China (mijn kat) is aangereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

China (mijn kat) is aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 21:31

Ik had net de paarden uit de wei gehaald en was nog even (met twee paarden) 20m in het tegenovergelegen straatje "schouwen" met mist bij een ruin, toen er iemand mij de weg vroeg naar Nieuwmoer. Hem uitgelegd dat ie (langs mijn huis) moest rjiden enz. Kom ik de hoek om en zie ik een van mijn 4 katten op de weg liggen (kan dus niet anders dan die man zijn geweest Boos! Ik met die paarden er naartoe, gelukkig leefde hij nog. zo goed als mogelijk ondersteunend opgepakt (nog steeds met 2 paarden in m'n handen, m'n paarden in de bak gegooid ( ze hadden inmiddels door dat ik geen gezeik zou accepteren) en naar de DA geraced-ik durfde het risico niet te nemen dat voordat ik de paarden in de bak had, er nog een auto zou komen). Hij ademde heel snel.
Ze hebben hem in de couveuse gelegd en een foto genomen, gelukkig geen ingeklapte long maar wel een hevige schock. Na toediening van medicijnen ademde ie na een uur een stuk rustiger en was z'n hartslag (die veel te laag was) weer beter. Ik, en de DA denken dus dat ik net op tijd ben geweest ! Als het slechter gaat bellen ze vanavond. Als hij de nacht doorstaat dan zal hij het waarschijnlijk wel halen.

Maar wat ik niet uit kan staan dat mijn buurman, die duivenmelker is (maar ik moet toegeven: ook doof) er 10 meter vandaan stond toen het gebeurde, en mij met ogen alsof ie water zag branden mij mijn kat van de weg zag halen terwijl hij met iemand stond te praten. Ik heb heel veel zin om nu naar hem toe te gaan en hem het ziekenhuis in te slaan! Extreme duivel
Nu heb ik op zich geen last van die buurman (behalve dan van z'n honden die nogal waaks zijn) en hij niet van mij ( ik hou mijn katten altijd s'nachts binnen en overdag lopen zijn honden onder de duivenhokken), ondanks mijn katten, dit heeft hij mij zelf gezegt ! Maar dan denk ik, welk mens laat nou een gewonde kat zomaar op straat liggen !
Ik ben natuurlijk nu heel kwaad, en misschien heeft hij het ook inderdaad niet gezien (voordeel van de twijfel) MAAR TOCH ! het laat me niet los

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:49

Jeetje,dan heb je echt mazzel gehad,dat je kat het overleefd heeft!
Ik hoop voor je dat hij er weer helemaal bovenop komt.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 00:18

ik hoop echt dat je kat er bovenop komt
en vind het ook heel stom van jou buurman dat hij niks deed
laat ons weten hoe het is afgelopen

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:29

tjee, wat erg. hopelijk komt ze er door.
hou ons op de hoogte!
veel succes

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:30

tjee, wat erg. hopelijk komt ze er door.
hou ons op de hoogte!
veel succes

monteiro
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:41

Ik hoop dat ze er weer boven opkomt.
Maar waarom was ze dan buiten en op de weg.
Ik vind dat katten net als honden binnen horen te zijn het zijn nogaltijd HUISdieren. Dit zeg ik niet om jou aantevallen ik geef alleen mijn mening.

Heel veel succes met je kat.

Groetjes sacha

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:24

Boeren hebben een rare mentaliteit t.o.v. dieren. Snappen niet dat er mensen zijn die van een dier kunnen houden. natuurlijk zijn er ook boeren die zelf wel van hun beesten houden maar je hoeft maar de verkeerde te treffen.

Normaliter vind ik een kat ook niet buiten thuis horen maar gezien het feit dat jij je paarden aan huis hebt staan concludeer ik dat je in een buitengebied woont. Tsja, daar moet dat kunnen vind ik.
Ik rij ook niet rustig en daarom heb ik wel kans dat ik ook een kat aanrijd maar ik let op en als ik er in de verte een zie, neem ik gas terug want je weet maar nooit. En een gewond dier laten liggen is NOOIT goed te praten.

monteiro
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:34

Ik wist niet dat je je paarden bij je thuis had staan en dat de katten dus gewoon thuis waren. Ik kan me soms gewoon zo ergeren aan katten die in je tuin lopen te sch**ten. Maar goed ik hoop dat het beter gaat met je kat veel succes.

Groetjes Sacha

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 17:21

Voor alle duidelijkheid, ik woon aan een landweggetje dat 3 jaar geleden nog zandpad was, er komen gemiddeld 25 auto' s per dag langs, echt in het buitengebied dus
Maar ik heb ook "goed" nieuws, de "schock" is over, de ademhaling en hartslag zijn weer normaal. Ze hebben onder narcose foto's genomen van de rest en een schouderblad is bebroken (dat moet volgens DA zichzelf herstellen) en 2 middenvoetsbeentjes (die zijn gespalkt) Ik ga er zo heen. Mijn moeder is vanmiddag geweest maar toen was ie nog aan het uitslapen (dat vond ik wel fijn- ze heeft een uur heen en weer moeten rijden want ik woon op mezelf)

Oh ja, die watjes van mij (4 katten) zijn allemaal kneusjes (mankeren allemaal wat-vondelingen en asielkatten)en komen vrijwel nooit het erf af. Ondanks het kattenluikje dat overdag open staat, vinden ze de kattebak een beter alternatief dan de tuin!

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 20:46

HIJ IS WEER THUIS !!! *LOL* *LOL* *LOL* Ik heb hem, ondanks dat ze hem liever een dag wilde houden mee naar huis genomen. Het is zo'n schuwe kat hij zat me helemaal verwilderd weer aan te kijken in de kliniek. Ik heb hem dus maar meegenomen. Thuis uit de kooi gelijk weer knorren! Alleen geen gezicht die poot in het verband (hel blauw) en verschrikkelijk onhandig als je jezelf wilt wassen. Een vriend van mij is DA (of eigenlijk moet ik zeggen mijn DA in mijn oude woonplaats is een goede vriend geworden- alleen te ver weg voor spoedvisites) dus zal die hem verder begeleiden. Morgen terwijl ik werk al voor oppas gezorgd, alleen geloof ik dat ie weinig te doen zal hebben. Hij ligt al een paar uur in zijn favorite mandje voor de kachel (die ook aan is ! vanwege de narcose na effecten- ik heb een oud huis met hele dikke muren dus 's zomers heel koel)

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:23

aah dus ze is er goed van afgekomen!!
Nog maar goed he want meestal is het niet zo goed met aangereden katten