Dressuurpaard vs Tuiger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Dressuurpaard vs Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:15

In de IDS van deze week stond een foto van Briar die me erg deed denken aan een foto van Zakerno.
Hier de beide foto´s onder elkaar:
Afbeelding
Briar

Afbeelding
Zakerno (= Händell´s vader)

Ik vind ze niet echt voor elkaar onder doen.
Als Zakerno nou iets ronder kwam en Briar iets meer ging zitten zou je toch wel een erg mooi span hebben Haha!


Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:36

Een span waar jij wel mee weg zou willen rijden?
Inderdaad. Briar is niet een fijn gebouwd dressuurpaard

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:40

Ik vind Zakerno super Kwijl
Dit is dus de reden waarom ik op tuigpaarden val. Ik ben helemaal weg van de uitstraling .
Briar is ook mooi hoor, maar de oprichting van Zakerno Lovers

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:58

Nee sorry, ik zie behalve het kleurtje en aftekeningen geen overeenkomsten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:03

Nou, de eerste is een écht dressuurpaard en de tweede een échte tuiger....ik zie niet wat nou de overeenkomsten zijn???? Behalve dan dat ze beide vos zijn Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 15:51

Als Briar wat voorwaartser en zijn achterbeen wat actiever; dan zou het een mooi span................
Verder vind ik Briar een heel Gelders (dus mooi Knipoog ) exterieur hebben, kijk maar naar de hoge staartinplant, het hoofd, het front en de hals.
Heeft het KWPN deze binnen gehaald?????
Oeps, vergeten ilindra uit te loggen.

Suzanne F.

Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 08:12

Ik vind het beide geen echte dresuurpaarden. Veel te strak in de rug, beiden drukken de rug gruwelijk weg. Ik heb erg veel bewondering voor Brair trouwens want hij compenseert zijn exterieur met veel fantastische dingen.

Maar ik zie hier geen dresuurpaard in maar das mijn mening. Een dresuurpaard moet kracht, lengte, verbinding en rek en souplesse in de rug hebben en dat mis ik bij tuigpaarden en ook wat bij Briar.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 08:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Zakerno veel mooier vind. Maar ik vind tuigers nu eenmaal veel mooier dan dressuurpeerden. Tuigers hebben veel meer uitstraling Kwijl

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Suzanne F.

Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:11

Das erg persoonlijk Irene!! Daar zit tussen tuigers en dressuurpaarden ook verschil in!!

Er zijn zelfs shetjes met uitsraling! Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:10

Ilindra had je geen slechtere foto van Zakerno kunnen vinden hihi.

Suzanne F het is prima dat het je persoonlijke mening is maar ik kan zeggen dat de tuigers vaker beter door de rug lopen en ook een beter ruggebruik hebben dan mening dressuurpaard. Laten we het dan maar niet over het achterbeen hebben.

Het je wel een een echt tuigpaard voor de kar zien lopen eentje die echt gaat zitten met veel rug en achter been?

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:48

Het zijn 2 totaal verschillende paarden met beide een andere functie. Ik vind persoonlijk Briar een onwijs lelijk hoofd hebben, maar dat is smaak. ik zie ook geen overeenkomsten.
Tuigpaarden hebben vaak een fantastisch achterbeen, maar dragen hun front anders. Tsja het is waar je ze voor traint en waar je van houdt. Ik vind een goed dressuurpaard geweldig om naar te kijken maar als ik manno door de baan zie gaan geniet ik ook. Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:24

Prisca schreef:
Ilindra had je geen slechtere foto van Zakerno kunnen vinden hihi.

Suzanne F het is prima dat het je persoonlijke mening is maar ik kan zeggen dat de tuigers vaker beter door de rug lopen en ook een beter ruggebruik hebben dan mening dressuurpaard. Laten we het dan maar niet over het achterbeen hebben.

Het je wel een een echt tuigpaard voor de kar zien lopen eentje die echt gaat zitten met veel rug en achter been?


Je hebt verschil tussen dressuurpaarden in de basis en in de top, en dat is met tuigpaarden ook zo. Bij beide zie je paarden die zonder rug- en achterhand gebruik de baan rondgaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Googlebot, GrapeshotBot, laura22, Mark0919, Myrthe1, nafkedemi, StonedRomy en 33 bezoekers