Vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 17:52

Ik ben benieuwd wat voor richting jullie western rijden? Dus recreatie of wedstrijden. Op wat voor een paard je rijd? En als jullie wedstrijden rijden welke klasse Haha! Omdat ik het wel een beetje van sommige weet maar wil het van meerdere weten!

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:06

ik rijdt altijd trainent (dus wedstrijden) maar mn paardje die ik nu heb is pas 2 en een nrps dus die ken ik nog zeker een jaartje niet inrijden, als ik hem ingereden heb ga ik er reining mee rijden(tenminste das wel de bedoeling Tong uitsteken Knipoog

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:20

Ik rijd recreatief met m'n belgisch trekpaard Haha! , maar wel met als doel om ooit een pleasure/ horsemanship wedstrijdje te rijden.

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:21

Alleen maar recreatief op de hei (kon slechter Lachen ), maar ook daar kun je trainen (soms is het wel eens nodig Lachen ).

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:25

Ben net met eigen paard begonnen en inmiddels heb ik er 2 wedstrijden op zitten. Stan is een BS Paint en nu 4. We rijden nog in de beginners, ik ben net lid van de wran geworden en wil hem en mezelf nog wat ervaring op laten doen. Het plan is all-round te worden Lachen

Ik train zo'n 2 of 3 keer per week en rij zo'n 1 a 2 keer Lachen
Totaal dus meestal 4 keer per week. Ik train nog niet heel erg zwaar.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:35

Ik reed met een new forest merrie reining (wat een stops .....................5 a 6 meter............... Kwijl ) maar dat dan in de beginners klasse
Ook deed ik wel pleasure of trail voor de oefening Haha!
Nu heb ik een heel jong paard gekocht, maar wil daar later ook reining mee gaan doen.... Pling
groetjes

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:58

Halter, pleasure en trail, Open en amateurs met mijn Paintmerrie, Halter met haar 2- jarige hengst en pleasure, trail en reining met mijn Quartermerrie, maar die is nu met wedstrijd- pensioen en is nu een overheerlijk recreatie- paard!

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:04

Ik rij vanaf nu 4 maanden wedstrijden met m'n 5 jarige paint. Ik ben begonnen met reining, en ben later ook pleasure er bij gaan doen. Ik wil nu ook met haar starten in de horsemanship. Maar de reining staat voor mij op nummer 1!

Verder heb ik nog een 3 jarige quarter, die ik nu 1 keer heb gestart in de pleasure. Het uiteindelijke doel is ook voor haar de reining.

Ik start nu nog bij de beginners, maar waarschijnlijk ga ik eind dit jaar over naar de amateurs.

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:34

ik rijd met mijn nrps-pony voornamelijk reining. Probeerde altijd meer onderdelen, maar hij is een te grote heethoofd voor de trail. En in de pleasure wil hij voorop dus dan gaan we in uitgestrekte draf door de bak in plaats van jog. Dit heeft er altijd al in gezeten en ben al 5,5 jaar bezig het er uit te rijden. Ik ben een beetje bij de beginners blijven hangen. Ik zou begin dit jaar eindelijk de sprong in het diepe maken, maar door een blessure aan mijn hand ging dat niet door. Inmiddels zijn mijn vader en zusje ook in de wedstrijdsport actief en ik heb niet zo veel zin om van 's ochtends de beginners trail (die rijdt mijn vader) tot 's avonds de amatuer reining te moeten wachten en de gevorderde beginners is voor mijn geen optie, omdat mijn paardje alleen in de reining zich kan gedragen. Dus misschien dat we met z'n allen begin volgend jaar over kunnen, of ik eerder als ik van de wran moet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:01

Ik wil uiteindelijk reining gaan doen, maar focus me eigenlijk overal een beetje op. Bud is behoorlijk allround. Hij heeft een hele mooie jog, dus misschien kunnen we ook nog eens een pleasureproefje meepakken Lachen Maar ik wil uiteindelijk helemaal voor de reining gaan. Trail, wat hij erg leuk vindt, wil ik ter afwisseling doen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 16:55

Ik rijd met mijn kwpnner Lois recreatief omdat ik totaal geen wedstrijdambities heb. We trainen wel vaak in de bak en in het bos maar dat vooral omdat het een soepel en gehoorzaam paard oplevert. We trainen vooral pleasure/trail en soms wat reining patroontjes.

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:25

ik rijd wedstrijden houd niet van buiten rijden ik vind het niet leuk (betekent niet dat andere het niet leuk mogen vinden).
En ik rijd een paint merrie in de all-round

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 18:38

Ik heb 2 Quarter horse merries. Een moeder en dochter. De oudste is 21 de jongste wordt in mei 3. Met mijn oudere merrie rijd ik nu recreatief, we spenderen veel tijd in het woud En oefen ik vanalles een beetje, reining, soms pleasure als ik lam ben, andere keer weer mn eigen ding vanalles eigenlijk. Ik heb met haar in het verleden wel wedstrijden gereden, maar ze is niet echt relaxed op de trailer dus doe ik dat niet meer. Ik heb wedstrijden in Pleasure, trail en Horsemanship gedaan.

Met mn jongere paardje ga ik deze zomer echt beginnen met trainen. Haar vader is een reiner dus ik hoop dat ze wat genen van haar pa heeft. Ik wil haar in het begin voor wat pleasure wedstrijdjes inschrijven zodat ze wat went aan wedstrijden, maar uiteindelijk wil ik proberen te gaan reinen... wat iedereen hier blijkt te willen. Is ook wel het leukste moet ik toegeven Knipoog
oh ja en ik wil ook zeker western riding gaan doen. Lijkt me heel moeilijk maar wel supergaaf! Sigaar

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:16

nee, ik niet. Ik rijd all-round ik wil wel een beetje reining maar: You need Pleasure in your Reining. *LOL*

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:07

Ik start a.s. zondag voor het eerst met mijn Appaloosa ruin in de Gevorderde Beginners, d.w.z. beginners reining en amateur trail en horsemanship. Lips are sealed
Ik en mijn paard zijn all-round bezig, dat vindt ik ook het leukst. Ik rij meestal 3 keer per week (dinsdags thuis, donderdags les en weekends thuis of in het bos). Een echte fanatieke wedstrijdruiter ben ik niet: rij gemiddeld 1 wedstrijd in de 6 weken ofzo, hangt er vanaf of het in de buurt is Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:29

Trinity: daar wilde je toch een ander paard voor kopen? Ik zie Jules niet echt een reiningproef lopen... Verward Lachen Pleasure kan ze super, en andere onderdelen ook, zoals horsemanship en trail.

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:44

XoNo schreef:
Trinity: daar wilde je toch een ander paard voor kopen? Ik zie Jules niet echt een reiningproef lopen... Verward Lachen Pleasure kan ze super, en andere onderdelen ook, zoals horsemanship en trail.

Daar zeg je zo eens wat. }>

De redenen die sommige mensen hier geven waarom ze een bepaalde discipline rijden is voor het merendeel toch omdat zij het leuk vinden. Maar vinden jullie paarden dat ook? Kijken jullie ook daadwerkelijk naar of je paard het in zich heeft wat jij voor ogen hebt?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 23:23

Pardon, maar elk paard kan een amateur reining proef lopen. En als het paard het leuk vind dan is daar niets mis mee.
Of je een hoog niveau hebt of niet maakt geen fluit uit imo. Als je beiden plezier hebt, dan GO Lachen
Sorry, dat was weer off-topic. Gaat wel snel hier Scheve mond

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:42

Ik rijd radetsky als recreatie alleen gaat het nu wel ineens ERG goed... dus das zonde om dat niet aan heel de wereld te laten zien Knipoog !

En ik rijd de quarter van mijn instructriese, daar train ik nu 2 a 3 keer per week mee en daar ga ik wel wedstrijden meedoen. O.a. het NK in oktober

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:59

Rom, daar heb je inderdaad gelijk in! Maar Trinity staat bij mij op stal en ik dacht dat dat het plan was Haha!

Vallerina: ja, ik kijk naar wat mijn paard leuk vind, maar ik kijk ook naar wat er binnen zijn mars ligt. Lol maken is natuurlijk hetgeen waar je het voor doet, maar ik wil geen flater slaan.

wannabe
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 00:19

goeie dag,ik heb een quarter merrie en daar rij ik reining mee, train 5 dagen in de week en ontspan dan 2 dagen, maar het trainen vindt ik het leukste, wedstrijden rijden is dan weel het einddoel

wannabe
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 00:26

ben ff vergeten te vermelden dat ik zowel amateur als open start ( als het even kan.)

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:22

Ik train met Loky voor de reining en rij verder recreatief maar heb me voor het eerst opgegeven voor een beginners-oefen wedstrijd eind mei. Ik train 3 dagen in de week in de bak, 2 dagen lekker buiten het bos in, 1 dag longeren en 1 dag rust. En dat met zoveel mogelijk afwisseling; dus geen twee dagen achter elkaar hetzelfde. Het lijkt me leuk om af en toe met wedstrijden mee te doen, goed voor de discipline maar ik heb geen enorme ambities in die richting. Gewoon voor de lol en gezelligheid vind ik prima, bovendien vind Loky het trainen hartstikke leuk.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:44

Ik houd wel rekening met mijn paard voor wat betreft de trainingen. Als het aan mij lag gingen we elke dag fanatiek in de bak aan de slag maar daar rijd ik mijn paard mee naar de knoppen. Nu train ik 2 x per week, 2 x per week parelli en 2 x per week een flinke up-tempo bosrit van een leuk aantal kilometers. Tussendoor nog wat vrijheidsdressuur etc. Ik train hem eigenlijk all round, hij vind alles wel leuk.