jeukstop van de silverlinde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 20:05

hoi,

sommige onder jullie hebben me jeukstop van de silverlinde aanbevolen om te gebruiken bij zomerexzeem. wat zijn jullie ervaringen hiermee en hoe werkt het eigenlijk?

greetz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 20:49

bij mijn pony werkt het super!ze heeft het hele jaar nog niet geschuurd,ik gebruik het preventief.het is een spray en ik spray elke dag haar staartwortel en manenkam in met deze spray en dan borstel ik het door.als je paard al schuurt dan twee keer op een dag de aangetaste plekken goed insprayen

soms is het beter om te zwijgen

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 20:53

een kennis van ons die verkoopt nalemijk olien van de silverlinde en nu kan ik gratis van haar dus de jeukstop, silmok en nog iets waar ik nu ff niet ip kan komen, krijgen.

maare, het is dus gewoon inspayen? en hoelang doe je ongeveer met zo'n flacon?

greetz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 21:01

je hebt flacons van 300 ml en van 1 liter.ik doe twee maanden van die van 1 liter,maar mijn pony schuurt zich niet.als je pony zich erg schuurt heb je de flacon wel veel sneller op omdat je dan twee maal daags moet sprayen.

silmok helpt trouwens ook goed tegen mok!

soms is het beter om te zwijgen

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 21:08

2 maanden ongeveer? oh dat valt me nog reuze mee...
ze schuurt een hel klein beetje dus dat zal wel een keer per dag sprayen worden.

in de folder van de paardendrogist stonden ook nog 2 kruiden die je in combinatie met elkaar moets gebruiken en dan konden ze het zelfs helemaal kwijtraken, de allergie dan... Schijnheilig
kom trouwens ff niet op de naam van die kruiden maar weet je zo wat ik bedoel?

greetz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 21:16

allergitum en culivetsem van VSM zijn drupels die je door het voer moet geven werkt ook heel goed ik gebruik het ook


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 20:29

juist die bedoelde ik!

maarre, ze zouden de allergie na 1-2 seizoenen kwijt kunnen raken.
hoe lang gebruik jij het al?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 20:46

Hoi Carina,

Sinds vorige week gebruik ik ook jeukstop, Mika begon ineens te schuren, niet heel erg, maar ik was bang dat het erger zou worden en ben daarom op aanraden van Sanderijn ook begonnen met jeukstop.
Naar mijn idee werkt het goed, momenteel spuit ik 2x dgs en ze schuurt nog wel een beetje maar lang niet meer zo als eerst.
Daarbij ben ik begonnen met het geven van culivetsem want de da wil Mika niet spuiten voor de jeuk omdat ze drachtig is...Het risico is voor het veulen te groot dat er dan iets helemaal fout gaat...

Maar in mijn ogen werkt het wel en het heeft tevens een vliegenwerende werking.

Suc6 ermee!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 21:26

dus het helpt wel, die jeukstop?

die jeuk injectie is een hormoon maar ik kom (weer) niet op de naam ervan... Frusty
idd een groot risico voor een drachtige merrie

ik dacht trouwens dat het zo was dat als een merrie drachtig is dat ze dan tijdelijk alergisch kunnen reageren op mugjes maar ook op voedsel ewat ze normaal wel verdragen.
ik hoop voor jou dat het dus maar tijdelijk is...

greetz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 21:18

Dat heb ik nog nooit gehoord....

Kun je me daar aub iets meer over vertellen, want ik heb helemaal geen ervaring met een drachtige merrie en dit is helemaal nieuw voor me...

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-01 10:45

ik weet er ook niet zo veel van hoor maar onze drachtige shet heeft ook een jaar zomerexzeem gehad wat toen ze haar veulen had dus weer over was...
de DA zei dat dat kwam door de hormonen, dan reageerden ze soms allergisch op iets waar ze dat normaal (=niet drachtig) niet op deden.
die jeukinjectie is ook een hormoon en daarom kan die denk ik niet aan drachtige merries gegeven worden, de boel gaat door de war met alle gevolgen van dien.

wat heb je eigenlijk voor een pony? ziet er uit als een IJsje maar dat is altijd lastig te zien op zo'n usericoon...

greetzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 15:26

Hoi Carina,

Mika is een kleine appaloosa van 94 cm...Er staan in mijn profiel nog wel meer foto's van haar, misschien kun je het dan beter zien... Haha!

Eigenlijk hoop ik nu dus dat dit de reden is dat ze jeuk heeft, maar aan de andere kant veulens en jaarlingen schijnen geen zomerexceem te kunnen krijgen en Mika is nu 2....
Ik heb afgelopen week de vorige eigenaresse nog gebeld en zij vertelde dat mika nog nooit eerder geschuurt had.... Verward Maar dat zou dus kunnen kloppen want ik heb haar 21 juni gekocht en ze is nu 2 en na 21 juni werd het pas echt zomer met de insecten enzo....In ieder geval begin ik straks in maart weer gewoon preventief met de druppels van vsm en dan zie ik het wel hoe het gaat...
Ze begint nu ook zo verschrikkelijk te verharen, echt nietnormaal, als je haar borsteld vliegt het eruit...Heel vreemd... Verward

Hebben jullie pony's dat ook?

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-01 20:05

hoi,

Carina verhaart nu ook weer heel erg. eerst verhaarde ze, toen 3 dagen niet en nu weer vollop Verward

dat jaarlingen geen zomerexzeem krijgen klopt idd geval niet want Carina is een jaarling...
maar zomerexzeem kunnen ze op elke leeftijd krijgen behalve als veulen want dan hebben ze nog genoeg afweerstoffen tegen de allergie. zelfs en dier van 20 kan nog een allergie op de mugjes ontwikkelen.

Mika is echt lief joh, ik heb je profiel bekeken en het is toch duidelijk een mini Bloos sorry...

greetz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 09:44

Waar kun je jeukstop van silverlinde krijgen? Mijn pony begint heeel iets aan zijn staart te schuren en ik wil niet dat ie zo'n zielig staartje krijgt Huilen
b.v.d. Judith

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:30

bij de paardendrogist te bestellen judith,als je een catalogus wilt moet je even een PB naar polly sturen met je adres erin,zij heeft nog aanvraagkaarten

soms is het beter om te zwijgen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:35

even over de leeftijd.veulens en enters(1 jarigen)kunnen geen zomerexceem hebben/krijgen want ze zijn nog te jong om die allergie te ontwikkelen.vanaf 2 jaar kunnen ze het wel ontwikkelen maar als je er snel bij bent is en een kleine kans dat je pony er ook 'overheen'kan groeien9zegt e DA)maar dat wil niet zeggen dát dat ook gebeurt.ik gebruik nu met mijn 3 jarige voor het tweede jaar de druppels van vsm en de jeukstop en ze heeft de hele zomer nog niet geschuurd.-afkloppen-maar volgend jaar gebruik ik diezelfde producten weer preventief.

over het verharen:mijn pony is nu ook al aan het verharen en de talg voor de winter word al aangemaakt,vandaar dat pony's nu ook wat vettig kunnen zijn.

soms is het beter om te zwijgen

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:38

nou er zijn waarschijnlijk ook uitzonderingen sanderijn! tegenover mij hebben ze een paardje staan en die heeft toch echt vanaf dat ie 1 is al zomer eczeem hoor! en niet te weinig ook!!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 19:57

Carina is ook pas 1 en heeft al zomerexzeem.

maar jij geeft haar dus die druppels van VSM?

ik heb touwens ok nog aanvraag karten vootr de paardendrogist in de aanbieding

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 22:10

wow dan gaat het wel heel erg hard met het aantal toenemende zomerecxeem patienten.
ik gebruik allergitum en culivetsem van vsm

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 12:32

dat wil ik volgend jaar ook gaan gebruiken, misscghien dat ze er dan nog overheen groeit *kijkt hoopvol*

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Dolce_pony, Flew en 134 bezoekers