Nog niet zien bewegen.............................

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Nog niet zien bewegen.............................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 21:22

Nog 2 weken en dan krijg me hafmerrie Misty een veulen, maar ik heb nog geen 1 keer het veulen zien bewegen is dit normaal.....Aangezien ze dit jaar 3 word dus is ze vrij vroeg gedekt en we hebben haar 3/4 weken geleden gekocht en dus dr8ig vervoerd. Ze moest dus een uur reizen met de trailer en toen is ze ook nog eens in de trailer los gebroken en kwam ze verkeerd om in de trailer te staan. Zodat we haar bij een benzinepomp op de snelweg moesten omdraaien.

Kan dit gevolgen hebben op het veulen? Miss. leeft het veulen al niet meer?

Ze is de 25e uitgeteld ik hoop zo dat allus goed gaat. Aangezien ze nog maar net 3 jaar is en ze rent elke dag nog keihard en bokt.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:14

Kan je aan je merrie zien dat ze drachtig is?
ik bedoel heeft ze echt een dikke buik enzo.
als ze al binnen 2 weken moet veulenen dan moet dat toch daaraan al wel duidelijk te zien zijn (uitzonderingen zijn er altijd).
Ook zou haar uier nu al moeten ontwikkelen en de banden die naast haar staart lopen slap moeten worden zodat je de staart bijna op haar rug kan leggen.
Moet je eens goed kijken als ze heeft gedronken of je dan iets ziet bewegen.

Mijn pony moet nog een week of 3 en daar zie ik ook het veulen maar heel af en toe meer van bewegen hoor dus daar kan je denk ik niet 100% van opuit gaan.
tsja en vertrouw je het helemaal niet dan kan je dierenarts haar misschien opvoelen maar dat zou ik pas in het uiterste geval doen hoor.
Liever niet dan wel dus.

Afbeelding
zo zag mijn pony er 2 wkeen terug uit, en moet dus nu nog 3 weken ongeveer. Ook zij loopt nog te draven en te galoperen hoor.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:44

De laatste weken voor het veulenen is het veulen als het goed is gedraaid en zie je ook minder beweging.... Dat merk ik ook de laatste weken.... Maar goed, het ene veulen is beweeglijker dan de ander.
Maar wat Horse Pleasure al zegt, is ze echt zichtbaar drachtig? De uier zou dan nu ook allang ontwikkeld moeten zijn.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:36

Nou, bij Camilla, was ook 3 toen ze beviel, schoot de uier een paar uur van te voren pas vol. Daarvoor was er nog niets vreemds aan haar uier te zien!
Ik hoop voor je dat ie er nog in zit!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:04

Bij Genderose heb ik ook nog niet het veulen zien bewegen. Niet dat ik er erg op let, maar het moet toch opvallen lijkt mij als ik aan het poetsen ben (en dat doe ik de laatste tijd lang, vanwege verharen). Gennie moet tot 8 mei, maar vanaf vorige week maandag slappe banden (achterhand) en sinds zaterdag druppelt er melk uit haar uier. Maar geen tekenene (meer vorige week wel) dat het veulen snel komt. Ik maak me opzich ook wel een beetje zorgen omdat ik het veulen nog neit heb zien bewegen. Terwijl vorig jaar het vuelen wel redelijk veel beweging had. Maar mischien omdat het veulen een ontzettend eigenwijs, eigenzinnig en brutaal veulen was Haha!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 20:20

Ze is zeker weten dr8ig hoe dik ze wel niet is en die uiers zijn echt wel dik en ze is dr8ig verklaard door de dierenarts, maar door die trailerreis enzo ben ik zo bang dat het veulen niet meer leeft....

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:26

Het veulen van mijn verzorgmerrie moet nog 1,5 maand in de buik zitten, maar hebben we al zien bewegen. Maar niet alle veulens zijn erg beweeglijk.