Toon is .....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-01 15:52

GEZOND verklaard!!! Door de dierenarts!

Hij had nl. een gezondheidsverklaring nodig voor de verzekering, geen klinische keuring omdat het een vrij beperkt verzekering wordt door de uitsluiting van zijn hoefkraakbeenverbening.

Hippo adviseerde mij om hem niet geheel uitgebreid te verzekeren omdat je dan veel premie betaalt voor zaken die al uitgesloten worden door die verbening in zijn voeten.

Issie ieder geval voor grote ellende verzekerd, bijv. koliekoperaties en zo. Moet er niet aan denken dat ik dat niet kan betalen... Nachtmerrie nr. 2 (brand in stal staat bij mij op nr. 1)!

Dus was enkel een gezondheidsverklaring nodig. Nou weet IK wel dat hij gezond is, maar nu weten we het dus officieel!

Hij heeft nooit wat, behalve dat hij vorige week toen ik net besloten had om hem te verzekeren, doodleuk op zijn eigen voet was gaan staan, maar er gelukkig niet kreupel van was. BLOED BLOED BLOED... Ik zag mijn lijk al drijven: geen verzekering voorlopig.

het viel gelukkig mee!

Groetjes Mieke


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 15:57

Gefeliciteerd!
Waar heb je hem verzekerd?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:00

Hippo dus!

Maar gefeliciteerd hoor! Die van mij zijn ook niet uitgebreid verzekerd, veel te duur!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:12

hartstikke fijn, gefeliciteerd en een dikke knuffel voor toontje!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:15

Ik ben niet zo thuis in paardenverzekeringsmaatschappijen, ik wist dus niet dat Hippo dat was. Welke heb je nog meer en welke is volgens jullie de beste? Misschien dat ik Pablo dan toch laat verzekern, als het betaalbaar is.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:17

Dat had ze in de tekst gezet!

Er zijn er nog veel meer, ik weet zo niet uit mijn hoofd. Ik zit namelijk ook bij Hippo, de meeste mensen eigenlijk die ik ken. Ik vind ze goed en niet duur.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:21

Ik heb Tonkie verzekerd bij de Eerste Friesche Onderlinge. Deze was voor mij het goedkoopste (of moet ik zeggen het minst duur...)? Hippo hoort bij Amev, als je paard niet zoveel waarde heeft zijn zij duurder. Ik betaal 600 gulden per jaar verzekering voor het alleruitgebreidste wat je maar kunt nemen. Werkelijk alles is gedekt. Het is best veel, maar 50 gulden per maand mis je niet, als je opeens een dure dierenarts moet betalen mis je het wel. Sommigen zeggen dat ze het liever opzij zetten op een bankrekening, die 50 gulden per maand. Maar ik heb al 1 heel goed voorbeeld; Een vriend van me had zijn paard ziek en ze wisten niet wat het was. De dierenarts is 19 keer moeten komen, soms op zondag etc. Uiteindelijk bedroeg de rekening 3000,-. Hij had hem dus ook verzekerd. Als je van 50 gulden per maand op de bank 3000 gulden moet maken, dan moet je lang sparen! En het jaar is nog maar net begonnen, wie weet wat hij nog voor kosten heeft de rest van het jaar...

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:25

Dat is inderdaad niet duur. Ik betaal de helft per jaar ongeveer, maar ik ben alleen verzekerd voor wat er in de kliniek gebeurd en diefstal en brand enzo. Maar ja ik heb 2 paarden en anders wordt het wel erg duur. 2 x 600 gulden is best veel.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-01 16:26

Katrien, ik heb ooit hier eens een vraag gesteld of de paarden van de boktgangers verzekerd waren en bij wie.

Daar staan een hoop tips bij, moet je even een aantal pagina's terug kijken bij paardenpraat.

Toon is dus bij Hippo verzekerd voor Dood + ongevallen en beperkte ziektekosten. Dit kost me 405 gulden per jaar. Betaling kun je maandelijks, per kwartaal of jaarlijks doen, net wat je het beste uit komt.

Ik heb nog nooit een paard verzekerd, voor mij is dit de eerste keer. Mijn vorige paard had altijd wat en werd regelmatig in het land in elkaar getimmerd, waardoor er op een gegeven moment een knieoperatie nodig was. Kosten: 3000 gulden. Moet je dan net hebben!

Heb ook wel eens gehoord van koliekoperaties van 9000 gulden. Zal je gebeuren...

Voor dit soort rampen ben ik dus verzekerd en dat geeft me een veilig gevoel.

Groetjes Mieke

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:27

Ja, dat klopt, 1200 is wel veel.
Zelfs de tandarts is verzekerd nu. Als ik Tonko laat behandelen, dan krijg ik dat vergoed van de maatschappij. Wel heb je een eigen risico van 150,- en verder krijg je van alles 80% vergoed.

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 17:56

Lottie is uitgebreid verzekerd met beperkte ziektekosten: alles in een kliniek betalen ze wel maar het inenten etc. niet.
Hij is verzekerd tegen dood en als ie niet meer geschrikt zou zijn voor het doel dat ik heb opgegeven als hij nu niet meer vol in de sport mee kan draaien mag ik 'm aflaten maken en krijg dan ook 100% (doe ik niet!!) en als ik dat niet wil krijgik 80% en mag ik 'm houden
Ik zit ook bij de hippo en heb Lot niet zo duur verzekerd als er wat met hem gebeurd wil ik toch weer een veulen en die zijn niet zo duur dus voor 350 piek per jaar ben ik klaar
groetjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 04:14

barley is ook uitgebreid verzekerd. Ook ziektekosten. ik betaal iets van 650 gulden per jaar en dan gaat het me vooral om de ziketekosten. Die krijg ik namelijk allemaal vergoed alleen de eerste 250 gulden niet.

Mijn moeder heeft alles uitgezocht en ik zal eens vragen of ze dat hier neer wil zetten.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 13:27

Mijn paard is bij de eerste frische onderlinge verzekerd. Niet zo uitgebreid, voor diefstal, bij brand, en bij onweer (staat veelin het land), verder geen ziektekosten..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Amberr1994, Astrid_Brann, elisespunky, hagelslag, Heide83, lanouska, Melvern, Miriam91, Nele80, Rex_Rolfo, Swift en 132 bezoekers