hoe rijden jullie je paard de week na de cross?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

hoe rijden jullie je paard de week na de cross?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 21:28

zoals de titel al zegt:
hoe rijden jullie je paard de week na de cross.
ik heb loulou de dag erna rustig buiten gestapt en een klein stukje gedraafd. vandaag (2 dagen erna dus) ook veel gestapt en wat meer gedraafd, maar nou hoorde ik dat je de 2e dag juist bijna niks moet doen omdat ze dan juist ergere spierpijn hebben.

dus wanneer beginnen jullie weer actief te trainen?


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:46

de dag na de cross even lekker buitenritje, even lekker ontspannen dus.. De 2e dag na de cross rust.. de 3e dag na de cross dressuurtraining en vanaf de 4e dag pak ik het weer helemaal op...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 21:48

o, jij geeft hem dus ook de 2e dag rust.
ik wist nie dat da moest. naja weer iets geleerd Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:50

geeft niet joh, weer wat geleerd idd, was je paardje nog een beetje stijfjes?? Of niet?? Als je paard erg stijf was is het wel verstandig om de 2e dag even wat met hem te stappen/draven..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:51

Lau en ik doen het altijd zo (zowel na endurance als na cross):

De eerste dag na een wedstrijd NOOIT stilzetten, maar in beweging houden. Dus lekker naar buiten, de wei op of de paddock in, en daarna even wat lichte arbeid (beetje dressuren, maar bij voorkeur een klein uurtje naar buiten en dan in alle gangen even kijken hoe hij loopt). Als dat goed gaat, kan hij de tweede dag wel rust krijgen. En anders de derde dag. Daarna gewoon de training weer rustig oppakken.

Ret heeft na de laatste endurance echt totaal nergens last van gehad, hij was bij wijze van spreken na twee dagen alweer in staat om nog zo'n afstand te lopen of een cross te rijden. Was ik erg blij mee!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:15

Ik doe het ongeveer het zelfde als de mensen die al hebben gereageerd..
De dag na de cross gewoon eventjes rustig buiten wat doen, stappen, draven en een galopje. De 2e dag geef ik haar dan meestal rust en doe der op de wei.. Daarna pak ik het weer rustig op en kan ik weer lekker trainen Lachen


Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie je paard een week van te voren rijden voor de cross. Hoe delen jullie dat in?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 08:59

nee, de 1e dag erna was ze met draven wel erg stijf, maar de 2e dag viel wel mee.
ik geef der vandaag wel een rustdag, heb toch weinig tijd.

van mijn lesgeefmens moet ik hem de week, 2 weken voor de cross flink rijden. en 1 week voor de cross iets rustiger aandoen. wel gewoon elke dag rijden, maar niet meer proberen dingen te verbeteren enz. en 1 dag voor de cross 15- 20 min rijden. lekker voorwaarts neerwaarts, stapje,drafje,galopje en dan stoppen. en daarna nog een tijdje in de molen zetten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anselma, Geralda1994, GrapeshotBot, Poldermenner en 134 bezoekers