Hele proef doornemen in losrijbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Hele proef doornemen in losrijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 16:14

Vandaag wedstrijd gehad en dan irriteer ik me mateloos aan die mensen die werkelijk hun hele proef nog even gaan rijden. Ze kijken niet links of rechts...staan midden op de hoefslag stil, verruimen over de diagonaal.
Kunnen ze dit niet gewoon lekker thuis doen?


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:32

Echt hun hele proef rijden?
Vind ik een beetje raar!! Als je de oefeningen nog even doorneemt is te begrijpen.

Maar je proef (en de oefeningen) train je thuis en niet in een inrijbak. Alsof je dan nog wat kan veranderen, veel verschil zou het niet uitmaken. Beetje vreemd vind ik het zeker wel.

Of er regels voor zijn weet ik eigenlijk niet. Verward

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:46

Of er regels voor zijn niet denk ik, maar je heb t wel de bakregels, ik zou er gewoon iets van zeggen tegen die mensen.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:11

Ik kwam het vandaag ook nog weer tegen. En bijna nog boos kijken als je er in de buurt komt, doorheen rijd.

Heb me vandaag sowieso zitten ergeren tijdens het losrijden.... Lips are sealed
Ik heb nou niet het makkelijkst beest en die begon een beetje te flippen (half wat steigeren, helemaal over de schouder weglopen, dat zulk soort gezeur), dus ik wil d'r even goed op d'r sodemieter geven, kom ik in de buurt van iemand die midden in het losrij terrein aanwijzingen aan iemand stond te geven, krijg ik te horen "opzouten" Ja jezus zeg, is toch om te rijden? Ga er dan niet midden in staan ofzo Lips are sealed (beetje offtopic, maar zo vind het zo frusteren Haha!)

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:52

ItsMe schreef:
Ja jezus zeg, is toch om te rijden? Ga er dan niet midden in staan ofzo Lips are sealed (beetje offtopic, maar zo vind het zo frusteren Haha!)


Gelijk heb je, en volgens mij mag je officieel niet eens aanwijzingen geven op het losrijterrein!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:58

Ik vind het niet erg als mensen elkaar aanwijzingen staan te geven, maar soms denk ik wel eens van: goh, doe dat thuis. Dan staan ze elkaar uit te schelden omdat het niet gaat, of ze rossen hun hele beest af. Dat vind ik dus niks

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:10

Het is frustrerend, maar probeer oogkleppen op te hebben. Het schiet voor jezelf niet op om ook nog eens geïrriteerd te raken door anderen. Probeer je, zo goed als kwaad het kan, je te focussen op je eigen werk.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:27

Tyrza schreef:
Het is frustrerend, maar probeer oogkleppen op te hebben. Het schiet voor jezelf niet op om ook nog eens geïrriteerd te raken door anderen. Probeer je, zo goed als kwaad het kan, je te focussen op je eigen werk.

Ja ok, maar als ik mijn eigen werk aan het doen ben en ik krijg een grote mond omdat ik toevallig beetje in de buurt kom met moeilijk doent paard, word ik wel beetje pissed hoor. Het is wel een terrein om te rijden, hebben ze maar rekening mee te houden

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:30

Daar moet je dus gewoon maling aan hebben. Dat zegt meer over die persoon dan over jou, toch? Ze weten wat ze te wachten staat als ze een wedstrijd rijden...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:48

Johan schreef:
verruimen over de diagonaal.
Kunnen ze dit niet gewoon lekker thuis doen?



hmmmm ik zal wel weer erg blond zijn hoor, en heb ook nog maar 3 keer gestart, maar verruimen op de diagonaal, wat is daar erg aan????
Ik begrijp dat het erg vervelend is als er nog 'ns een hele proef wordt voorgelezen, maar als iemand gewoon voor zichzelf aan het rijden is, hoort dat onderdeel er toch ook nog even bij, al is het maar om te checken of ie nog aan het been staat..........
of ben ik nu weer helemaal verkeerd bezig geweest toen met losrijden... Verward

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:40

Een hele proef doornemen in de losrijbak lijkt me nogal vervelend. Heeft trouwens ook geen enkele zin, als de oefeningen er dan nog niet in zitten ben je toch al te laat. Verruimen op de diagonaal vind ik wel een oefening die bij het losrijden hoort. Bij mij tenminste wel...

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 00:17

Na het schrijven van deze topic was mijn irritatie en frustratie Boos! alweer een stukkie minder! Clown Verruimen doe je gewoon op de lange zijde als je met veel mensen aan het losrijden bent. Ook geeft het niet als je een aantal keren wilt halthouden maar sommige mensen doen dit gewoon op de hoefslag. Iedereen is bij het losrijden even met zichzelf en zijn paard bezig en dan baal ik er van als ik ook nog op een andere combinatie moet letten die blijkbaar thuis niet genoeg geoefend heeft!
Als jij, MirageGidran, je proef doorneemt en dit niet doet door tig keer van hand te veranderen en iedereen voor de hoeven te rijden, is er natuurlijk niks aan de hand!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:21

Johan schreef:
Als jij, MirageGidran, je proef doorneemt en dit niet doet door tig keer van hand te veranderen en iedereen voor de hoeven te rijden, is er natuurlijk niks aan de hand!


Ik verander heel vaak van hand, als mensen gewoon de regels in gedachten houd, kan daar mijns inziens niets mis mee gaan hoor.
Ik hoef geen kilometers te draaien dus wat heb je aan alleen maar de hoefslag te volgen?

wat ik wel begrijp wat HEEL irri is is halthouden op de hoefslag, dat doe je niet nee.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:49

Verruimen op de diagonaal vind ik ook redelijk normaal om dat mee te pakken bij het losrijden. Dat mensen een hele proef doornemen is meer hun probleem dan dat van jou. Zij hebben dus blijkbaar niet goed geoefend en het zal ze een stuk onzekerder maken. Let op jezelf, daar heb je al meer dan genoeg aan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:52

als mensen gewoon de voorrangsregels in acht nemen, moet verruimen op de diagonaal gewoon kunnen. Maar je moet dan niet als een tank dwars door iedereen heen lopen; dan kan ik me de frustratie enigzins voorstellen!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:42

ja ik ken het probleem. niet zo zeer van mensen die de proef rijden met losrijden maar wel het negeren van de 'bakregels' om de meter op te rem trekken (figuurlijk) omdat je anders een vreselijke botsing tegenmoet gaat. maar ja ik zeg maar zo ik zeg maar nix. als je je eraan gaat ergeren heb je daar allesbehalve baat bij. gefrustreerd de ring in gaan geen goed idee. altijd blijven lachen

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:30

Tja je moet je proef thuis kennen. Ik neem af en toe ook wel een lijn tijdens het losrijden om nog even te oefenen maar een hele proef moet je toch wel thuis geoefend hebben.
Aan de bakregels negeren heb ik ook echt een hekel!!! en mn paard gelukkig ook!! die loopt gewoon dwars door als ik dat wil

She's my lady Lovers

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:36

Ik snap trouwens niet dat er geen regel is dat stappers gewoon OP de hoefslag stappen, dan hoef je er tenminste niet continue omheen te sturen.
Bij het springen werkt dat super.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:53

ik stap nooit zelf op de hoefslag maar dat is omdat dat een regel is hier en het is dus echt VEEL fijner rijden.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:13

Okkie1 schreef:
ja ik ken het probleem. niet zo zeer van mensen die de proef rijden met losrijden maar wel het negeren van de 'bakregels' om de meter op te rem trekken (figuurlijk) omdat je anders een vreselijke botsing tegenmoet gaat. maar ja ik zeg maar zo ik zeg maar nix. als je je eraan gaat ergeren heb je daar allesbehalve baat bij. gefrustreerd de ring in gaan geen goed idee. altijd blijven lachen


Maar ja in een (naar verhouding) veel te kleine bak met veelste veel mensen die 10 minuten van te voren er nog even een oefening willen instampen vind ik persoonlijk hoogst irritant. Ik kan me redelijk goed afsluiten van de rest, maar als iedereen aan de kant aanwijzingen staan te geven of in de bak dekens aan het wisselen zijn komt bij mij de stoom uit m'n oren Boos! . Maar we blijven lachen Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:16

altijd blijven lachen.... Haha!


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:20

best wel frapant...iedereen vind het vervelend en toch gebeurt het? als iedereen nou daarop gaat letten of ze zelf niet ook zo'n ergernissen (onbewust??) veroorzaken..en daar wat aan doet?!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:29

Ik stoor me in het geheel niet aan anderen. Gewoon er omheen sturen Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 15:26

Heet jij dan niet gewoon "RAM-kabouter"?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:11

Nee, want ik stuur er omheen Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers