Paardenstofzuiger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paardenstofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:46

Met dit stoffige weer zit ik er steeds aan te denken of een paardenstofzuiger niet handig zou zijn.
Vroem vroem, in 2 minuten je paard schoon en stofvrij Haha!
Maar werkt het ook zo als ik denk of valt het resultaat erg tegen?
M´n paarden lopen veel in het land en ergens zit er nog een varken in de afstamming dus ze zitten regelmatig van onder tot boven onder de bagger.
Wie o wie heeft ervaring?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:55

Ilindra schreef:
M´n paarden lopen veel in het land en ergens zit er nog een varken in de afstamming dus ze zitten regelmatig van onder tot boven onder de bagger.


Sorry, ik weet het antwoord niet maar ik lag wel onder tafel bij deze opmerking *LOL* Haha!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:06

*LOL* *LOL* Ik weet wat je bedoeld. Het werkt vrij goed, maar iets minder snel als jij wenst.
Je kunt die borstels ook los kopen. Knoop ze vervolgens aan je stofzuiger en klaar is ie. Bovendien zijn die paardenstofzuigers belachelijk duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:11

[quote="ikke] Je kunt die borstels ook los kopen..[/quote]

Handig
Zal er van de week eens naar kijken.
Ze staan bij m´n vader dus kan ik mooi zijn stofzuiger gebruiken voor dit experiment Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:16

Ik heb eens zo'n stofzuigertje van iemand geleend, en het was wel heel erg makkelijk moet ik zeggen. Paard was heel snel schoon en vond het nog lekker ook. Ik krijg ook wel eens de kriebels als ik zo'n ding zie, is toch wel handig Haha!
Ik denk alleen dat de zuigkracht van een gewone stofzuiger veel groter is, dus of een paard het dan nog fijn vindt weet ik niet

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:31

bij mij lukt het namelijk niet. veel te bang van dat gezoem en dan nog es die zuigende kracht op haar vacht. nee, ze moet er niets van weten.

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:58

Bij mijn vorige verzorgpaard gebruikten we een gewone grote zuiger, meer zo'n industrieel ding. Niks borstels eraan, gewoon met de standaard ronde zuigmond aan het einde van die slang.

Paard moest er even aan wennen, maar na 2 keer kon ik ook zijn hoofd zuigen.

Je krijgt inderdaad je paard heerlijk stof vrij. Ik had alleen 1 nadeeltje, omdat wij geen gebruik maakten van de borstels. De loszittende haren veroorzaakten dat ik statisch geladen raakte tijdens het zuigen, dus ik moest wel erg opletten dat het paard niet iedere keer een schokje kreeg.

Bij ons maakte het verschil in zuigkracht niet zoveel uit, omdat er geen borstels aanzaten. Je zet de zuigmond gewoon wat schever, zodat ie valse lucht meezuigt.

Laat je het even weten of de gewone stofzuiger van je vader ook voldoet?

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:27

Fitzroy"]
[quote="Ilindra schreef:
M´n paarden lopen veel in het land en ergens zit er nog een varken in de afstamming dus ze zitten regelmatig van onder tot boven onder de bagger.


Sorry, ik weet het antwoord niet maar ik lag wel onder tafel bij deze opmerking *LOL* Haha!
[/quote]

Ik lag onder de stoel.

Ik heb geen ervaring met die idngen zelf, maar kennissen gebruiken een gewone oude stofzuiger (zoeen waar je de zuigkracht in kunt stellen) met zo'n langwerpig zuigmondje. Werkt ook perfect zeggen ze en is veel goedkoper

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:37

Wij hebben er 1 bij Omar, maar die sukkel gaat door het lint als ik 'm alleen al aanzet.
Ik heb 'm eens een half uurtje in zijn stal gezet en aanlaten staan, met een emmer biks ernaast, maar mooi dat hij het biks niet aankeek....

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:41

Naar het schijnt is onze pony ook perfect stofzuigbaar. Niet de vorige eigenaar, maar die daarvoor stofzuigde Rocky regelmatig. De vorige eigenaar heeft het één keer geprobeerd, om te zien of hij het echt wel toelaat en het ging perfect.
Wij hebben het nog niet gedaan, maar misschien... als ik ooit eens erg gehaast ben?

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:42

Hee dat lijkt mij nou ook wel wat. Mijn paarden zijn op het moment vreselijk aan het verharen. En dan heb ik nog van die zongenaamde zwarte ''plak'' truiten. Grr vreselijk vooral met mijn schimmel.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:46

En knort je paard ook als een big in de modder??? grinnik, echt een prachtig verhaal....

Wat ik nu doe met dit lekkere warme weer, lauw warm water goed afspoelen en lekker uitstappen. Zo gaat alle zweet en zand eruit. Daarna lekker borstelen voor de losse haren en klaar is Klara.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:29

Eleonoor schreef:
En knort je paard ook als een big in de modder??? grinnik, echt een prachtig verhaal....

Wat ik nu doe met dit lekkere warme weer, lauw warm water goed afspoelen en lekker uitstappen. Zo gaat alle zweet en zand eruit. Daarna lekker borstelen voor de losse haren en klaar is Klara.


Yep, ze knorren er ook nog bij
Ik heb net gereden en ze lekker afgespoeld, maar daarna gooi ik ze toch weer lekker in het land.
Tja en een nat paard dat rolt in het zand............
Ach, ik heb ze liever vies dan de hele dag op stal en modder houdt ook nog de vliegen een beetje weg.
Alleen dat poetsen als je wilt gaan rijden Lips are sealed
Ik heb al zitten denken of ik niet een soort paardenwasstraat kan ontwikkelen, aan de ene kant vies erin en aan de andere er weer schoon en droog uit, zonder dat je er zelf werk aan hebt Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:57

Gat in de markt!

Ik ben bang dat de stofzuiger bij mij in de stal de paarden door het dak zal verjagen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 15:09

Ik zou het poetsen denk ik missen....
Als die van mij er (weer eens) als een modderig varken uitziet, zet ik er ook voor het rijden gewoon de spuit op. Dan maar nat onder het zadel, krijgt ze niks van. Is in ieder geval het zand en stof uit de vacht, dus minder doorrijgevaar.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 15:14

Ik vraag me af of die 'divoza-stofzuigers' wel een sterke zuigkracht hebben. Volgens mij kan je beter een 'echte'stofzuiger gebruiken maarja dat maakt misschien weer erg veel herrie en vraag me af of je paarden daar blij van worden!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:49

Clien schreef:
Ik vraag me af of die 'divoza-stofzuigers' wel een sterke zuigkracht hebben. Volgens mij kan je beter een 'echte'stofzuiger gebruiken maarja dat maakt misschien weer erg veel herrie en vraag me af of je paarden daar blij van worden!!


Nee de Dandy Boy's werken niet geweldig. Je kunt beter een goedkoop stofzuigertje met lange slang van 1000 watt kopen en dan een extra borstel dan de Dandy Boy. Dat is gewoon weggegooit geld.