Tangelo van de Zuuthoeve

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Tangelo van de Zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:44

Over deze hengst hoor ik hele enthousiaste verhalen. Hij zou beschikken over een subliem karakter. Hij zou een fantastisch achterbeen hebben en sowieso zou hij extra kunnen lopen. Deze hengst heb ik zelf niet zien lopen en ik ken er ook geen nakomelingen van. Kan iemand iets meer vertellen over deze hengst??
Alvast bedankt.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:14

Hoi Heb heel toevallig gisterenavond van iemand een videoband gehad die naar een aantal afstammelingen van Tangelo geweest is. Mooie veulens hoor alleen hadden ze allemaal best veel wit. Kijk anders eens op de site van het KWPN daar staat het e.e.a. op van de afstammelingen van vorig jaar en daar komt hij redelijk goed uit tevoorschijn. Een kennis van mij verwacht dit jaar (eind juni) een veulen van Tangelo (vandaar de band). Succes...

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:33

Afbeelding

narcos x laudanum x ramiro

ik vind het raar dat ie niet ter dekking staat op de zuuthoeve? en niet tussen de hengsten van het bwp, waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd?

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:56

Vreemd staat hij niet meer ter dekking op de Zuuthoeve, dat is nieuw voor mij. Nu hebben wij er niet mee gedekt dus volg ik het ook niet zo maar zal kijken of ik via iemand iets kan achterhalen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:57

Dank je Beppies, voor je hulp Lachen.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:11

Yep weet iets meer hij staat ter dekking bij de Radstake, kijk op www.radstake.nl daar kun je hem vinden. Wellicht is het een idee om op de KWPN site in het nieuwsarchief te zoeken daar staat iets vermeld van afstammelingenkeuring ergens 2e helft van vorig jaar en daar staan precies de afstammelingen beschreven hij staat volgens mij in het overzicht waar ook de afstammelingen van Cantos omschreven staan. Op de site van de Radstake staat ook wel iets over de afstammelingen dat die zeer goed zouden zijn maar volgens mij kwam in het onderzoek meerdere malen voldoende en voldoende tot goed ontwikkeld naar voren en dat is toch niet helemaal zeer goed, bedoel we moeten wel eerlijk blijven. Zal het voor je proberen te achterhalen, ik weet alleen niet hoe ik het hierop kan krijgen maar dan zien we dan wel. Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:13

De site van de Radstake had ik al bekeken inderdaad en daar staan natuurlijk enthousiaste verhalen Knipoog.
De rapporten over de afstammelingen zal ik eens opzoeken, dat lijkt me wel waardevolle informatie. Met name het karakter is belangrijk in dit geval.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:13

Ok, daar ben ik weer, de criticus himself , schiet me maar weer neer dat ik er geen verstand van heb, maar ik ga toch mijn mening geven Lachen

Ik vind er weinig aan, geloof best dat ie voor veel mensen spectaculair springt, maar ik vind dat ie barslecht galoppeert, meer een DraLop dan een galop, draaft half, verder zwaait ie enorm met zijn voorbenen.
Bij het springen vind ik hem veels te vast in de schouder, roelof moet hem veels te vast houden anders springt ie er zo een kwak af, ik weet zeker als ie een keer niet op safe rijdt in de barrage en wel risico's neemt dat er zo wat balken vallen.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:14

TANGELO VD ZUUTHOEVE (Narcos II x Laudanum xx)
Tangelo vd Zuuthoeve toonde een uniforme collectie, voldoende tot ruim voldoende ontwikkelde veulens, die voldoende tot ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan. De veulens hebben doorgaans sterke rompen met goede verbindingen. De draf is wisselend van kracht. De veulens vertonen in galop veel afdruk en veel balans.

Nou ik hoop dat het gelukt is dit stukje stond dus vermeld over de afstammelingenkeuring van Tangelo van de Zuuthoeve op 28 augustus vorig jaar. ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:15

Oke, hartstikke bedankt, alle meningen zijn ook welkom Lachen.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:17

Rick niets en niemand is perfect en je zult ongetwijffeld gelijk hebben maar er zullen best merriehouders bij zijn die deze dingen voor lief nemen omdat het goede van de juist de merrie goed kan vullen. Het gaat er mij meer om dat de spreken over zeer goede afstammelingen terwijl dit uit het rapport anders blijkt, zie mijn eerder bericht.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:52

ik heb Tangelo een keer in het echt mogen bewonderen, en ik vond het een lekker lopend en springend beest.
Ik meende dat Tangelo Frans gefokt is. Welnu, dat zijn heel andere paarden dan 'onze' KWPN. Die hebben veelal niet het allerlaatste aan dressuurtalent, maar springen kunnen ze wel. Hun manieren van lopen (en dus ook galopperen) is anders. Ze zijn vaak wat korter in de schoudervrijheid, en maaien kan erbij horen, ze lopen wat ronder ipv voorwaarts.
Over het karakter, dat is werkellijk HEEL ANDERS. De Franse paarden lijken wat dat aangaat meer op onze Golden Retrievers, dan op kwpn-ers. De kwpn-er is in vergelijk gewoon een arrogant zelfredzaam beest, Fransen zijn buitengewoon lief en aanhankelijk. Kwa karakter absoluut niet verkeerd, al kunnen ze wel wat bloederig zijn (snel opgewonden).

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 15:25

[Edit]

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 15:30

Citaat:
Rick niets en niemand is perfect en je zult ongetwijffeld gelijk hebben maar er zullen best merriehouders bij zijn die deze dingen voor lief nemen omdat het goede van de juist de merrie goed kan vullen. Het gaat er mij meer om dat de spreken over zeer goede afstammelingen terwijl dit uit het rapport anders blijkt, zie mijn eerder bericht.


Ik zeg ook niet dat er nooit geen goed paard van kan komen, maar dit is mijn mening over de hengst zelf.

En naar afstammelingenrapporten hoef je niet te kijken, dat zegt toch nix, al vaak genoeg gebleken. Mogen ze ook gerust afschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:56

Ja maar Rick, dat maakt het juist zo moeilijk. Over de hengst zelf zijn de meningen verdeeld. Jouw mening staat zo ongeveer lijnrecht tegenover wat ik hoor van anderen, op de site van de hengstenhouder staat er uiteraard niets dan lof, zou ik ook doen als ik geld moest verdienen met zo'n paard. Vandaar dat ik benieuwd ben naar meningen. De afstammelingen van deze hengst zijn nog heel erg jong, heel erg veel valt er dus niet over te zeggen.
Voor deze merrie is het springvermogen van haar partner niet belangrijk, hij moet goed kunnen lopen, sterk achterbeen hebben en vooral een goed evenwichtig karakter vererven.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:29

Citaat:
Ja maar Rick, dat maakt het juist zo moeilijk. Over de hengst zelf zijn de meningen verdeeld. Jouw mening staat zo ongeveer lijnrecht tegenover wat ik hoor van anderen, op de site van de hengstenhouder staat er uiteraard niets dan lof,


Daarom luister ik ook nooit naar andere mensen en zeker omdat het gros van de mensen geen verstand heeft van een paard, kijk maar naar wat ze op concours allemaal bij hebben, ik kijk liever zelf en raad jou dat ook aan om te doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:36

Ik heb hem zelf niet zien lopen, maar als ik naar het papier kijk, dan denk ik: 'nee dank je'. Type niet, afstamming niet, kleur niet, niks niet.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:06

Lovely schreef:
Voor deze merrie is het springvermogen van haar partner niet belangrijk, hij moet goed kunnen lopen, sterk achterbeen hebben en vooral een goed evenwichtig karakter vererven.


Dan zou ik niet voor Tangelo kiezen. Zijn grote pluspunt (naar mijn mening) is het springen, dus kies voor hem als je de merrie op dat punt wil verbeteren of benadrukken. Er zijn veel beter bewegende en exterieurmatige correctere paarden dan Tangelo. Ik vind het wel een heel interessante hengst, die naar mijn mening over veel vermogen en een goede techniek beschikt. Bovendien vind ik hem interessant gefokt (Narcos II x Laudanum xx x G. Ramiro Z). Maar ik zou zelf niet snel met hem fokken, omdat ik meer een liefhebber van de allroundfokkerij ben. En ik verwacht geen bewegingswonders van Tangelo vd Zuuthoeve. Maar goed, de tijd zal het ons leren! Ben benieuwd naar zijn nakomelingen.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:59

Lovely schreef:
Over deze hengst hoor ik hele enthousiaste verhalen. Hij zou beschikken over een subliem karakter. Hij zou een fantastisch achterbeen hebben en sowieso zou hij extra kunnen lopen. Deze hengst heb ik zelf niet zien lopen en ik ken er ook geen nakomelingen van. Kan iemand iets meer vertellen over deze hengst??
Alvast bedankt.


Je kent wel een nakomeling hoor !
Het veulen van andrea is van Tangelo, als ik het goed heb tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:25

Dank Kojack, ik twijfelde er nog over of het nou wel of geen Tangelo was, maar dus toch wel Lachen.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 03:15

SUPER hengst!!!! Waarom niet in BWP??? Daar zijn ze te dom om zo een hengst te nemen. Ga ervoor, ik heb er nakomelingen van gezien, ik denk dat die hengst wel eens iets kan bijdragen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:19

Jan_VT schreef:
SUPER hengst!!!! Waarom niet in BWP??? Daar zijn ze te dom om zo een hengst te nemen. Ga ervoor, ik heb er nakomelingen van gezien, ik denk dat die hengst wel eens iets kan bijdragen.


Is hij ooit voorgesteld voor BWP?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:24

Dat vroeg ik me dus ook af, voordat je dan een ander stamboek dom noemt?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:31

Inderdaad, altijd nuttig om weten waarom een hengst niet aanvaard of voorgesteld werd in z'n land van herkomst. Het kan natuurlijk zijn dat hij jong naar Nederland ging?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:36

Daar heb ik ook over zitten nadenken. Er gaan wel meer hengsten na het spenen ( of later) van Belgiƫ naar Hengstenhouders in Nederland toe. Is het niet voor de fokkerij dan wel voor de sport en dat zeker niet omdat het BWP te dom is om bepaalde hengsten te aanvaarden maar omdat de eigenaren een goed bod krijgen voor die paarden.
Het zou leuk zijn als Jan, zijn uiting zou kunnen onderbouwen.