transportvraagje ivm vogelpest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

transportvraagje ivm vogelpest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 08:16

Ik moet zaterdag eerst met trailer naar Zaandam daar verwacht ik geen problemen mee. Daarna moet ik naar Putten wat dwars door compartiment A gaat.
Ik las op de site dat als je kippen thuis hebt je er niet mag komen.
Maar die heb ik niet Schijnheilig . Mag ik dan wel daar komen met trailer, en hoe wordt dit gecontroleerd ?



Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:20

Volgens mij wel, als je maar van een terrein afkomt zonder kippen en naar een terrein zonder kippen gaat. Ik ben vorige week ook gewoon met paard en al naar Ede geweest en dat mocht gewoon (ik had wel voor de zekerheid met het ministerie gebeld).

Toos paardloos

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:28

het is mogelijk dat je door kan. maar ik heb gehoord als je ze aanhouden dat een enorme som mag betalen. niet omdat je kippen hebt of niet maar je gevaar meebrengt ik denk ook dat je voor de zekerheid eens belt naar het ministerie. ik weet het niet, ik had dat gehoord van iemand anders.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:10

Volgens mij kan het. 2 weken geleden hebben wij ook een paard opgehaald uit compartinent A.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:08

Als je thuis kippen hebt zou ik het niet doen! Het risico dat je het virus meeneemt is zo ontzettend groot. Als je echt geen kippen hebt dan kan het dus wel.

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:15

pienV schreef:
Als je thuis kippen hebt zou ik het niet doen! Het risico dat je het virus meeneemt is zo ontzettend groot. Als je echt geen kippen hebt dan kan het dus wel.


Dat is wat de overheid je wil doen geloven. Of dit werkelijk zo is, kan niemand bewijzen.
Wat is de incubatietijd?
Kunnen alleen kippen het overbrengen?
Als je paard het kan overbrengen als het bij kippen staat, waarom een mens dan niet?
Waarom kan een dier het wel overbrengen en mijn auto niet?
Waarom kan een dier het wel overbrengen als het met kippen op het erf staat en niet als de kippen op een erf tegenover wonen?
En als ik nou langs iemand kom die kippen heeft met mijn paard?
De mussen die bij ons het voer van de grond komen jatten, doen dat naar alle waarschijnlijkheid ook bij onze kippenhoudende overbuur.
Misschien heb ik het wel van de gelderse vallei naar brabant/limburg gebracht, ik kom met enige regelmaat in die omgeving, en nu?
Kortom, de regelingen slaan helemaal nergens op en dienen alleen maar om de schijn op te houden dat men er alles aan doet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:24

Bel ff met het ministerie (LNV). Daar kunnen ze je precies vertellen wat wel en niet mag......

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:53

Citaat:
Dat is wat de overheid je wil doen geloven. Of dit werkelijk zo is, kan niemand bewijzen.
Wat is de incubatietijd?
Kunnen alleen kippen het overbrengen?
Als je paard het kan overbrengen als het bij kippen staat, waarom een mens dan niet?
Waarom kan een dier het wel overbrengen en mijn auto niet?
Waarom kan een dier het wel overbrengen als het met kippen op het erf staat en niet als de kippen op een erf tegenover wonen?
En als ik nou langs iemand kom die kippen heeft met mijn paard?
De mussen die bij ons het voer van de grond komen jatten, doen dat naar alle waarschijnlijkheid ook bij onze kippenhoudende overbuur.
Misschien heb ik het wel van de gelderse vallei naar brabant/limburg gebracht, ik kom met enige regelmaat in die omgeving, en nu?
Kortom, de regelingen slaan helemaal nergens op en dienen alleen maar om de schijn op te houden dat men er alles aan doet.


De meeste mensen beseffen nog steeds niet hoe ontzettend besmettelijk dit virus is!

Nee, niet alleen kippen kunnen het overbrengen maar ook eenden, pauwen, kalkoenen, parelhoenders, kwartels, fazanten, patrijzen, ganzen, zwanen, duiven, struisvogels, emoes en nandoes. Dit zijn dus de zogaamde AI-gevoelige dieren. Het blijkt nu ook zo te zijn dat varkens dragers zijn van het virus. Of ze het over kunnen brengen weten ze nog niet, dat is aan het eind van deze week pas bekend.
Al die wilde vogels kunnen inderdaad ook besmet zijn...

Als je bijvoorbeeld een heel klein beetje stof op je auto hebt waar het virus in zit kun je dus inderdaad door met deze auto te gaan rijden het virus overbrengen. Dit geldt dus ook als je het op je kleding hebt o.i.d.

Konden ze het virus maar een kleurtje geven dan was het te volgen. Dit kan natuurlijk niet en is het alleen maar te stoppen door zo weinig mogelijk transporten.

Het virus is waarschijnlijk naar het zuiden overgebracht door een ruimingsploeg. Deze mensen mogen 72 uur niet op een ander bedrijf komen en hebben dit toch gedaan.

Die regels slaan echt wel ergens op!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 11:05

pien het is al bewezen dat dit NIET door de ruimingsploeg komt. Hoe het wel komt moet je mij ook niet vragen. En dat eventueel varkens het zouden kunnen overdragen en andere dieren niet snappen ik en mijn hersens al helemaal niks meer van. Enne wilde vogels zijn immuum voor dit virus. Ik ben het voor een deel met ikke eens dat de regels nergens opslaan. Het is in gebieden waar pluimveebedrijven stijf op elkaar zitten, net als toen met de varkenspest. Deze gebieden besmetten elkaar en het gaat door de lucht heen (waarom denk je anders dat ze geen mest mogen rijden????)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 11:06

Shaienne schreef:
Volgens mij kan het. 2 weken geleden hebben wij ook een paard opgehaald uit compartinent A.


Maar inmiddels zijn er weer allerlei andere regelingen, en bestaande regelingen zijn aangescherpt of aangepast.

Als je het zeker wilt weten, kun je het beste het ministerie bellen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 11:11

Ik heb gisteren gebeld. Ze wisten het ook niet helemaal. Maar volgens de man aan de telefoon kon ik gewoon heen. Ik neem voor de zekerheid wel een aangepaste route zodat ik zo min mogelijk door compartiment A hoef.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 2 bezoekers