GROOT & klein

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

GROOT & klein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 20:00

Ik heb een Nederlands Trekpaard. Het is echt een LIEVERD! Ook met andere paarden is ze hartstikke leuk. Vooral Shetlanders vind ze te gek! Lachen
Nu wil ik dus een Shetlander als gezelschap en om mee voor een wagentje te lopen aanschaffen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hele grote en hele kleine paarden bij elkaar? Is het een probleem om ze samen in 1 wei te zetten zonder dat er een gewond raakt?

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:12

Altijd als ik naar mn stage ga staat er ook zo'n grote met een shetlander in de wei. Neem aan dat het dus wel kan

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:27

gaat prima hoor, wij hebben ook een shet, IDEAAL! Henkie rules! We kunnen die pony echt overal bij on gooien, super!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:29

Haha, ik fietste derstraks voorbij een wei en daar stond nog steeds zo'n brabander en een shetlander(achtig beestje). Ik vind het best een grappig zicht zo'n reus en zo'n klein ponytje, maar ze staan al langer samen dus ik neem aan dat het niet voor problemen zorgt... maar zal ook wel afhangen van de paarden zeker?

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 20:45

Marion is af en toe slecht gehumeurd, maar eigenlijk alleen naar mensen toe. En als een ander paard constant irri loopt te doen, kan die ook een knauw verw88

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:24

niet een te dominant kleintje nemen dan, want die kunnen me toch een portie fel zijn!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:39

Ik denk niet dat het een probleem is hoor! Zolang ze maar goed met elkaar overweg kunnen, want als die grote achter die kleine aangaat krijg je misschien grote problemen!!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:45

*grin* en waarschijnlijk is die kleine shet binnen no time de baas van het stel Haha!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:25

Marion staat nu zo alleen, ze mag voor haar benen niet in het zand en de andere drie staan voor in een zand'weide'......ze kunnen helaas nog niet bij Marion, omdat we op dit moment maar 2 grasweiden hebben en die hebben we van de zomer hard nodig. En 4 grote paarden in 1 wei, zorgt voor een kale kapotte wei. Mijn zusje wil er dus graag een shetje bij, dan is marion niet zo alleen en ik vind ze ook erg stoer! leuk voor het wagentje Knipoog Misschien is het wel wat........er zat er altijd wel in de planning Tong uitsteken

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:48

Mijn overmaatse rijpaard (1.80 m) deelt de wei met een mini (75? cm). Het gaat prima. Enig nadeel is dat mijn grote paard af en toe wat jaloers is. Het wil dus nog wel eens gebeuren dat er een uitval wordt gedaan door een van beiden.

Gelukkig let de grote wel goed op, dus op het moment dat het mis dreigt te gaan, dan staat alles ineens stil. Als de kleine gefrustreerd raakt dan loopt ie met zijn waffel wagenwijd los en bijt de grote in zijn kont. Maar verder geen problemen

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 11:47

Heb al een leuke Shet op het oog. Nu nog even kijken of het mogelijk is om hem bij ons te stallen... Spannend

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:34

Een shetje is een groter gevaar voor zo´n grote goedzak dan andersom. hahaha. Toen mijn new-forest bij iemand anders zn shet is het land stond is ie geheel geterrorisseerd! Hij heeft hem de hele dag omsingelt en aan zn deken sjorren en alles. Terwijl baloe normaal zo´n macho is! haha

Maar wel heeeeeel leuk hoor een shetje erbij! moet je echt doen, is veel gezelliger!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:46

Ik heb ook een shetje tussen 2 'grotere' paarden staan en dat gaat prima. Maar bij ons was het juist andersom:
De shet was zo alleen en daarom kwam er een ander paardje bij. In het begin was mijn shet de 'grote goedzak' heel erg aan het irriteren (zo van: "Mijn territorium, na-na-nana-na!!) en het ergste was dat meneer de reus het allemaal toe liet Verward Maar uiteindelijk heeft ie die kleine netjes op zijn plaats gezet en zijn ze de beste vrienden geworden Lovers

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:10

Hier bij mij in de buurt staat ook een shetlander met een trekpaard in de wei.
Het trekpaard is al behoorlijk oud,maar het gaat goed samen!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:54

Nou, kan zelfs nog anders zijn. Op de vorige manege was een pony die gewoon los over het terrein liep. Maar dat beestje werd door de meeste andere paarden wel geaccepteerd. Op een gegeven moment moest een paard naar de dierenarts en die pony moest en zou mee met hem. Dus ze zijn met z'n 2-tjes richting dierenarts gegaan.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:39

Over anderhalve maand word Ivanka ook vergezeld door een shetje Party!!
Heb altijd gehoord dat het makkelijk samen gaat, dusse... ga je gang! Lachen

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 14:20

Ik zal het zeker gaan proberen...

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 18:05

En hoe zit het eigenlijk met stalling? Is het verstandig een grote & kleine bij elkaar in 1 stal te zetten?

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:00

Volgens mij is het geen probleem. Want op de manege hier in westwoud staat een shet bij 5 grote paarden............ Dikke vriendjes!!!!

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 16:11

Was dat ook op stal, of bedoel jij de weidegang?