stranden van de formatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

stranden van de formatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 12:57

De formatie tussen CDA en PvdA is gestrand. De onderhandelaars van CDA en PvdA vonden hun eigen geneuzel kennelijk belangrijker dan het landsbelang. Bijna drie maanden werd er geformeerd en waren de beide kemphanen het nog eigenlijk nergens over eens. Het financiële akkoord strandde op 0,2% van het BNP. Hoe egoïstisch kan men zijn.
Bos begon direct met het zwarte pietenspel en speelde het CDA een kat toe de economie in een deuk te laten liggen. Balkenende op zijn beurt katte terug dat de PvdA niet solide genoeg met de financiën om wilde springen.
Feit is ook dat lang praten over cijfers achter de komma de formatie geen goed doet en er dus vertraging optreed in het verkrijgen van de nieuwe en stabiele regering.
Dat de combinatie CDA-PvdA geen sterke is, is een geschiedkundig feit en dat Balkenende en Bos beide niet genoeg kwaliteit beschikken om over hun eigen ego's te stappen inmiddels ook.
Deze tijd van economische neergang heeft juist een strakke en financieel solide leiding nodig. Noch CDA noch PvdA kunnen die zekerheden bieden. Het is jammer dat de kiezer zich dat niet op 22 januari heeft gerealiseerd Frusty .

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:06

Ja, wat een gedoe allemaal he?
Ik vond het van Bos erg zwak dat ie meteen het CDA zo aan het zwart maken was.
Ik ben heel benieuwd hoe het nou verder gaat. Ik hoop niet dat het weer CDA, VVD en LPF wordt, want dat was ook echt waardeloos. En ook CDA, VVD en D66 of SP zal wel niet gaan werken.

En ondertussen is NL al bijna een jaar niet goed bestuurd, terwijl dat nu juist zo hard nodig is en deze moeilijke economische tijden.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:12

Gelukkig heb ik op beide partijen niet gestemt.. Ik vind het belachelijk dat niet normaal met elkaar kunnen praten en het eens worden, je kan de eisen ook iets lager zetten.. Bosje is in iedergeval nu een Boosje, en balkenende, tja ik geloof dat het al eens gezegt is Balkenellende..

We wachten maar weer af wat er gaat gebeuren, het zou mij niks verbazen als er weer nieuwe verkiezingen komen..kost gelukkig niks, en ik vraag me af hoeveel procent er dan nog komt opdagen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:45

youngster schreef:
het zou mij niks verbazen als er weer nieuwe verkiezingen komen..kost gelukkig niks, en ik vraag me af hoeveel procent er dan nog komt opdagen..


Dat is bij ons ook een beetje de sfeer met dat onprofessionele gedoe, zucht... laat ook maar, doe maar nieuwe verkiezingen.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:47

Jammer dat de VVD niet genoeg stemmen had. Dan zou dat makkelijk kunnen met CDA... nou ja dat zou ik willen Haha!
Misschien CDA, VVD en D66... maar dan moeten er 3 mannetjes maanden kibbelen... Verward

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:02

Ja ik vraag me ook af of dat zal gaan werken, ik geloof dat D'66 niet mee wou werken, tenminste was in het begin zo..
En dan zouden ze samen met de LPF moeten gaan, nou dan hou ik ook mijn hart vast.. Lips are sealed

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:29

He welkom terug Marel Lachen

Ik vind het echt te triest voor woorden, er komt echt geen eind aan. En ik snap echt niet dat ze niet tot een compromis kunnen komen, allebei wat water bij de wijn doen, zo gaat dat toch in een coalitie? Ik heb toch sterk te induk dat het met name aan het CDA ligt dat het fout gelopen is, ze wilden in eerste instantie al niet samenwerken met de PvdA. En hoe nu weer verder? D66 heeft duidelijk aangegeven geen coalitie te willen vormen met CDA en VVD. Of dan toch weer CDA, VVD en LPF? Alsjeblieft niet. Ik houd mijn hart vast...

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:42

youngster schreef:
Ja ik vraag me ook af of dat zal gaan werken, ik geloof dat D'66 niet mee wou werken, tenminste was in het begin zo..
En dan zouden ze samen met de LPF moeten gaan, nou dan hou ik ook mijn hart vast.. Lips are sealed


Maar LPF heeft nu weinig zetels.. en zal dus niet veel te zeggen hebben.. als ik hen was zou ik blij zijn als ik gevraagd werd na al die toestanden Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:45

Er wordt op bokt geloof ik niet meer zoveel over de (Nederlandse) politiek gesproken, dus haal ik dit topic maar weer eens naar boven.

Ik zat net het journaal te kijken en ga echt over m'n nek van de manier waarop Wouter Bos zwart wordt gemaakt, in dit geval door Zalm. Echt stemmingmakerij en zo ontzettend overdreven allemaal. Hij zou geheime informatie bekend hebben gemaakt in het programma Barend en van Dorp. Het gaat er hier om dat Balkenende elke 5 minuten ong. de coalitiebesprekingen moest verlaten om met de rest van zijn fractie te bellen om te overleggen. Barend of van Dorp (weet niet meer welke van de 2) kwam hier zelf mee en Bos wilde hier in eerste instantie niks over zeggen, maar toen ze bleven doordrammen zei hij dat ze alles kennelijk al wisten en had het weinig zin voor hem om het te gaan ontkennen. Daar maakte Zalm zo'n stampij om, echt heel triest. Maar goed, ze hebben hun zin met z'n allen, het wordt waarschijnlijk wel een CDA-VVD kabinet al dan niet met de LPF. Ik zag Nawijn ook al weer lopen met zijn zelfgenoegzame kop, die ziet het wel zitten natuurlijk. BLEGH!

Deze wilde ik jullie niet onthouden:

Afbeelding Afbeelding

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:51

Hahaha, ik lag me kapot. Kijk mensen zijn kudde dieren. Oh, laten we nu maar met ons allen gaan demonstreren. drie weken later komt er niemand, oja 100 mensen.
Oh, laten we nu met ons alleen achter Bos aan lopen, want vroeger liepen we achter Pim fortuijn aan. Mensen denken niet meer, maar lopen maar als een blinde kip achter iets aan. Dan weer dit en dan weer dat. Echt zielig. Dit alles is de schuld van de mensen en niet zozeer van balkenende of Bos.

Geef mij maar weer iets met VVD en CDA. Heerlijk.....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:17

Prima schreef:
Hahaha, ik lag me kapot.


lag? Tong uitsteken

Ik geloof niet dat iedereen blind achter Bos aan loopt en ik al helemaal niet. En hoe kan je de mensen nou de schuld geven? Die stemmen en wat ze stemmen is hun goed recht. De verantwoordelijkheid van deze trieste vertoning (al een jaar inmiddels) ligt toch echt bij de politiek zelf!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:25

Kayla"]
[quote="Prima schreef:
Hahaha, ik lag me kapot.


lag? Tong uitsteken

Ik geloof niet dat iedereen blind achter Bos aan loopt en ik al helemaal niet. En hoe kan je de mensen nou de schuld geven? Die stemmen en wat ze stemmen is hun goed recht. De verantwoordelijkheid van deze trieste vertoning (al een jaar inmiddels) ligt toch echt bij de politiek zelf!
[/quote]


Ja en het erge is nog ook, dat ik mijn berichten niet meer kán wijzigen. dus ook niet zulke stomme typefouten!

Ik geloof het wel. De meeste mensen doen maar wat en zeggen maar wat. Kom we gaan demonstreren, want we staan ergens voor. Kom we stemmen op Bos, want zij hebben opeens zo'n goed programma gekregen sinds de laatste verkiezingen. Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Prima op 14-04-03 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:44

Prima schreef:

Ik geloof het wel. De meeste mensen doen maar wat en zeggen maar wat. Kom we gaan demonstreren, want we staan ergens voor. Kom we stemmen op Bos, want zij hebben opeens zo'n
goeie
programma gekregen sinds de laatste verkiezingen. Lips are sealed


Nu kan je het nog wel wijzigen

Nou dat kan toch? Dat is een consequentie van het stemrecht. Ik snap het ook wel hoor, na de blamage van CDA, VVD en LPF hadden de mensen daar weinig vertrouwen meer in. En PvdA is ALTIJD een grote partij geweest en heeft alleen vorig jaar wat minder zetels gehad.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:46

als jij je quote dan ff weghaaldt!
Laatst bijgewerkt door Prima op 14-04-03 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:50

Prima schreef:
als jij je quote dan ff weghaald!


Weghaald?? Hahahaha ik blijf bezig *LOL*

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:51

ik heb het verbeterd !@#$ Knipoog Hoe verziek je een topic!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:54

Hoe pest ik Prima Tong uitsteken

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:55

Kayla schreef:
Hoe pest ik Prima Tong uitsteken


Mij pest je niet zo gauw!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:55


זכור

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:57

Prima schreef:
Mij pest je niet zo gauw!



Is goed hoor Knipoog .
Maar on-topic: voelt iemand zich nog geroepen om te reageren?

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:11

Prima schreef:
als jij je quote dan ff weghaaldt!


weghaalT Schijnheilig

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:17

Prima schreef:
als jij je quote dan ff weghaaldt!


*trapt hier dus echt niet in*

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:18

Lief he? Schijnheilig

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:21

*grinnikt*
*merkt de ongelooflijke spelfouten op*
*grinnikt nogmaals*
*proest*
*glimlacht*
*ligt in een deuk*
Cool

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:30

*denkt dat Prima nu wel beter op let in het vervolg*
*grinnikt nog wat na*
*overweegt om een cursusje Nederlands op de boktveiling te gooien*
*denkt ineens aan Lis haar reactie dat dit het verkeerde topic is*
*wil niet dat het enige politiektopic straks op de Mesthoop ligt*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Amanda_T, Amazonbot, colette40, DeEenhoorn, Kaatastrof, KarinW86, roosjenat, SuperSuup, ttranch en 181 bezoekers