Gaat Show Girl Honey nadoen of....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Gaat Show Girl Honey nadoen of....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 13:04

Sinds het weekend heeft Showgy ineens een enorme uier...
De laatste 2 jaar dat ze zo'n uier kreeg duurde het nog ongeveer een week, en toen kreeg ze d'r veulen...
Maar het punt is... ze is pas half mei uitgerekend! Op zijn vroegst 19 mei , op 19 juni is ze namelijk voor het eerst gedekt.

Heb vanmorgen wel even met de dierenarts overlegd, of het misschien een uierontsteking kon zijn, maar dan zou ze zich erg ellendig moeten voelen en koorts hebben en dat heeft ze dus niet.
De dierenarts zij wel dat ze misschien zo reageerde met haar uier omdat het veulen zich misschien aan het draaien is. Maar dat was de voorgaande jaren nooit zo.. dus heb daarover mijn twijfels... Scheve mond
Ik zie het veulen wel enorm bewegen nu, en echt al achteraan de buik bovenin zegmaar, en dat zag ik de voorgaande jaren ook pas in de laatste 2 weken van de dracht.

Showgy veult normaal al wel een week eerder, dus hoop dat het toch niet al te snel gaat met haar en op zijn vroegst eind april een veulen krijgt, dan zou het 3 weken te vroeg zijn, dat komt wel vaker voor, maar zo vroeg als Honey van Stef het deed hoeft van mij nou ook niet Knipoog , ook al ging dat gelukkig goed. Maar heb wel stille hoop dat Showgy nu een merrietje krijgt , aangezien merries meestal eerder komen... Ben benieuwd!

Maar ik ga haar zeer goed in de gaten houden de komende dagen, en zit nog geen melk in de uiers, maar al wel geel vocht. En ik denk erover om voor de zekerheid toch maar vast de birth-alarm om te doen...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:24

Wat spannend zeg! Ik ben ook echt afwachtende nu....

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 17:55

Jurga schreef:
Wat spannend zeg! Ik ben ook echt afwachtende nu....


Jij blijft wachten! Tong uitsteken

Maareh spannend... vind het eigenlijk nu best eng. Scheve mond
Zo als het er nu uitziet, krijgt ze binnen 2 weken een veulen en das érg vroeg...
Maar misschien dat Show ineens ook al anderhalve maand van te voren tekenen gaat vertonen, (hoewel ze dat nooit eerder deed), ben ik dan ff blij... Krijg ik net zo'n topic als Jurga. Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:02

Dat zou een stunt zijn *LOL*.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 13:54

ppfff, ik hoop dat je je paard en het veulen het er goed van af brengen. wat ze ook heeft. hopelijk is er niets mis met het veulen als het zo vroeg geboren wordt!
veel succes!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 17:48

Nou misschien is me wel gewoon voor het ootje aan het houden Bloos , maar dit heeft ze bij haar 2 vorige veulens nooit gedaan, vandaar dat ik het wat eng vind. De eerste dekking was 19 juni, als ik dat aanhou en laten we zeggen dat ze nu misschien 3 weken eerder gaat bevallen dan zou het zo 28/29 april kunnen komen, dat duurt tenslotte ook nog maar 2 weekjes, dus dan valt het nog wel mee. Het veulen leeft in ieder geval nog, het sparteld zeer uitbundig *LOL* , Showgy staat er af en toe bij van help Ach gut !
Mijn buik stuitert! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 08:30

Oh spannend! Dan zou het idd kunnen dat het al snel komt en het niet te vroeg is... Is ze toen niet gescand op dracht, maar gewoon hengstig geweest zodat ze nog een keer is gedekt dan? Of was dat niet zo duidelijk? Ben benieuwd!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 08:51

Ja beide merries zijn gescant in het najaar, en het vruchtje van Showgy was iets kleiner dan die van Angel, en die moet 22 mei vandaar dat ik dacht dat het bij Showgy wel later gepakt had, later kan ze niet gedekt zijn, eerder ook niet toen zat er nog een veulen in...