5e veulen,

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

5e veulen,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 09:45

Het 5e veulen van Kingston is geboren. Uit een bonte moeder. Een donkerbruin merrietje met 4 witte voetjes en een kolletje. Moeder en dochter maken het goed.

Ze was 25 dagen overtijd en het veulen had al lange manen en een staart.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:46

Wat hebben jullie daar precies met Kingston vraag ik me af. Staat ie daar op stal? Wel leuk vergelijkingsmateriaal....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 22:03

Kingston is van ons, nou ja diegene waarbij ik op stal sta maar aangezien ik altijd bij hun ben heb ik het altijd over BIJ ONS.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:06

Het is echt een cutie, heel lief veulen. En mams is er helemaal happy mee Lovers
Maar ik moet zeggen dat alle veulens heel erg vriendelijk zijn.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:28

Helaas is dit veulen vandaag overleden...

Lang gewacht,stil gezwegen,nooit gedacht,toch gekregen......

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:29

Overleden? Hoe dat zo ineens?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:30

Ze had veulenziekte, gewrichtsontsteking dus.

Goedgekeurd onderschrift :)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:44

He jakkes wat naar zeg. Gebeurd dat nou eigenlijk vaak?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 21:44

Nou bij ons niet maar ik dacht dat het veulen goed dronk toen ik haar zondagochtend bij haar moeder zag staan. Dus kwamen de mensen terug van wedstrijd waarbij ik in huis zat en die zei dat het niet goed ging en ze wilde idd niet drinken. Een paar keer een flesje gegeven en ik ben gister bij de DA zelfs nog medicijnen gaan halen maar het ging niet goed. GIsteravond is de DA toch nog maar langs geweest en vanmorgen ging het wel weer. Ze was zelf opgestaan en dronk maar vanmiddag is ze in onze armen ingeslapen. Heel sneu hoor. Ze heeft dus geen biest gehad binnen 12 uur en dan krijgen ze veulenziekte. Ik voelde me wel schuldig omdat ik dacht dat ze dronk maar Piet (staleigenaar) neemt het mij niet kwalijk want hij had ook niet op wedstrijd hoeven gaan en het was haar eerste veulen dus hij kon al wat verwachten.

Niemand heeft schuld maar het is wel heel erg klote.

Nou moet er nog 1 veulenen voor de eerste keer en laatste weekend van april is er een menwedstrijd in Oldenzaal en dan zou ik dus weer op alle beessies moeten passen maar als die merrie nog niet geveuld heeft blijven ze thuis.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:56

oei he gatsie, dus dat komt als ze niet voldoende biest binnenkrijgen de eerste aantal uren. Hmmmz Jurga wil het veulen vaak ook niet echt laten drinken omdat dat haar pijn doet. Vorig jaar was dat ook een gevecht. Als het dit jaar maar wel lukt dan...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 08:06

Ja de eerste 12 uur moeten ze voldoende biest binnen gekregen hebben anders gaat het dus de verkeerde kant op. Ik hoop dat bij jou wel allea ook weer goed gaat dit jaar. En weet je wat ook nog zo raar is, de moeder van de merrie die bevallen is had het veulen ook al verstoten, het veulen lag ineens naast haar in de box, 6 weken te vroeg en dus jammer genoeg ook dood.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, josien_m_, MairiMacBran, Miiej, noordje, onpaard en 42 bezoekers