Kopen of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 10:14

Hallo allemaal! Ik weet even niet meer wat te doen dus ik vraag jullie hulp! Ik heb sinds 4,5 jaar mijn oude pony weer terug gevonden en alles gaat heel goed met haar! Goed nieuws natuurlijk maar nu staat ze te koop! Ik heb haar gehad van haar 2e t/m haar 11e, toen is ze verkocht omdat het toen niet anders kon. Het probleem is nu dat ik niet weet of ik wel genoeg tijd voor haar heb......ze is gewend om gemiddeld 4 x per week te rijden en de rest staat ze buiten. Ik ben bang dat ik ook maar 3 a 4 x per week er heen kan......mijn oplossing zou natuurlijk een bijrijder zijn, maar ja vind maar eens een goede! Wat denken jullie is het eerlijk om een paardje terug te kopen terwijl je er maar 3 a 4 x per week heen kan?
ik ben benieuwd!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 11:31

Als ze die andere dagen in de wei mag staan, dan vindt ze dat helemaal niet erg hoor dat jij niet zo vaak komt Haha!
Natuurlijk wel zorgen voor voldoende toezicht en liefst (paarden)gezelschap!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 11:34

Als je er geen tijd voor over hebt is mijn stelling, niet kopen. Een pony heeft dagelijks aandacht nodig en als jij die niet kan geven moet je het niet doen. Ik ben hierin zeer stellig! Een kind neem je toch ook niet part-time omdat het jou toevallig beter uitkomt? Laat haar gaan naar iemand die wel tijd voor de pony heeft en kan jij beter op een manege gaan lessen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:24

Als er op die andere wel voor haar gezorgd wordt, is het niet zo'n probleem dat jij er zelf niet bent. Als je haar op een stal kunt zetten waar ze binnen en buiten gezet wordt en wordt gevoerd, dan moet het best kunnen.
Ze mist jouw rijden echt niet als ze lekker op de wei kan staan. Maar je moet er natuurlijk wel goed over nadenken of jij er de tijd voor over hebt...

* To Belg, or not to Belg *

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:32

Puur verstandelijk ben ik het met Eleonoor eens, je moet er wel de tijd voor nemen. Sentimenteel gezien zeg ik: meteen kopen en een leuke verzorgster erbij, klaar. Kunt haar ook kopen en dan op jacht gaan naar een leuk lief baasje......Ik zou het eerlijk gezegd zomaar niet besloten hebben

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 15:11

ik weet het....het is erg moeilijk! ze zou daar eventueel komen te staan met veel andere paarden en ze wordt gevoerd en elke dag in de wei gezet. Dit staat ze eigenlijk al haar hele leven zo. Dus ze is gewend om niet dagelijks aandacht te krijgen, en dit vindt ze ook niet erg hoor, tenminste nooit iets van gemerkt. Maar ik denk er dus over om dan een bijrijdster/verzorger te zoeken voor 3 dagen per week....dat ze toch wat extra aandacht krijgt, voor mij part een jong meisje die alleen maar vertroeteld, of denk ik nu verkeerd, er zijn toch zoveel mensen die niet elke dag naar hun paardje kunnen?

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 15:18

Als je die pony terug wilt, en kan regelen dat ze de andere dagen buiten loopt of een verzorgstertje heeft zie ik daar de problemen niet zo erg van in.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:51

Als ze elke dag in de wei staat geeft t toch niet? En een verzorgster is zo gevonden, rijden hoeft toch niet elke dag als ze dat toch al niet is gewend! Ik zou er alles voor over hebben om mn oude (verzorg)paardje terug te vinden en te kopen! Deze kans krijg je maar 1 x...


Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:33

Denk er is aan hoe oud ze is. Als ze al aardig op leeftijd is koop je haar in principe terug voor de dood. Klinkt cru maar dat heeft mij er ook van weerhouden om mn oude pony terug te kopen!!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:16

das toch juist goed?! Dan heeft ze nog lekker een oude dag bij je!

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 12:03

Unity schreef:
Denk er is aan hoe oud ze is. Als ze al aardig op leeftijd is koop je haar in principe terug voor de dood. Klinkt cru maar dat heeft mij er ook van weerhouden om mn oude pony terug te kopen!!


Ze is nog maar 15! (volgende week) dus dat ik het probleem niet hoor, ze is helemaal gezond, altijd geent, gewormd en is gechipt! Dus haar leeftijd is ok!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:18

Weet je al wat je doet??

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 18:48

ik weet het nog niet, omdat ik de aanschapprijs niet kan betalen, hier moet ik mijn pap en oma even heel lief voor aankijken of ik dit mag lenen....dit ga ik zaterdag doen!! dus dan weet ik meer, maar als ik het geld bij elkaar krijg doe ik het en dan zoek ik gewoon een verzorgster/bijrijder voor 2/3 x per week!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:37

Goed plan, en als je echt niet aan het bedrag kan komen, kun je haar misschien voor 2/3 dagen in de week verhuren, mits je een goede huurder vind.
In elk geval veel succes met je beslissing!

Let love shine so bright

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:48

ja als je echt van d'r houd en d'r wilt kopen zoek je er gewoon een bijrijder of verzorgster, dat zou ik iig doen. Je kent vast wel een betrouwbaar iemand en anders zorg je toch dat ze beweging krijgt. Even longeren of zo.
Ik zou het zeker doen!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:15

Volgens mij moet je het ook gewoon doen hoor. Als hij lekker de andere dagen in de wei staat is het toch goed. En als je een verzorgstertje hebt is het helemaal goed.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 11:03

Nou heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal, maar het hele feest gaat niet door! Ik kan de aanschafprijs niet betalen......
Ik baal dus heel erg......ik hoop maar dat ze een goed baasje krijgt! De eigenaresse gaat nu op zoek!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:27

misschien kun je contact houden met de nieuwe eigenaren en kun je er af en toe eens heengaan.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:00

Oh wat naar.
Ik zat eergister nog aan je te denken,zou ze haar kopen?
Heb je geen lief suikeroompje?
Blijf proberen,wie weet.Ze is nog niet weg en dus heb je nog even.
Als je haar echt heel graag terug wil,zal je echt alles moeten proberen en het gewoon niet opgeven.

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 10:06

Nee jammer genoeg heb ik die niet...dat suikeroompje...ik heb al mijn mogelijke geldbronnen al geraadpleegd......ik kan nu alleen maar hoepn dat eventuele nieuwe mensen het niet erg vinden dat ik soms langskom!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 13:19

Nou ik kreeg net een berichtje dat ze is verkocht...!!! Zo snel had ik het niet verwacht zeg!! Ik heb wel het emailadres gekregen van de nieuwe eigenaresse en heb haar natuurlijk direct gemaild!!!
Het grappige is dat ze nu weer terug is verkocht naar groningen.....daar kom ik ook vandaan en heeft lady ook altijd gestaan.....ik ben benieuwd het is natuurlijk maar de vraag of ze op een oude eigenaar zitten te wachten!!
Maar ze heeft het daar wel het goed schijnt, lekker in het land met nog twee paarden en verder wordt ze recreatief gereden!!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:11

Ach jee,dat is inderdaad snel.
wie weet kan je haar later weer vanhem proberen te kopen.
Ach als ze het maar goed heeft toch.
wie weet vinden ze het juist erg leuk dat je zo begaan bent met haar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 120 bezoekers