bloed bij straal door bekappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

bloed bij straal door bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 18:08

hallo vanmiddag is mijn paardje bekapt enze had best wel diepe scheuren in der straal de hoefsmid heeft dit bijgesneden en zei dat ik goed moest teren ik dus gelijk teer erop doen.wat zag ik eenbeetje bloed,niet veel hoor misschien maar eenhalve centimer maar tech.
ik heb er welteer op gesmeerd maar is dat welgoed? Huilen


Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:15

ik denk dat je er beter geen teer op kan smeren, misschien moet je het even afspoelen met water, misschien kan het wel geen kwaad hoor, maar ik had het er effies afgehaald.

Life go's on

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 18:18

aan de zijkant zit het niet in het midden ofzow!maar ik heb er nu dus al teer opgesmeerd!ik houd het wel in de gaten ik hoop dat het goed gaat ze liep niet kreupel ik heb nog gekeken

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:27

Beetje bloed geeft nix, ff uitwassen en in de gaten houden.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 21:19

okej zal ik doen!ik hop dat het goed gaat!!!! anders week ik het wel ff uit met biotex ofzow of is dat neit goed

gillian

Berichten: 4387
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:02

klinkt als rotstraal wat goed is weggesneden.
schrobben met zout water helpt goed, egyptische zalf ook.
absoluut NIET teren!!!! dit sluit nl af zodat de straal niet kan drogen.
wat ook goed helpt is hipposol, een groen flesje met spul Verward ik weet niet wat erin zit maar het werkt prima!!
succes ermee!!
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:41

Ik dacht ook aan rotstraal. Goed de stal schoonhouden!
En ik zou niet met Biotex in de weer gaan, want dat is slecht voor het hoorn. Ik heb van de dierenarts eens een spuitbus gehad met paars spul (volgens mij is het intussen groen) tegen rotstraal...helpt heel goed...

Je suis Charlie.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:45

Laten weken zou ik persoonlijk niet doen, dan maak je de straal alleen nog maar weker en vatbaarder voor scheuren, ik zou de wond gewoon uitwassen en er iets van ontsmettende zalf opdoen. Ik heb ook ooit eens een soort van groene zalf gehad toen mijn paard een hoefzweer had gehad. Dat ontsmette en sloot de wonde af voor vuiligheid. Anders is aan je dierenarts vragen achter zoiets he!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 07:33

maar als teren niet goed is waarom zegt de hoefsmid dan dat ik goed m eot teren met bruine teer? Lips are sealed Verward
nu weet ik het ook niet emer hoor.................

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:03

Je moet teren als de hoeven gezond zijn. Dan sluit het de onderkant van de hoef af tegen vocht en bacterien. Als er eenmaal rotstraal zit, dan sluit de teer de rotstraal in....

Je hebt trouwens wel een erg ouderwetse hoefsmid hoor. Die van mij wil absoluut niet van teren horen...is het wel een erkende hoefsmid?

Het eerste waar je naar moet kijken is de box, is die droog genoeg? Daarnaast ook naar het land...staat ze normaal erg nat?
Voor de verbetering van de hoornkwaliteit kun je biotine gaan voeren. Alleen moet je dit zeker een half jaar volhouden voordat je resultaten ziet...

Je suis Charlie.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:10

Vreemd wij hebben helemaal geen ouderwetse hoefsmid, maar die adviseerde pas geleden ook bij een puswondje (waarvan weten we niet) de hoef te teren. Teer heeft volgens mij een adstringerende werking. Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij op mijn opleiding heb ik toen geleerd dat het het vuil er "uittrekt".

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:50

Ik denk niet dat het zo heel erg is hoor, natuurlijk wel het teer eraf wassen, maar dat heb je toch al gedaan? Ik denk je paardje er voor de rest nix aan over houd hoor.

Life go's on


sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 19:28

ik heb vanmiddag noge gekeken en toen was er neits meer te zien niets ernstigs dus gelukkig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, NinaZ, Paardengek81 en 11 bezoekers