Wat voor scooter hebben jullie, en hoe bevalt ie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Wat voor scooter hebben jullie, en hoe bevalt ie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 19:45

Aangezien ik binnekort een scooter ga kopen, ben ik opzoek naar de ervaringen van mensen met bepaalde scooters Knipoog . Ik kan alleen nergens een site met gebruikers ervaringen vinden . dus zou ik graag van de scooter rijders onder ons het een en ander weten:

Wat voor scooter hebben jullie?
Hoe bevalt hij je?
En zijn er misschien sites waar dit opstaat? (ik kon er geen vinden, maar je weet maar nooit Schijnheilig )

Alvast bedankt!!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:23

Aprilia Ralley LC. Bevalt goed, ondanks de typische italiaanse trekjes. Lastig starten met koud en vochtig weer.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:27

Ik had een Puch NRG. Ik heb hem verkocht, omdat ik hem weinig gebruikte en het opgebrachte geld goed kon gebruiken *LOL*
Beviel uitstekend, alleen was de 5,5l benzinetank best wel klein. Heel leuk dashboardje, met toerenteller, benzinemeter en snelheidsmeter. Electrische start, ruime helmopbergplaats onder het zadel. Een haak onder je stuur om bijvoorbeeld een schooltas aan vast te leggen, redelijk ruim (ik ben zelf een kleine 1.87m). Trekt lekker snel op Lachen

Afbeelding

Link: http://www.scooterland.nl/scooters/nrg.html

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:28

Ik had een peugeot vivacity, die beviel prima maar werd gejat.
Nu heb ik een peugeot zenith en die bevalt ook prima.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 21:10

Ja, vivacity leek mij ook wel leuk, en de speetfight, en de yamaha aerox. Die 3 ben ik erg in geinteresseerd haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:13

Speetfight en Aerox zijn beiden wel gaaf Cool
Vivacity is wat goedkoper Tong uitsteken

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 21:17

Ja, ik vind die aerox t leukste, maar hij moet natuurlijk ook rijden he Schijnheilig haha

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:21

Degene die ik heb gezien, reden wel hoor Haha!

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:27

Ik heb een Viva City, zit lekker ruim, je kan er met zijn tweeen op, handige tassenhaak en een haak achterop om je vast te houden als tweede passagier. Lekker zuinig dinkje, ideaal! Ik heb een rode, maar die sport uitvoering is ook leuk, die spiegels daarvan zijn alleen wel wat iel, maar daarvan is de benzinemeter en kilometerteller digitaal, das wel cool.

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:27

Ik heb een Viva City, zit lekker ruim, je kan er met zijn tweeen op, handige tassenhaak en een haak achterop om je vast te houden als tweede passagier. Lekker zuinig dinkje, ideaal! Ik heb een rode, maar die sport uitvoering is ook leuk, die spiegels daarvan zijn alleen wel wat iel, maar daarvan is de benzinemeter en kilometerteller digitaal, das wel cool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:31

Mijn scooter heet Vaandrig, alleen is deze 'scooter' een beetje versleten... Handig topic! Misschien zit hier voor mij iets tussen!

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:09

Ik heb een Peugeot Speedfight 2 x race,super scooter!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 22:22

Maar misschien kunnen jullie nog iets meer vertellen, en dan vooral NAdelen;-) Zou je me erg mee helpen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:28

mijn moeder heeft een Rapido.... en ik rijd er heel vaak op... Lachen

Voordeel: rijdt heerlijk, gaat goed hard zonder opgevoerd te zijn...
Nadeel: drinkt veel benzine, vrij veel kleine defectjes en vrij vaak de accu leeg...

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:02

mijn broer heeft een gilera runner, supergave scooter Cool rijd als een trein (iets van 65, niet opgevoerd). Heeft hem gloednieuw uit de winkel (nou ong. een half jaar ofzo) al een paar keer nieuwe banden onder laten leggen wegens lekkage en de uitlaat, vering en wat andere dingen laten repareren. Was volgens mij een maandagmorgenproduct Nerd . De laatste tijd heeft hij nergens meer last van gehad.

Zelf vind ik puch zip en peugeot speedfight ook wel stoer. Mn zus heeft eerst een onbekende peugeot gehad (weggejat en terug gevonden in de bossen helemaal uit mekaar Frusty aan een jongen uit mn klas verkocht en rijd nou weer) daarna een hyosung rush challenger (god wat een lelijke dingen Bloos maar rijden volgens mij wel lekker). Die heeft mn broer in de prak gereden en daarna die gilera runner gekocht. Misschien moet je eens wat na gaan vragen bij scooterzaken enzo.

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:09

Hoi hoi,
ik zelf heb twee jaar lang een malaguti phantom gehad(donkerblauw metallic).
Dit was echt een super scooter, zeker als je m opgevoert hebt gaat ie echt als een speer.
Nooit last gehad van dat ie niet wou starten.
Heeft een ruime tank van 7 liter.

Heb ook wel eens op een speedfight en een zenith gereden, maar die vind ik qua vering een beetje stug.

Tip: ga langs bij de fietsenhandels in de buurt, daar staan meestal wel wat tweede handsjes.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:21

ik heb een aprillia rally 1 Verward tenminste de 1e rally die er was. Rijdt heerlijk. alleen ook soms startproblemen, maar dat komt volgensmij ook omdat hij al 7 jaar is. ook goeie tankinhoud (6liter)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:28

Ik heb een Aprilia SR WWW, in het blauw. Super vet, en heeeel mooi! Hij is wel zwaar. Ik vind hem super handig!!!
Mijn vriend heeft een Aprilia SR Replica, die staat te koop. Ook een hele mooie, snelle scooter.
Die van mij is trouwens ook niet echt langzaam meer (90 op de teller Haha! )
Ik zal binnenkort wel foto's van de Replica bij Eenmaal andermaal neerzetten. Hij wordt op dit moment toaal gerenoveerd, hij wordt weer als nieuw (alleen dan wat sneller Haha! )

Even kijken of de foto het zo doet,
dit is mijn scooter van de achterkant, heb nog geen foto van de hele scooter kunnen vinden.
Afbeelding
Hier nog een plaatje, de mijne is alleen blauw
Afbeelding

Dit is die van Roel, alleen heeft die hem in het zwart (en dan echt helemaal zwart Lachen )
Afbeelding

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:35

Ik heb een 2e hands neo's gekocht.
Ik geloof dat deze een jaar oud was maar hij had pas 600 (ja echt) km gereden!
Ik meen dat we er 1950 gulden voor betaald hadden toen.
Ondertussen -ruim 2 jaar verder- doet hij het nog steeds perfect Lovers
Ik zit over de 10.000 km en heb tot nu toe alleen 1 keer de accu moeten vervangen en laatst mijn slot (schijnt heel zwak te zijn bij de neo's).
Op dit moment begint mijn standaard een beetje losbollig te worden maar daar hebben we postbode elastieken voor.
Ach, nog een maandje, dan ruil ik hem 'in' voor een Renault Clio Dromen Cool

monteiro
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:52

Hallo Destinietje,

Ik heb nog een Peugeot Speedfight 1 te koop staan.
Ben je geintreseerd kan je me even PB-en.
In iedergeval veel succes met je scooter tocht.

Groetjes Sacha

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:55

Ik heb een Peugeot Vivacity Sportline. Fijne scooter qua rijgedrag, maar starten met koud weer is af en toe lastig.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:56

ik had eerst een runner,verkocht voor me rijbewijs
en nu toch maar weer een puch zip gekocht

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:59

Ik heb een Vivacity sportline. Een blauwe. Op wat kleine dingetjes na doet hij het altijd perfect. Ik heb d'r nu in 1,5 jaar dik 11.000 km op staan en ben vanplan d'r nog veel meer kilometertjes mee te rijden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:29

KOOP GEEN SPEEDFIGHT 2!!!!!!!

echt niet doen!!!!!!

Ik heb als 1e scooter een Peugeot Speedfight gehad, zo'n blauw/gele, die reed supefijn en nooit problemen mee gehad, tot ik hem na 2 jaar vlak na mn 18e verjaardag total loss reed(en mezelf ook bijna)....heb gekozen voor nieuwe scooter voor mn verjaardag ipv rijbewijs(we hebben hier geen bus) toen was er net de Speedfight 2, superleuk om te zien, zit lekker, en de eerste 5000 km reed ie ook goed, maar toen...dat ding liep steeds vast, cilinder verbrandde steeds, weer een tijdje later sprong de koelvloeistof tank kapot, en ja dan wordt je cilinder weer te heet, en ja hoor dan sta je weer stil....heb toen 3x een nieuwe cilinder, 1x een nieuwe cilinderpakking(ofzoiets) en 1x nieuwe koppeling erin gehad(jaja leuke rekeningen waren dat) en toen liep ie weer vast op t stukje van de brommerzaak naar huis, had hem net opgehaald, bijna 200 euro betaald, toen ben ik zo kwaad geworden dat ik een heel nieuw blok onder mn brommer heb gekregen(scoot was al 2x teruggeweest naar fabriek), weer netjes onieuw ingereden(dat moest dus ook iedere keer met nieuwe cilinder en das echt irritant zo rustig&langzaam rijden) en toen met dat nieuwe blok ging het 2000 km goed en toen is ie weer 2x vastgelopen, toen ben ik zo kwaad geworden en heb gezegd dat ik die scooter niet meer wilde, ze hebben hem opnieuw naar Peugeot teruggestuurd, en ik heb toen geld terug gehad en een Yamaha Aerox gekocht, die zit en rijdt ietsjes minder lekker als de Speedfight, maar hij is wel echt superfijn! rijd er vaak mee naar Overpelt(34 km bij mij vandaan)en vind t niet eens erg om zo'n eind te rijden!!

Om nu ff opmerkingen over de Speedfight te voorkomen, bij die brommerzaak waar ik kwam stonden nog 3 andere scooters die altijd kapot waren en ja dat waren alle3 ook een speedfight 2

en bij Peugeot(ik heb zelfs de fabriek aan de telefoon gehad) zeiden ze dat er bij de speedfight 2 een klein constructiefoutje zit, waardoor hij niet goed wordt gekoeld, rij je er weinig mee of steeds kleine stukjes, gaat het goed, rij je er veel en langere stukken mee(ik dagelijk 20 km naar school/werk en weer terug) dan wordt er vanalles te heet en loopt ie steeds vast

DIT IS DOOR PEUGEOT BEVESTIGD

dus hoef geen verhalen dat speedfight 2 wel goed is, ik ken niemand meer die een goede speedfight 2 heeft, terwijl veel vrienden er ook ooit eentje hebben gehad

de gewone speedight(ik had toen een lucvhtgekoele die was superfijn, ook de liquid coles van de 1e versie waren goed)
de speedfihgt 2 liquid cooles is dus niet goed!

oke lang verhaal, maar ik zou dus als je een Peugeot wil, een vivacity nemen, daar is nix mis mee, maar die zijn vrij klein, denk dat je fijner zit op een grotere scooter, bv de Aerox(ben aerox fan Knipoog )
mijne is beetje opgevoerd(80 km/u) heb er nu 11.000 km mee gereden binnen een jaar en heb er nog nooit iets mee gehad, ja ben 2x aangereden en toen steeds op nieuwe kappen moete wachten maar ja we gaan er maar van uit dat je geen ongelukken gaat krijgen!!

mn zusje had een Honda X8R bijna 20.000 km mee gereden binnen 2 jaar en nog nooit 1 dag kapot geweest, was ook fijne scoot, die reed ook wel lekker!(maar ja die heeft ze net verkocht anders had ik gezegd kom hem ff proberen want hij heeft tijd te koop gestaan!)

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:32

machie schreef:
ik heb een aprillia rally 1 Verward tenminste de 1e rally die er was. Rijdt heerlijk. alleen ook soms startproblemen, maar dat komt volgensmij ook omdat hij al 7 jaar is. ook goeie tankinhoud (6liter)
Die heb ik ook. Je hebt de Liquid Cooled versie en de lucht gekoelde uitvoering. Die van mij heeft framenummer 81. Wel heel apart zo een framenummer.