als recreatiepaard is bestempeld. Jouw eerste eigen paard met wie je zo ver bent gekomen.

Echt goede verzameling is niet voor ieder paard weggelegd, Ret heeft ook moeite met de M2 terwijl hij in de M1 nog leuk meekwam. Maar gelukkig zijn er nog zo veel dingen meer die je met een paard kunt doen, en Lottelbeest doet het straks onder jouw nichtje vast weer hartstikke leuk in de lagere klassen. Zij heeft er dan een heel fijn leerpaard aan.

En stop alsjeblieft niet met de shows, op P&K zijn jullie al hartstikke beroemd! Party!!


[Edit 2x] suffe typo's [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-04-03 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:04

Karin schreef:
Eén ding ga je hopelijk goed onthouden: Lodewijk is niet 'vastgelopen in het Z' , maar hij heeft het 'tot het Z gebracht'.


Ben het helemaal met Karin eens
Jammer dat hij nu niet verder kan in de sport maar ik weet zeker dat je nog veelplezier aan hem zult hebben.
Misschien interesse in een OrbaldoII x Lisavivera, heb je toch nog Loekbloed Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:09

Lottel mag dus gewoon alles blijven doen wat ie nu doet, maar hij kan niet hoger komen dan nu, het Z1 is al redelijk erg zwaar voor hem (dit is voor zover ik het gevolgd heb).
Ik had Kim nog zo gewaarschuwd met die titel Tong uitsteken (ehhh ja, ik zat net naast haar toen ze het typte en ben nu weer in Leusden Tong uitsteken )

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:58

tsjee kim, schrok mega van de titel...

Ik vind eht knap dat je z'n beslissing kunt en durft te nemen !.
Toppie, veel succes en dikke kus aan Lottel

Gr lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:49

Djiezzzz en ook mij heb je een hartverzakking bezorgd, DOOS!!!!
Lottel is een paard waar je terecht ontzettend trots op bent Kim. Heel knap dat jullie het samen zo ver geschopt hebben, petje af!!!!!!!
Ik vind dat je wederom een heel verstandige en eerlijke beslissing neemt. Je bent echt een meid naar m'n hart! Lovers

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:53

Jammer Kim, en ik vind dat je het ontzettend nuchter vertelt.

Voor mij zou de wereld instorten, maar jij hebt het misschien toch altijd in je achterhoofd gehouden?
Iig fijn dat je nog 2 paarden kunt uitbrengen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:04

Ik schrok mij rot van die titel!! ik wist wel dat de kraker langs zou komen, maar verder niet natuurlijk...
Het is niet zulk heel leuk nieuws, maar je hebt het toch al tot de Z1 met hem geschopt, verder dan dat ik waarschijnlijk zal komen... Lachen

Gelukkig mag hij blijven Lovers

Orbaldo en Hinke zullen het vast ook heel goed doen in de dressuur, succes! Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:09

Heel vervelend als het voorgevoel dat je hebt uitkomt, maar heel dapper om deze stap te zetten en het beste voor je paard te kiezen. Echt super!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:15

Sjimmy"]
[quote="Billy schreef:
Aaaah Kim, ik schrok me wezenloos. Wil je dat nooit meer doen? Ik dacht dat het echt afgelopen was. Pfffft.
Gelukkig is het "alleen maar" zijn sportcarrieren en kun je verder nog veel lol met hem hebben. Geef 'm maar een dikke knuffel van zijn megafan.

Dit was ook zo'n beetje mijn reactie.
[/quote]

En dit was ook mijn reactie. Ik vind dit een hele eerlijke beslissing. Ik heb een beetje het idee dat ik met je mee kan voelen, bij Dien komt er ook een keer een dag(nog voor ze 'oud en versleten' is) dat het gewoon niet meer gaat. Het is dan wel niet mijn eigen paardje maar zie die dag met angst te gemoet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:38

Ik lees al dat ik niet de enige ben die behoorlijk schrok van je titel! Haha!

Zoals Cody zegt, ik vind het ook een eerlijke beslissing, je gaat niet koste wat het kost door maar gunt hem zijn niveau wat goed gaat en verder zijn rust!

Heel veel plezier samen nog!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:49

ppffff, hier nog zoeen. Ik werd even wit om mijn neus. (waar is die smily die z'n voorhoofd afwist?)
Gelukkig is het minder erg dan de titel deed vermoeden. Spijtig voor Lottie maar hem over z'n grenzen jagen zou ook oneerlijk zijn.
Wordt Lottie nou NVVR-lid? Kan ie zich lekker uitleven in het bos *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:53

Ook ik vermoedde een ander bericht nav je titel.
Als ik dit zo lees dan denk ik dat je de enige juiste beslissing neemt. Het zou niet eerlijk zijn hem voortdurend te blijven "pushen". Ik hoop dat hij nog een hele tijd een leuk leventje als recreatiepaardje kan leiden.

* To Belg, or not to Belg *

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 08:29

Ik ben er wel redelijk nuchter over omdat ik het altijd wel geweten heb.Als jaarling toen ik verwacht had dat hij afgemaakt zou worden was ik al verbaasd dat hij toch opknapte vervolgens was het al zo geweldig om erop te kunnen zitten.Lodewijk is als mogelijk recreatiepaard gekocht,dat wist ik toen.Ik had nooit verwacht dat ik er ooit B mee kon gaan starten maar toen dat wel lukte en goed ging ben ik verder gaan starten.
Daarnaast is het ook niet echt het ras dat bekent staat als sportpaard.In de M1 had ik al verwacht dat hij aan het einde van zijn kunnen was maar dat was niet zo.De M2 was al heel zwaar en nu wil het gewoon niet meer.

Zoals Jacksel zegt : Ik kan nog alles wat ik al deed al zal ik nu gaan minderen met privelessen en stoppen met wedstrijden.Shows blijven doorgaan en endurance lijkt me ookwel leuk

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:06

Jeetje Kim, ik schrik er ook een beetje van. Heel eerlijke beslissing voor Lot, heb erg veel respect voor je. Geef Lot maar een dikke knuffel en wat de rest al zegt: petje af voor wat je allemaal met hem bereikt hebt!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:13

Goh... dit was het dan... wel jammer hoor Kim, om dit te moeten lezen. Maar wel zo eerlijk tegenover Lot dat je hem zijn 'rust' gunt Lachen

Enneuh... vind het een heel goed idee om je te gaan focussen op de endurance!! Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 09:13

Toch wel heel erg jammer zeg. Lijkt me heel rot als je met je liefde bent uitgereden. Maar het is wel eerlijker tegenover hem om er mee te stoppen ipv hem de vernieling in te rijden. Succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daaf4ever en 138 bezoekers