ontwormen hoe vaak+verkouden etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

ontwormen hoe vaak+verkouden etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:40

een paar vraaggies:

Hoe vaak moet je een paard ontwormen, ik doe t om de drie maanden, is dat nodig?

Mijn paard is licht verkouden, al twee weken, geen slijm, hoest niet alleen een beetje een loopneusje, moet ik hier wat aan doen?
(ik doe een dek op na t rijden!)

Hoeveel biks moet een e pony, licht gebouwt, zomers en swinters?

Ik ben benieuwd!

Groetjus Chiqa

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:55


opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:20

chiqa72 schreef:
een paar vraaggies:

Hoe vaak moet je een paard ontwormen, ik doe t om de drie maanden, is dat nodig?
op de bijsluiter of verpakking staat om de hoeveel tijd het nodig is

Mijn paard is licht verkouden, al twee weken, geen slijm, hoest niet alleen een beetje een loopneusje, moet ik hier wat aan doen?
(ik doe een dek op na t rijden!)
volgens mij niet

Hoeveel biks moet een e pony, licht gebouwt, zomers en swinters?
mijn E-pony krijgt maar 1 of 2 handjes bix, daarbij geef ik een totaalsupplement, maar zoals eerder genoemd de hoeveelheid krachtvoer is afhankelijk van verschillende factoren

Ik ben benieuwd!

Groetjus Chiqa


Succes met je paard

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 12:27

Mijn arabier is een E pony en normaal gesproken krijgt hij 3x een half bix dus in totaal anderhalve kilo per dag. Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe hard je met je pony werkt en of hij iedere dag beweging heeft maar 1,5 kilo per dag is zeker niet te veel. Als Omar gewerkt heeft voer ik hem 's avonds muesli bij.

Als je pony blijft hoesten zou ik toch de DA er maar even bij halen.. stel dat het chronisch wordt dan ben je verder van huis.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:26

ontwormen is erg belangrijk ik doe het elke 8 wkn.voor de zomer een equest die kan 3 mnd mee,eten hangt af van het werk dat hij doet,en over het verkouden tempraturen bij verhoging de da bellen,goed uitstappenna het rijden,hooi nat maken voor het eten,niet op de tocht