[VD] Wat als paard achteruitloopt bij buigen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

[VD] Wat als paard achteruitloopt bij buigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 19:50

Ik had bij Dundee geprobeerd of ik haar kon laten buigen. Alleen loopt ze daarbij achteruit. en nu weet ik niet hoe ik kan voorkomen dat ze achteruit gaat lopen. Ik heb al geprobeerd haar tegen de muur te zetten. Maar zodra ze naar beneden komt, en de muur voelt, schrikt ze daarvan en komt ze gelijk weer omhoog...

Heeft iemand een oplossing?

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:54

Hier een makkelijke oplossing, zet hem met zijn kont tegen een stevig hek of een muur aan zodat hij niet achteruit kan gaan.

En als je hem dan laat buigen kan hij niet meer achteruit kopen Lachen

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 19:58

das dus het probleem zodra ze dan wilt buigen, en ze voelt iets tegen haar kont durft ze niet meer...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:53

Leer ze eerst het commando "blijf".
Als ze heeft geleerd om te blijven staan (ten allen tijde) kun je ze leren buigen.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:06

haha mn paardje doet hetzelfde en die kent het commando wachten oftewel blijf heel goed en blijft normaal gesproken altijd staan maar als ie dan moet bukken krijgt ie van mij meestal iets lekkers en dat wil ie wel graag hebben maar hij doet het uiteindelijk wel en met zn kont tegen een muur of hek doet ie het ook gewoon laatst deed ie het zelfs gewoon in de bak dus blijven oefenen wil wel helpen denk ik Lachen

groetjes fabienne

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:08

die van mij deed dat eerst ook, maar als ze eenmal snappen wat de bedoeling is doen ze het misschien niet meer in ieder geval die van mij niet.. en idd anders gewoon tegen een moor of haar voor met een halstertouw terug laten houden

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:11

Wat misschien ook goed help:
Haar leren dat als ze iets aan haar kont voelt ze er niet meteen bang van hoeft te zijn. Dat scheelt ook een hoop.

Veel succes !