Mijn broer komt depressief terug uit Australie....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Mijn broer komt depressief terug uit Australie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 16:50

Enkele weken geleden had ik ook al een stukje over hem geschreven, omdat hij toen besmet was met een tropische ziekte. Dat bleek achteraf dus een parasiet te zijn. Daar is hij inmiddels van genezen, maar de heimwee is steeds erger en erger geworden. Hij hangt geregeld huilend aan de telefoon en zegt ons (familie) en zijn vriendin en vrienden zooo verschrikkelijk te missen dat hij er echt ziek van is. Ongelofelijk, want hij is echt een super sociale en vlotte jongen en hij heeft daar ook al hele goede vrienden. Maar de heimwee is nu zo erg dat de huisarts hem daar depressief heeft verklaard. In het begin waren de dipjes wel te overzien, maar nu zijn het geen dipjes meer, maar diepe dalen!!! Verdrietig Vanmorgen belde hij en zei hij dat hij gewoon bang is om smorgens uit bed te komen, vanwege zijn gevoelens. Dat is toch wel erg!!!! Hij heeft nu een antidepressivum gekregen, maar komt waarschijnlijk eerder terug naar Nederland. Hij zou voor een half jaar gaan studeren daar en is nu net 2 maanden weg. Hij had zich er zoooo op verheugd, maar is door dikke pech getroffen. Eerst een tropische ziekte en dan nu die extreme heimwee....... Frusty

Als het lukt kan hij zaterdag al het vliegtuig pakken naar Nederland en vangen mijn moeder, zijn vriendin en ik hem op op Schiphol.


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:02

Jeetje... Dat is echt geen leuk nieuws! Maar ik kan het me wel voorstellen hoor dat je heimwee krijgt aan de andere kant van de wereld, dat zou ik ook hebben!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:05

Ik weet precies hoe het is, ik hing ook huilend aan de telefoon vanuit Amerika. Ik zou 3 maanden gaan maar stond na 4 weken alweer thuis op de stoep. Hoop dat het snel beter gaat zodra hij thuis is en dat hij dan niet depressief word doordat het thuis dan weer tegenvalt en je spijt krijgt


Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:52

Laat hem lekker bijkomen vanalles en dat thuis, dat is veel beter lijkt mij zo. Kan me voorstellen dat hij ervan baalt maar dat telt nu even niet lijkt mij!

---CARPE DIEM---

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 19:12

Kan me zo goed voorstellen dat het voor hem heel moeilijk is. Als je thuis bent en dingen zitten tegen (een ziekte) dan zijn er mensen om voor je te zorgen... Die je vertroetelen en naar je luisteren. Als je ver weg zit en het zit niet mee ben je alleen... En als je dan inderdaad zo'n tegenslag krijgt is het heel logisch dat het allemaal niet meer lukt. (en hoe harder ze willen hoe erger het wordt)
Hij moet idd gewoon lekker bijkomen en denk dat er geen beter plek is als thuis (there is no place like home...)
En inderdaad hij zal er van baalen, maar uiteindelijk denk ik wel (als ik jou verhaal zo lees) de het de beste oplossing is.
Heel veel sterkte voor je broer maar ook voor jou!!!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 00:44

Ja wens hem maar veel sterkte, ik weet hoe het voelt, ik zat en zit er zelf ook erg mee, soms word je er helemaal gek van. Je slaapt zo lang mogelijk uit om zo weinig mogelijk dag over te houden....
Gelukkig komen ook wij nu binnen 2 maanden naar Nederland terug!

Jet

Berichten: 11975
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 01:28

De broer van mij echtgenoot ( toen nog vriend) ging naar Israel in een kibboets werken, hij was de enige van de familie die het joods-zijn echt practiseerde. Hij is na twee dagen al teruggekomen, hij had zo verschrikkelijk veel last van heimee, dat hij zijn ideaal daardoor niet kon verwezenlijken. Hij had daar ook erg veel moeite mee, maar achteraf is het wel goed geweest dat hij terugkwam. Zo zal dat voor jouw broer ook heel moeilijk zijn. Je stelt je van te voren ergens op in en als dat dan niet haalbaar is, is dat een hel klap. Vang hem thuis maar goed op, ik denk niet dat het goed is om hem over te halen veel langer te blijven. Hij heeft jullie nu nodig om hem op te vangen van iets dat voor hem een mislukking is geworden. Dat is het niet, maar zo voelt het voor hem waarschijnlijk wel. Heel veel succes met hem!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aniek_joefy, BarbaraNova, Ellen_ov, Faya__, fjord_brucht, fleurtjeuh, Gee, Ginny135, Hanneke137, kamsel, Melissa0304, midori, Muurp, Pinacolada, purny, RoronaZorro, YandexBot en 163 bezoekers